![]() |
hoe werk je precies met aquarelpotloden?
1 ) je hebt een tekening gemaakt met potlood.
2 ) je wilt het aquareleren met aquarelpotloden, HOE? eerst dacht ik de potloden dopen in water en dan op papier zetten,maar na 2 streken moetje weeeeer dopen etc. Of ik dacht, het hele papier natmaken [ speciaal aquarelpapier ] en dan met die potloden erover heen Of ik dacht eerst droog inkleuren en dan met een NAT kwastje die dingen nat maken zodat het aquarel wordt. Of,dacht ik met een nat kwastje op de punt van het aquarelpotlood wrijven, en het gebruiken alsof je een aquareldoos hebt. Kan iemandme helpen?? |
Gewoon verf nemen.
Kvind't geen succes, net wat je al zei. 2 strepen gezet en je potlood is weer droog. Achteraf nat maken is mss een optie. Nat papier, moet je wel snel kunnen werken anders is je papier opgedroogd. |
neeeeeej je moet niet je potloden nat maken... Das echt fout. Je moet eerst kleuren en dat met een nat kwastje erover heen gaan. :o
Succes ermee! |
Citaat:
Maar idd. Gewoon inkleuren die hap en erover heen met penseel. Werkt perfect. Vooral omdat ik totaal niet overweg kan met verf, en zo dus toch een aquarel resultaat krijg (y) |
Citaat:
|
Ik weet niet welke markers jij gebruikt, maar de mijne geven toch echt geen aquarel effect.
|
Als je goede aquarelpotloden gebruikt, tekent en het vervolgens met water beschildert, moet je wel ongeveer dat aquarel-effect krijgen ..
|
Citaat:
Wat zijn de voordelen boven gewone aquarelverf??? |
je hebt een punt en geen kwast/penseel
dat scheelt een hoop je kan makkelijker overweg met een potlood dan met een penseel...ect |
tsja, de poltolden kunnen best goed zijn, vooral als je verf en potlood combineerd.
probeer eens wat uit met grote vlakken en degetaileerde stukjes |
Citaat:
|
Citaat:
Ongeacht welke kleuren je gebruikt, wanneer je ze tegen elkaar aan zet krijg je dat waterverf effect, helemaal wanneer je er met wit over heen gaat. Ziet er echt gaaf uit. |
Citaat:
Ik heb ook de punten natgemaakt en dat was wel het mooiste. Kwast was echt geen succes. Maar ik vind die hele aquarelpotloden niks. Heb ze zelf van caran d'ache, dus daar ligt het niet aan. Nee, doe mij toch maar de doos van 50 gewone bruinzeelpotloden of echte aquarel verf. |
Citaat:
En voor de aquarel potloden, vaak zit daar een kwastje bij, die moet je nat maken en naderhand erover heen geen. |
Copic.
Ongeacht welke kleuren je gebruikt, wanneer je ze tegen elkaar aan zet krijg je dat waterverf effect, helemaal wanneer je er met wit over heen gaat. Ziet er echt gaaf uit. Welk merk is dat? |
heh knuppel :D je zegt het al in 't eerste woord..
|
haha!
|
Citaat:
|
zie post brinta
|
met copic kan je best mooie dingen maken ja, maar het is wel veel werk vaak om echt de goede shades te krijgen en veel met wit (potlood) erover heen gaan is ook lastig.. En het is duur, de mijne zijn leeg maar heb geen zin om vullingen te kopen, gebruik ze nooit.
oh ja en voor de dummies die zeggen dat hunmarkers niet zulk resultaat geeft: wel op marker papier gebruiken, niet op hout oid :rolleyes: http://copicmarker.com/shop/images/2323_uploaded.jpg |
Citaat:
|
Citaat:
|
*sigh*.. this topic is just dumb!
|
Citaat:
|
Oké. Ik snap dat sommige mensen niet weten hoe ze met aquarelpotloden moeten werken, maar de 3e optie vond ik toch wel écht stom. (papier helemaal nat maken) SORRY! Je tekent eerst met aquarelpotlood en dan met een kwastje (met een beker water, zoals je ook heb als je verft, gewoon af en toe dopen) erover heen. Tenminste ZO doe ik het tenminste.
|
Citaat:
|
pantonemarkers roeleren de pan uit.
|
Lijkt mij idd logisch dat je eerst kleurt en er dan met een nat kwastje over heen gaat... Maar ja, dat is maar mijn mening hoor.
Ik ben zelf niet echt goed met aquarelpotloden... Ik maak de kwast meestal te nat en anders is-ie weer te droog.... De tekening die hieronder staat heb ik met aquarelpotloden gemaakt maar het resultaat is niet helemaal wat ik gehoopt had... (kan ook liggen aan mijn uhm... 'tekenkunst' want die is nou ook weer niet bepaald goed, maar ja...) Ik heb wel tekening gemaakt met aquarelpotloden gezien die er dus gewoon heel goed uitzagen, dus het ligt vast aan de persoon, maar ja... http://www.onetwofree.nl/gallery/Arwyn/Rose3.jpg |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33. |