![]() |
Design en kunst (reageer alsjeblieft!!!!)
Ik moet morgen een spreekbeurt houden over design ontwerpers. Maar nu wil ik ook graag uit leggen wat het verschil is tussen design en kunst. Het is soms moeilijk te bepalen of iets kunst is of design. Maar wat zijn de twee eigenschappen van die twee verschillende ....(kom effe niet op het goede woord) ???
Als iemand antwoord weet te hebben op deze vraag reageer dan alsjeblieft!! Alvas bedankt. Michel |
design is imho toegepaste kunst. beelden gecreeerd voor een praktisch doel. design is ook vaak onderworpen aan huidige trends. ik zie design ook als een nieuwe vorm van kunst. design en traditionele kunst zijn even vet.
|
Dus eigenlijk is design dus ook kunst. Kunst(beelden) gecreeerd voor een praktisch doel dat wij regelmatig in ons dagelijksleven gebruiken.
Maar hoort design niet een beetje bij Pop-Art.? Dat is geen traditionele kunst maar is meer de moderne kunst van nu |
Ik heb je een deel van mijn profielwerkstuk gemailt!
|
Citaat:
Bovendien is niet alle moderne kunst popart http://forum.scholieren.com/wink.gif |
Whaaahhh ik heb me spreekbeurt vandaag gehad.
Khad een 6,6 gekregen. afgerond een kleine 7. Yeahh en dat is 1 vol S.O punt. maar jullie mogen nog steeds reageren hoor. is wel interessant, jullie meningen over het verschil tussen kunst en design |
design hoort niet per definitie bij popart. kijk maar naar werken van Toulouse-Lautrec. Hij ontwerpte/schilderde flyers voor toneelstukken. Toulouse-Lautrec hoorde bij de postimpressionisten (verbeter me als ik het fout heb, tijd geleden).
|
Ik kan dan wel reageren mar er komt geen nuttige info uit.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50. |