Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Opnieuw ziek (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=712497)

Stefanie 05-01-2004 14:10

Opnieuw ziek

Twee weken geleden ben ik best wel ziek geweest. Waarschijnlijk was het het virus was heerste in Nederland (griep, koorts, veel spierpijn enz) en ik voelde me goed ziek. Eersgisteren kreeg ik weer pijn in mn keel en nu ben ik opnieuw ziek, maar dan een stuk minder erg (alleen verkouden).

Is het normaal dat als je best wel ziek bent geweest dat je dan twee weken later weer (zo) ziek wordt? Ik dacht altijd dat het niet kon omdat je dan genoeg afweerstoffen in je lichaam hebt door de vorige keer ziek zijn.

Nuck 05-01-2004 14:27

Je kan een andere infectie hebben. De afweerstoffen die je door je vorige ziekte in je lichaam hebt, reageren (meestal) niet op een andere ziekteverwekker.

Chloe Siere 05-01-2004 15:07

meestal als ik die griep krijg, blijf ik de hele winter half wel of niet ziek. dat is normaal. je bent vatbaarder voor andere virussen omdat je lichaam een verminderde afweersysteem heeft en tijd nodig heeft om te herstellen.

barbara.inc 05-01-2004 17:04

Lijkt precies op wat ik had toen ik pfeiffer had...het leek eerst ook op griep, hoge koorts en echt goed ziek, daarna keelpijn (werd keelontsteking)...kan dat het zijn?

Liss 05-01-2004 17:23

Citaat:

barbelle schreef op 05-01-2004 @ 18:04:
Lijkt precies op wat ik had toen ik pfeiffer had...het leek eerst ook op griep, hoge koorts en echt goed ziek, daarna keelpijn (werd keelontsteking)...kan dat het zijn?
Hoeft geen pfeiffer te zijn, heb ook net pfeiffer gehad. Kreeg te horen dat pfeiffer niet meer actief in mn bloed zat en toen dacht ik ook dat het weer terug kwam, maar was ook de griep. Die was na een weer weer over en een halve week later kreeg ik het weer een klein beetje, Komt dat je lichaam dan nog niet helemaal hersteld is en dus vatbaarder is, in jou geval dan niet van pfeiffer zoals bij mij maar nog niet hersteld van die griep.

Kimmi3girl 05-01-2004 17:59

Dat heb ik ook...
Had 2 weken geleden ook dat domme griepvirus, en gister...
pijn in mijn keel, niet normaal weer, ben ook alweer verkouden...

Groetjes

LittleStar3 05-01-2004 20:01

Citaat:

xStefjuhx schreef op 05-01-2004 @ 15:10:
Twee weken geleden ben ik best wel ziek geweest. Waarschijnlijk was het het virus was heerste in Nederland (griep, koorts, veel spierpijn enz) en ik voelde me goed ziek. Eersgisteren kreeg ik weer pijn in mn keel en nu ben ik opnieuw ziek, maar dan een stuk minder erg (alleen verkouden).

Is het normaal dat als je best wel ziek bent geweest dat je dan twee weken later weer (zo) ziek wordt? Ik dacht altijd dat het niet kon omdat je dan genoeg afweerstoffen in je lichaam hebt door de vorige keer ziek zijn.

Dat had ik ook, ik heb de laatste schoolweek plat in bed gelegen met griep, daarna weer rustig aan gaan rondlopen, en 2de kerstdag was ik weer hardstikke beroerd, moe, futloos en heb ik 's middag nog 2 uur liggen slapen! Ook hoor ik van meer mensen om me heen (die ook griep hebben gehad) dat ze precies hetzelfde hebben.

P.s.
Ik moest vorige week toch naar de huisarts dus heb ik er meteen maar ff naar gevraagd, ik vond het ook al zo raar dat ik me 2 weken na de griep nog zo (n) voelde. Maar volgens de huisarts is dat niet zo vreemd omdat griep je hele lichaam aantast. Gewoon rustig aan dingen doen, maar vooral niet de hele dag in je bed gaan liggen, want daar duurt het alleen maar langer van.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.