Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Harry Potter: Wat is nou het uiteindelijke doel van Voldermort? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=713229)

love.the.sunset 06-01-2004 10:16

Harry Potter: Wat is nou het uiteindelijke doel van Voldemort?

In de boeken lees je steeds over plannen van Voldemort, maar het is steeds nogal onduidelijk wat die plannen nou precies zijn,
Is dat onbeperkte macht? Of zorgen dat er alleen maar tovenaars van "zuiver" bloed zijn?
Wat denken jullie?

Krummeltje 06-01-2004 13:14

Ten eerste is het Voldemort, zonder -r dus.

En ten tweede denk ik dat hij gewoon weer net zoveel macht wil als vroeger. Hij gaat ook met zijn volgelingen niet bepaald zachtzinnig om.
En hij wil Harry Potter natuurlijk dood hebben, dat spreekt voor zich.

Noínden 06-01-2004 14:06

Citaat:

Krummeltje schreef op 06-01-2004 @ 14:14:
En hij wil Harry Potter natuurlijk dood hebben, dat spreekt voor zich.
Like duh:s Wie niet:bloos:

En dat bloedzuiverheid ook, ja. Wereld Muggle-loos, enzo. Alleen nog pureblood Wizards... Nou zijn dat er niet zoveel meer, dus leuk om over te heersen:s

Lucky Duck 06-01-2004 16:20

Citaat:

Noínden schreef op 06-01-2004 @ 15:06:

En dat bloedzuiverheid ook, ja. Wereld Muggle-loos, enzo. Alleen nog pureblood Wizards... Nou zijn dat er niet zoveel meer, dus leuk om over te heersen:s

Schat, je moet iets overhouden om als slaaf te behandelen...

Krummeltje 06-01-2004 16:30

Citaat:

Lucky Duck schreef op 06-01-2004 @ 17:20:
Lucius Malfoy ofzo. :P

Noínden 06-01-2004 16:41

Citaat:

Lucky Duck schreef op 06-01-2004 @ 17:20:
Muggles & Halfbloods, dus;)

Citaat:

Krummeltje schreef op 06-01-2004 @ 17:30:
Lucius Malfoy ofzo. :P
:nono:

Lucius is van míj!

:bloos:

light fighter 06-01-2004 17:03

Alleen, maar purebloods is onmogelijk!!!
Daar zijn er nog maar zo weinig van dat alle purebloods op de een of de andere manier familie zijn. Je wilt toch zeker geen inteelt?

Eend 06-01-2004 17:23

Lees deel 5 en je weet het:)

love.the.sunset 06-01-2004 17:31

k heb deel 5 2x in het engels gelezen en ben hem nu in t nederlands aan t lezen, maar laat ik het anders zeggen:
Zijn absolute macht en bloedzuiverheid nou echt zijn idealen?
Ik denk niet dat hij een muggle-vrije wereld streeft, hij vindt het veel te leuk om ze te pesten

Noínden 06-01-2004 19:32

Citaat:

light fighter schreef op 06-01-2004 @ 18:03:
Alleen, maar purebloods is onmogelijk!!!
Daar zijn er nog maar zo weinig van dat alle purebloods op de een of de andere manier familie zijn. Je wilt toch zeker geen inteelt?

Pureblood Wizards doen niet zo moeilijk over inteelt...

Het zijn inderdaad geen idealen, het zouden in ieder geval míjn idealen niet zijn... Maar weten wij veel hoe ziek Voldie is...

Lucky Duck 06-01-2004 19:59

Ik denk dat je 'm op een bepaald gebied wel kunt vergelijken met Hitler.... Die wilde uiteindelijk een ras van übermenschen overhouden. En ik denk dat Voldy een ras van purebloods over wil houden. En die inteelt is er toch al ;)

Donald Duck 07-01-2004 10:51

Voldemort is zelf niet eens een pureblood. Zijn vader was een Muggle.

Krummeltje 07-01-2004 11:21

Citaat:

Donald Duck schreef op 07-01-2004 @ 11:51:
Voldemort is zelf niet eens een pureblood. Zijn vader was een Muggle.
Wat dat betreft heeft hij veel weg van Hitler. Die was ook pro-arisch en zo, terwijl hij zelf meer op een Jood leek dan op een blonde arische god, zeg maar. Voldemort is heel erg pro-zuiver bloed, maar is zelf een halfbloedje...

Donald Duck 07-01-2004 13:13

Citaat:

Krummeltje schreef op 07-01-2004 @ 12:21:
Wat dat betreft heeft hij veel weg van Hitler. Die was ook pro-arisch en zo, terwijl hij zelf meer op een Jood leek dan op een blonde arische god, zeg maar. Voldemort is heel erg pro-zuiver bloed, maar is zelf een halfbloedje...
Ja, maar Hitler LEEK inderdaad meer op een jood. Hij was het niet. Voldemort is WEL een halfbloedje.
In feite heb je gelijk maar er zit wel een verschil

FireCracker 07-01-2004 15:34

Citaat:

...? :( stummerd...

Citaat:

Ik denk dat je 'm op een bepaald gebied wel kunt vergelijken met Hitler.... Die wilde uiteindelijk een ras van übermenschen overhouden. En ik denk dat Voldy een ras van purebloods over wil houden. En die inteelt is er toch al ;)
juh, precies, en er blijven allemaal goedgeslaagde exemplaren uitkomen, dus ze gaan er ook vast nog wel even mee door :rolleyes:

maar ja, wat Voldy verder allemaal wil is al gezegd :o

grandmommy 07-01-2004 15:58

Adolf Hitlers moeder was joodse, dus om nou te zeggen dat hij niet joods is, Donald Duck... eerst maar even in de geschiedenisboeken duiken he?

Volgens mij wil Voldemort gewoon Lucius in zijn reet... laat maar :o :D

FireCracker 07-01-2004 16:41

Citaat:

grandmommy schreef op 07-01-2004 @ 16:58:
Adolf Hitlers moeder was joodse, dus om nou te zeggen dat hij niet joods is, Donald Duck... eerst maar even in de geschiedenisboeken duiken he?

ja, of hij wil gewoon Harry als slaafje ofzo... :o maar dit is ontopic en zondig :nono: stop ermee :p

Noínden 07-01-2004 16:47

Citaat:

FireCracker schreef op 07-01-2004 @ 16:34:
...? :( stummerd...
Oh god, zij is er ook nog :rolleyes:

Sorry :bloos:

Citaat:

:|

Lucky Duck 07-01-2004 17:37

Ik vind inderdaad steeds meer dat

a Voldemort op Hitler lijkt en;
b het hele racisme-idee heel erg terugkomt in de boeken

Ik weet niet of JK het zo moralistisch bedoelde als ik het soms lees, maar in ieder boek is er wel iets dat te maken heeft met de Pureblood/halfblood-kwestie...

Liss 12-01-2004 13:14

Het doel van Voldemort is Harry te vermoorden denk ik, in het laatste boek stond dat uiteindelijk de een de ander moet vermoorden om voort te kunnen leven.
Ook wil die weer zoveel macht als dat hij vroeger had, en geen modderbloedjes of halfbloedjes meer (terwijl hij er zelf een is..)

Ieke 12-01-2004 13:20

Het uiteindelijke doel van Voldemort kan volgens mij niet zijn dat hij Harry dood wil hebben. Die voorspelling is pas gedaan als hij al aan de macht is. Ik heb het idee dat het gewoon om macht gaat. Het is gewoon een schurk zoals zovelen.
Hij doet er alles aan om volledige macht te krijgen. Hij was goed opweg tot de voorspelling en de geboorte van Harry. Harry is de enige die hem kan stoppen dus als hij nu alle macht wil hebben moet hij hem doden, maar is zeker niet zijn uiteindelijke doel.
Er zit misschien nog wel meer achter, maar dat is iets wat we pas weten als alle boeken uit zijn. Iig zijn er nog veel losse eindjes en heel wat vragen.

ABrules 12-01-2004 13:58

Deel 1.

There is no good or evil... there is only powerrrrrrrrrr :mad: :evil: ...

tja... duidelijk dacht ik... by the way... alles gaat om macht...;)

Little Phoebe 12-01-2004 16:19

Harry dood
macht over iedereen
Perkamentus dood ook :(

tadaa :D

Machiavelli 14-01-2004 07:59

Citaat:

Doe dat zelf eens want Hitler had geen Joodse moeder, dat zijn onbewezen geruchten en roddels en missen een degelijke onderbouwing.

Lucky Duck 14-01-2004 11:27

Citaat:

Machiavelli schreef op 14-01-2004 @ 08:59:
Doe dat zelf eens want Hitler had geen Joodse moeder, dat zijn onbewezen geruchten en roddels en missen een degelijke onderbouwing.
Het gaat er niet om of het werkelijk zo was, het gaat erom dat het gezegd wordt en dat in ieder geval de meeste mensen denken dat het zo is. De vergelijking is dan dus nog steeds snel gemaakt.

Krummeltje 14-01-2004 13:42

Citaat:

Machiavelli schreef op 14-01-2004 @ 08:59:
Volgens mij was het zo dat Hitler een hekel had aan joden omdat hij door ze gepest werd op school. Schijnt.

rijk_v 14-01-2004 18:36

Citaat:

ja iedereen wil harru dood.... Ik denk dat het ook iets te maken heeft met de banden tussen Lucius Malfoy en Voldemort

*Special:K* 14-01-2004 19:58

hij wil harry potter vermoorden omdat aleen HIJ de allemachte grote tovenaar voldermort heeft "verslagen" mja in boekje 5 weet harry dat 1 van hun dood moet om verder te kunnen leven , ben benieuwt hoe dit gaat aflopen .

Andijvie 14-01-2004 21:53

Citaat:

Lucky Duck schreef op 07-01-2004 @ 18:37:
Ik vind inderdaad steeds meer dat

a Voldemort op Hitler lijkt en;
b het hele racisme-idee heel erg terugkomt in de boeken

Ik weet niet of JK het zo moralistisch bedoelde als ik het soms lees, maar in ieder boek is er wel iets dat te maken heeft met de Pureblood/halfblood-kwestie...

Ik vind racisme in een boek verwerken niet moralistisch, het is gewoon realistisch. Dat soort dingen spelen ook bij ons... en ja, dat het een beetje moralistisch over kan komen... dat komt denk ik gewoon omdat dat nodig is.

enilE 21-02-2004 19:12

Citaat:

Krummeltje schreef op 14-01-2004 @ 14:42:
Volgens mij was het zo dat Hitler een hekel had aan joden omdat hij door ze gepest werd op school. Schijnt.
nee, hij heeft een hekel aan joden gekregen omdat Hitler, toen ie nog jong was les kreeg in schilderen van een jood. maar het lukte Hitler maar niet om de 'top' te bereiken, en daar achtte hij die joodse leraar verantwoordelijk voor

maar nu weer over Harry, ik denk dat hij nóg iets speciaals heeft, en dat Voldermort dat op een of andere manier weet....

*Rupsje* 21-02-2004 22:49

Citaat:

enilE schreef op 21-02-2004 @ 20:12:
nee, hij heeft een hekel aan joden gekregen omdat Hitler, toen ie nog jong was les kreeg in schilderen van een jood. maar het lukte Hitler maar niet om de 'top' te bereiken, en daar achtte hij die joodse leraar verantwoordelijk voor

maar nu weer over Harry, ik denk dat hij nóg iets speciaals heeft, en dat Voldermort dat op een of andere manier weet....

Ik dacht dat het zo was dat Hitlers opa joods was en dat hij een hele slechte relatie had met die opa... dat hij door hem geestelijk werd mishandeld ofzoiets, maar okee, beetje off-topic..

Jadis 21-02-2004 23:33

Offtopic: Hitler leefde in een wereld waarin haast iedereen antisemiet was. Er werden films gemaakt met titels als "Der Jude." Een afbeelding van een man met veel overbeharing, een gemene uitdrukking en een grote neus moest de mensen dan angst inboezemen. Het is waarschijnlijk dat hij werd beinvloedt door dat soort zwartmakerij. Bovendien is het toch makkelijk om een volk, dat al eeuwen de zondebok is, opnieuw als zondebok te kiezen.

Er werd beweerd dat hij verliefd werd op een joods meisje maar dat zij niets van hem moest. Ik kan me niet voorstellen dat een persoonlijke rancune iemand kan aanzetten tot genocide. Het was gewoon een slimme politieke zet.

FireCracker 25-02-2004 09:42

Citaat:

Noínden schreef op 07-01-2004 @ 17:47:
Oh god, zij is er ook nog :rolleyes:
stttepssst ;) :p

Citaat:

ja, ik weet eigenlijk wel zeker dat Harry nog meer dingen van Voldy heeft overgenomen dan we nu dus al weten. Ik wacht in spanning af...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.