Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   gek meisje in de zon (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=714016)

sublime 06-01-2004 21:59

gek meisje in de zon

(WARNING: dit is een raar gedicht :))

vederlichte zonnestralenstralen
verlichten de wereld
in zinloze zinnen

achtereenvolgens volg ik
de zingende stralenstralen
enkel en alleen

lach jij om mijn woordenspelspel?
ken jij niet de regels
van een regelloos bestaan?

voel jij je gebondenbonden?
proef je niet de geur
van onaangetaste zin?

misschien lijk ik een beetje gekgek
gekgenoeg ben ik dat ook;
vol van gezond verstand

Valentijn 07-01-2004 12:04

mmm ik hou wel van vage gedichten.....

Lees de mijne maar eens :rolleyes:

leukleuk hoorhoor....:)

Tataaa

Vaal

lovetear 07-01-2004 17:41

Hmm, waarom die herhaling? Ik kan het niet helemaal volgen, maar het komt positief op me over.

sublime 07-01-2004 17:56

dank voor de reacties :)

en waarom die erhaling? tja, ik weet t zelf ook niet, kwas blij toen ik het schreef en vond het leuk klinken :D:D

(ik waarschuwde niet voor niets voor de raarheid van het dichtsel ;))

Kip187 07-01-2004 18:33

wazig inderdaad< maar wel op en leuke manier< (kutkeyboard)

ken jij niet de regels
van een regelloos bestaan?

VEt!
zo staat er mee rin dat me erg aanspreekt, echt leuk

van onaangetaste zin?

had ik dat nog maar :)

lovetear 07-01-2004 18:34

Hmm, ik vind het wel wat hebben inderdaad :) .

xineof 07-01-2004 22:01

Leuk juist; die herhaling! Die zorgt echt voor een vrolijke, springerige toon :)! Leuk die alliteraties en assonanties; ze zorgen echt voor een prettig ritme. Inhoudelijk gezien leuk; een vrolijk, positief gek gedicht :)!

Not for Sale 08-01-2004 08:55

Ik hou van dit gedicht! (y)
Goede titel ook, geweldige vorm en inhoud waar ik me mee kan identificeren.

sublime 08-01-2004 18:43

thanks you all :D

Dreamerfly 08-01-2004 19:01

Erg orgineel i.g. Leuk die spel met woorden!:), het leest fijn en leuk, vrolijk door.(vederlichte, mooi woord!). Ondanks de grap in woorden etc, zit er een duidelijke boodschap in, leuk die combinatie, breng je het op een leuke manier aan de lezer over!

Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat je in de eerste twee strofes achtereenvolgend, stralenstralen gebruikt, in de 2e strofe had ik liever een andere herhaling gezien.

Wat mij nog opviel was dat in de laatste strofe, je het dubbelwoord(gekgek)in de daaropvolgende regel nog een keer gebruikt, samengevoegd met een ander woord, dat zag ik niet bij je andere strofes. (en dat je in de 2e strofe het dubbelwoord in de 2e zin gebruikt i.p.v. in de 1e zin). Bewust wat anders gedaan of.....?

jsoes 08-01-2004 19:05

Even als reactie op de reactie van Dreamerfly: wordt het dan juist weer niet te gestructureerd? Juist dat gerommel mag ik hier wel.
Mijn tip: houd dit idee vast, en schrijf er dan eens een echt bizar gedicht mee! Want kijk, dit is wel grappig, maar inhoudelijk is het nogal leeg. Zo van: kijk mij eens gek doen. Ja dat is leuk, maar ik had juist zo gehoopt op een bizar, neurotisch gedicht. Dat kun je best! ;)
Dat zou ik nog leuker hebben gevonden. Wellicht iets om te proberen? Succes!

Dreamerfly 08-01-2004 19:13

Citaat:

jsoes schreef op 08-01-2004 @ 20:05:
Even als reactie op de reactie van Dreamerfly: wordt het dan juist weer niet te gestructureerd? Juist dat gerommel mag ik hier wel.
Misschien wel idd. :)

sublime 08-01-2004 22:45

Citaat:

jsoes schreef op 08-01-2004 @ 20:05:
Mijn tip: houd dit idee vast, en schrijf er dan eens een echt bizar gedicht mee! Want kijk, dit is wel grappig, maar inhoudelijk is het nogal leeg. Zo van: kijk mij eens gek doen. Ja dat is leuk, maar ik had juist zo gehoopt op een bizar, neurotisch gedicht. Dat kun je best! ;)
Dat zou ik nog leuker hebben gevonden. Wellicht iets om te proberen? Succes!

dat wilde ik dus zelf ook gaan antwoorden :) dit gedicht heb ik in een superblije bui geschreven, verder niet gelet op hoe of wat en welke regeltjes en structuren ik aan zou moeten/willen houden...

en een bizar gedicht schrijven :) Zou leuk zijn, maar komt niet op bevel, dus tja.. maar gelukkig geloof jij in me, dat scheelt alweer stukken ;)

maar ind, zeker een idee om (te proberen) uit te werken :)

jsoes 09-01-2004 09:39

Citaat:

sublime schreef op 08-01-2004 @ 23:45:
en een bizar gedicht schrijven :) Zou leuk zijn, maar komt niet op bevel, dus tja.. maar gelukkig geloof jij in me, dat scheelt alweer stukken ;)

maar ind, zeker een idee om (te proberen) uit te werken :)

Dichten op bevel is ook leuk om eens te proberen :)
Al ga ik je niet dwingen natuurlijk ;)

sublime 09-01-2004 11:52

Citaat:

jsoes schreef op 09-01-2004 @ 10:39:

Al ga ik je niet dwingen natuurlijk ;)

valt alweer mee dan :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.