![]() |
Centraal Thema: Lichte maaltijden
Verderlichte maaltijden, omdat je niet veel honger hebt? Omdat je later op de dag toch nog een grote maaltijd staat te wachten? Omdat je kleine zin hebt in iets? Of gewoon omdat je nu even wil bekomen van die zware kerstmaaltijden.
http://www.gezonderslapen.com/pluimpje4.gif Hebben jullie daarom ideetjes, ervaringen, over dergelijke lichte maaltijden? Deel ze met ons in dit topic. |
Noodles (ik noem het altijd een bamisoeppie) als warme maaltijd.
Echt voldoende als je geen trek hebt, maar je lichaam roept om iets omdat je toch een beetje flauw gevoel hebt. Of een boterhammetje ipv een warme maaltijd. Een kopje boullion of soep (je weet wel opkikkertjes, cup-a-soup etc.) |
Koude salade ofzo, eventueel met brood. Sla met komkommer, tomaat, ui en niet te veel vette slasaus.
|
Sojavla (evt. met muesli), vruchten, ijsbergsla...
|
noodles
of een grote bak sla of een boterham (tosti) of een soupie of een paar crackertjes met roomkaas of vruchtenyoghurt... |
Vispakketjes
Vis (kabeljauw, tilapia, maakt niet zoveel uit wat) met kruiden en dergelijken in een aluminiumfolietje doen en dat een kwartiertje (ongeveer) in de oven. Licht en lekker (als je het een beetje goed doet) |
Tosti :)
|
- maaltijdsalade met sla, pijnboompitjes, cherrytomaatjes, komkommerschijfjes, garnalen of gerookte kipreepjes (of iets anders wat je lekker vindt)
- cup a soup - zo'n zakje 'Trek' |
mihoen (kweet neit of dit correct gespeld is)?
|
ik eet vaak een groot stuk kaas als ik honger heb..
of een broodje bakpau is ook erg lekker |
Citaat:
Muelsireep. Geen maaltijd maar wel een lekker tussendoortje. En een lichte maaltijd....gekruide couscous met wat gebakken groenten en/of kikkererwten =) |
Broodje tofu met veel satésaus, echt zooo lekker :)
|
maak een soort mini-buffetje, met stukjes stokbrood, verschillende soorten olijfjes, fruitspiesjes en stukjes kaas, cherry tomaatjes en salade. Lekker voor bij de tv :)
|
kwee tniet of het onder licht valt maar heb nu van die slimfast repen voor tussendoor... neem er dan maar 1 en geen 2 die als volle maaltijd telt...
afgelopen week ben ik geneigd om anders helemaal niks te eten tot 5u (avondeten) |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30. |