![]() |
gek meisje in de zon
(WARNING: dit is een raar gedicht :))
vederlichte zonnestralenstralen verlichten de wereld in zinloze zinnen achtereenvolgens volg ik de zingende stralenstralen enkel en alleen lach jij om mijn woordenspelspel? ken jij niet de regels van een regelloos bestaan? voel jij je gebondenbonden? proef je niet de geur van onaangetaste zin? misschien lijk ik een beetje gekgek gekgenoeg ben ik dat ook; vol van gezond verstand |
mmm ik hou wel van vage gedichten.....
Lees de mijne maar eens :rolleyes: leukleuk hoorhoor....:) Tataaa Vaal |
Hmm, waarom die herhaling? Ik kan het niet helemaal volgen, maar het komt positief op me over.
|
dank voor de reacties :)
en waarom die erhaling? tja, ik weet t zelf ook niet, kwas blij toen ik het schreef en vond het leuk klinken :D:D (ik waarschuwde niet voor niets voor de raarheid van het dichtsel ;)) |
wazig inderdaad< maar wel op en leuke manier< (kutkeyboard)
ken jij niet de regels van een regelloos bestaan? VEt! zo staat er mee rin dat me erg aanspreekt, echt leuk van onaangetaste zin? had ik dat nog maar :) |
Hmm, ik vind het wel wat hebben inderdaad :) .
|
Leuk juist; die herhaling! Die zorgt echt voor een vrolijke, springerige toon :)! Leuk die alliteraties en assonanties; ze zorgen echt voor een prettig ritme. Inhoudelijk gezien leuk; een vrolijk, positief gek gedicht :)!
|
Ik hou van dit gedicht! (y)
Goede titel ook, geweldige vorm en inhoud waar ik me mee kan identificeren. |
thanks you all :D
|
Erg orgineel i.g. Leuk die spel met woorden!:), het leest fijn en leuk, vrolijk door.(vederlichte, mooi woord!). Ondanks de grap in woorden etc, zit er een duidelijke boodschap in, leuk die combinatie, breng je het op een leuke manier aan de lezer over!
Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat je in de eerste twee strofes achtereenvolgend, stralenstralen gebruikt, in de 2e strofe had ik liever een andere herhaling gezien. Wat mij nog opviel was dat in de laatste strofe, je het dubbelwoord(gekgek)in de daaropvolgende regel nog een keer gebruikt, samengevoegd met een ander woord, dat zag ik niet bij je andere strofes. (en dat je in de 2e strofe het dubbelwoord in de 2e zin gebruikt i.p.v. in de 1e zin). Bewust wat anders gedaan of.....? |
Even als reactie op de reactie van Dreamerfly: wordt het dan juist weer niet te gestructureerd? Juist dat gerommel mag ik hier wel.
Mijn tip: houd dit idee vast, en schrijf er dan eens een echt bizar gedicht mee! Want kijk, dit is wel grappig, maar inhoudelijk is het nogal leeg. Zo van: kijk mij eens gek doen. Ja dat is leuk, maar ik had juist zo gehoopt op een bizar, neurotisch gedicht. Dat kun je best! ;) Dat zou ik nog leuker hebben gevonden. Wellicht iets om te proberen? Succes! |
Citaat:
|
Citaat:
en een bizar gedicht schrijven :) Zou leuk zijn, maar komt niet op bevel, dus tja.. maar gelukkig geloof jij in me, dat scheelt alweer stukken ;) maar ind, zeker een idee om (te proberen) uit te werken :) |
Citaat:
Al ga ik je niet dwingen natuurlijk ;) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16. |