![]() |
[Debian] terminated base-config
Hallo. :)
Ik ben debian aan het installeren, via een online howto: http://www.debian.org/releases/stabl...paring.en.html Nu ben ik gekomen bij punt 3.7.5.4: Configure Timezone, Users, and APT. Hierbij moet ik het commando "base-config" uitvoeren, wat mij de kans geeft mijn timezone te kiezen, een normale user te adden en de APT-sources te kiezen. Elke keer als ik het command "base-config" geef, krijg ik de melding: "TERMINATED" Zonder enige aanleiding waarom. Nu heb ik gegoogled, met geen resultaat over deze melding. Heeft iemand toevallig een idee, van het grote 'hoe of waardoor'? |
Offtopic: Waarom installeer je Debian eigenlijk op deze manier, en niet 'gewoon' via dialogs? Dat is echt veel eenvoudiger. Om nou met een distro als Debian het jezelf al moeilijk te maken bij de installatie... ;)
Helaas weet ik geen antwoord op je probleem. Wat je eventueel wel zou kunnen doen is handmatig een Time Zone kiezen, een user toevoegen pas ná de install doen en handmatig apt-sources toevoegen. De Time Zone kan je instellen met 'tzconfig', en apt sources voeg je toe door de volgende lines (bijvoorbeeld) in /etc/apt/sources.list te zetten: Code:
deb ftp://ftp.debian.nl/debian/ stable main non-free contrib |
Citaat:
'k ga dit zo snel mogelijk uitproberen, als ik terugkom van school. :) |
Ik begrijp dat je je andere partitie wilt behouden, maar er is ook een 'semi-grafische' manier om Debian te installeren, zoals dat er ongeveer hier uitziet. Dat werkt véle malen simpeler, en dan kan je ook gewoon je bestaande zaken wel behouden hoor. :)
|
ah, hij doetut! :D (y)
|
Wat heb je nou gedaan?
|
Precies wat jij zei. ik doe het namelijk op deze manier, omdat mij verteld werd dat ik er ook nog iets van zou leren, maar dat ene base-config probleem had ik niet voorzien.
Nu ben ik aangekomen bij het deel dat ik het in de grub moet proppen, dat hele gedebian. Da's apart. Eerst eens zoeken hoe ik dat het beste kan doen, aangezien ik het werkelijk met de grub wil houden en niet met lilo. En gezien er geen manual bijstaat, van die ene debianhowto.. heb jij toevallig een idee? Ik ga er nu zelf ook nog naar zoeken, hoor. :) |
Ohja, want ik had die link van jou ook bekeken, maar da's met lilo..
|
Hmnee, ik werk altijd met lilo ipv grub. Waarom zou je grub nemen?
|
lilo is volgens mij gwoon de [goede] standaard :confused:
|
Citaat:
|
Lilo is lekker simpel en werkt heel gemakkelijk. Ik zou gewoon lilo doen. :)
|
grub is geil (y)
|
Ach, goed, ik zweef wel weer terug naar lilo. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04. |