![]() |
[Stelling] Wekelijks actualiteitenprogramma over buitenland.
Hoi allemaal!
Als voorbereiding op "Op Weg naar het Lagerhuis" (een debatcompetitie voor scholieren), ben ik bezig een aantal stellingen van voor- en tegenargumenten te voorzien. Het lijkt me leuk als jullie op een stelling willen reageren,en je mening ook willen onderbouwen. "De Nederlandse televisie moet tenminste één wekelijks actualiteitenprogramma met uitsluitend buitenlandse onderwerpen hebben." Wat vind je hiervan? [edit: topic titel aangepast; woord "stelling:" is eruit geknipt] |
Onzin, laat ze eerst maar eens proberen een behoorlijk 20:00 uur nieuws te maken zoals ze in Duitsland en Frankrijk hebben (y)
|
Elke dag een gemengd blok (binnen- en buitenland) volstaat toch ook? Ik vind het echt onzin.
|
onzin, op het journaal hoor je nu al veel meer buitenland als binnenland.
als ik iets meer over t buitenland wil horen zap ik wel naar bbc, cnn of de wdr. |
Mij lijkt het beter om een programma als Nova meer zendtijd te geven zodat het zich ook wat meer kan richten op het buitenland.
|
Citaat:
niet uitsluitend buitenlandse onderwerpen, maar wel veel |
We kunnen hier toch zat buitenlandse zenders ontvangen? Nogal overbodige toevoeging lijkt me.
|
Onzinnig, zowel het journaal als actualiteiten- en achtergrondsprogramma's geven genoeg aandacht aan buitenlands nieuws.
|
Ik denk dat het wel zin heeft dat er in de actualiteitenprogramma's aandacht is voor het buitenland. Het buitenland is immers zeker voor een klein land als Nederland enorm belangrijk. We kunnen ons daar niet van onttrekken. Ik denk echter dat er voldoende mogelijkheden zijn om in de bestaande actualiteitenprogramma's zoals Nova, 2Vandaag, Netwerk en Zembla aandacht te besteden aan buitenlandse ontwikkelingen.
|
Aangezien het om een competitie gaat werkt het volgende vast goed:
"Wat de Nederlandse televisie nodig heeft is een objectieve actualiteitenrubriek!" en als argument, afhangende van de sfeer, zeggen dat de Nederlandse media te pro-Israel of anti-Amerikaans is... Werkt vast in je voordeel! |
Citaat:
Bovendien is het voor ons natuurlijk sowieso nogal nutteloos om dieper op de actualiteit van buitenlanden in te gaan. We kennen de geschiedenis vaak niet (goed), kennen de politieke achtergronden niet, kennen de volksopvattingen niet, snappen de religie niet. Het is natuurlijk nobel om te streven naar een volkseducatie op het gebied van wereldcultuur, maar ik denk dat dat op deze manier niet gaat lukken. |
mensen moeten eens kappen met kant en klare stellingen te halen van vara.
oefenen doe je ook op school =D |
Het spijt me, maar als ik die dude van het nieuws op TV zie en dat die man gaat lullen met de vrouw van die president in georgië dan vraag ik me toch weleens af of .... :(
|
Wat bedoel je daar precies mee, Brutus. Dat deze stelling niet interessant is, of slecht, omdat hij gebruikt wordt in Op Weg naar het Lagerhuis? Als je mijn eerste bericht goed leest, zie je dat dat juist de reden is dat ik mensen hier vraag om erop te reageren. :nono:
Verder iedereen bedankt voor de reacties tot zover.. I'm looking forward to more :cool: |
Citaat:
t zijn oefenstellingen. welke school trouwens?etty hillesum? |
Kan dat ontkennen, maar wij zijn de enige school in Deventer, dus :p. Let me guess, jij doet mee voor het Arentheem?
In ieder geval krijg je tijdens het debat met vaste rollen en het een-op-een die stellingen. Het is niet alleen om te oefenen dus. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10. |