![]() |
[ASP] Forms
Ik heb een (volgens mijn opdrachtgever) fantastische applicatie gemaakt, in ASP.
Het is een soort systeem om bestellingen mee te maken en te rapporteren, en er zitten veel forms en functies/rechten etc in, EN uiteraard een koppeling met een database (een MS ACCES database in dit geval). Het probleem. Elke keer als iemand een (") of (@) of (%) invult, verschijnt er een fout. Na enige tijd zoeken kwam ik tot de conclusie dat deze error veroorzaakt word doordat bijvoorbeeld (") de source code uitelkaar valt, want hij weet dan niet meer wat bij wat hoort... (ik hoop dat jullie het snappen want ik vind het een beetje moeilijk om uit te leggen). Nou d8 ik dat het misschien wel een mooi opplossing zou zijn als ik die tekens zou kunnen uitlezen en vervangen door iets wat waarschijnlijk nooit gebruikt word (bijv: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx). Alleen, nu heb ik geen idee hoe ik de string die in de variabele staat moet uitlezen, en daar dan die desbetreffende tekens uit moet halen om ze te vervangen. Als iemand mij kan helpen, graag... Alvast bedankt. |
In php wordt er voor een gevaarlijke teken een \ voor gezet.
dus \". Maar dat is PHP en geen ASP :) |
wss zoek je een 'replace' functie, geen ID hoe het heet, maar mss brengt je dat wat verder
|
Code:
Server.HTMLEncode(*******) Ik doe het door de ingevulde velden uit het form te halen, ze in een array te plaatsen en dan die Server.HTMLEncode toe te passen op elk object uit die array. |
Als ik dit zo zie, en in het bijzonder ook de tekens die je gebruikt, vraag ik me eerder af of het niet met de database koppeling te maken heeft. Bij SQL zouden die tekens alles door elkaar gooien..
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16. |