![]() |
Wat moet je doen met een kapot mobieltje?
Mijn broer z'n mobiel is kapot en die is ook niet meer te maken.
Hij wil hem dus gewoon weggooien, maar weet niet waar. Mag je dit gewoon in de prullenbak gooien of moet je het bij iets speciaals inleveren? En waar dan? |
als t een hele kleine is :rolleyes: mag ie vast wel in de grijze bak... en anders misschien t grofvuil ofzo? maar pullenbak kan echt wel
|
Batterijen horen in de batterijenbak, denk dat een
telefoonbatterij daar iig ook bij hoort... (?) De rest weet ik niet. :) |
In de WC gooien en doorspoelen.
|
Citaat:
als bankstellen en andere grote dingen. Iig niet voor een mobiel, zelfs niet als hij niet erg klein is denk ik. ;) :o |
ach dan moet je gewoon opsparen... wij doen t hier altijd met de hele buurt samen
|
Daar is toch zo'n speciale instelling voor? Die halen de bruikbare onderdelen eruit.. je kon ze toen je mobiel in een blauwe zak sturen.. maar geen idee waar het was..
|
Citaat:
maar waar gaat 't dan uiteindelijk heen? |
Citaat:
|
ken jij die 'kleine apparaten? lever ze in!' reclames niet? :nono: :)
Iig zou ik een telefoon niet in de grijze bak doen, maar bij het chemisch afval ofzo... |
De batterij moet vanzelfsprekend in de KCA (klein chemisch afval) container, of ingeleverd bij een inleverpunt. De telefoon zelf kun je in principe in de grijze bak flikkeren, hoewel het uit milieuoogpunt gewoon een stuk sympathieker is om ze naar éen of ander recycling- of inzamelpunt te brengen. Er zit namelijk nog wel meer aan zo'n ding dan alleen plastic, denk aan LCD-schermpjes waar zware metalen enz. inzitten.
|
Aan je oma geven als cadeau. Dan denkt ze dat hij het wel doet, maar ze gewoon niet weet hoe het werkt en is ze nog blij dat je haar zo'n lief cadeautje geeft ook. :D
|
Citaat:
|
Citaat:
maar goed, hij moet maar eens informeren waar hier zo'n 'inleverpunt' is. |
pleur gewoon in de vuilnisbak man.. tjonge jongen om hier nou speciaal een topic voor te openen :rolleyes:
|
|
aan je broertje/zusje geven:p
|
Citaat:
(mobieltje is dus van m'n broer) |
in je kont stoppen.
|
Smelten...
|
Citaat:
maare, wat boeit t nou wat je met dat ding doet:) |
Opeten. Of hem gebruiken als fiets. Of in de dakgoot leggen. Of in de benzinetank van een auto doen. Werkt allemaal perfect.
|
spaar hem totdat ie antiek is en als niemand er later nog 1 heeft, omdat iedereen hem weggegooid heeft issie misschien nog veel geld waard.
Tja tis het proberen waard :cool: |
voor een verzamelaar of zo.. of iemand die toch een poging gaat doen om hem te maken (alles is tegenwoordig een hobby :o) :p
|
Bij de Bruna moet je vragen om een zakje voor je oude mobiele telefoon...
Dan doe je die daarin, en stuur je overigens geheel :rolleyes: gratis :rolleyes: naar een adres op... Daar halen ze de goede onderdelen eruit en er gaat €3,50 naar een goed doel :) Op de website Recell @ Internet kun je meer informatie vinden over het weggooien van je mobiele telefoon... Het geld gaat naar het Duchenne Parent Project Duchenne Parent Project voor het onderzoek naar genezing van de ziekte... Dus uiteindelijk kun je met je oude mobiele telefoon nog iets goed doen.. (y) Veel suc6 ermee... Mssn ook een idee voor anderen ;) ;) , Je hoeft nix te doen en tog geef je geld aan 't goede doel... |
Uit het raam gooien. (y)
Nee, serieus, volgens mij is het antwoord al meermalen gegeven. |
Citaat:
bovendien moet m'n broer hem zelf maar wegbrengen, ik vraag het alleen ff voor 'm omdat hij hier geen lid is. |
Ik geef ze altijd aan mijn kleine broertjes.
|
Bij de Bruna inleveren, die doen er iets goeds mee.
|
Citaat:
Citaat:
|
Volgens mij kun je hem in elke willekeurige rode (tpg)brievenbus doen. Hij komt dan terecht bij een goed doel...
Heb ik gehoord |
Citaat:
|
Citaat:
|
Inleveren bij The Phone House of Bellcompany en 20 euro korting krijgen bij de aankoop van je volgende gsm?! :)
|
wij slaan ze altijd kapot met een honkbalknuppel
|
Ik dacht dat Bruna laatst zo'n actie had, dat je voor elke mobiel die je inlevert 10 euro doneert aan het goede doel ofzo.
|
Citaat:
|
Citaat:
die hebben ze geloof ik nog steeds. Het geld gaat naar de stichting Duchenne |
Citaat:
owhz zie het al | | | v Citaat:
|
meedoen aan het wk telefoonwerpen
|
Boeit niet waar, hijs toch kapot, je kunt er nix meer mee :D
|