![]() |
korte verhalen en een writers block
hallo
ik heb een beetje een probleem ik doe een (schriftelijike) cursus korte verhalen schrijven, maar het lukt me niet om uberhaupt een verhaal te schrijven ik heb 1 verhaaltje geschreven van een a4tje, maar echt veel soeps is het niet, en ik loop nu zeg 10 lessen achter want, ik heb totaal geen inspiratie. Die lessen zijn voor mij vrij geest-dodend. Dat zal ik uitlegggen: je krijgt eerst een paar bladzijden te lezen over het verschil tussen schijnbaar en blijkbaar, dat je beter korte zinnen kan schrijven dan lange, enz., kortom, allemaal alleen maar schrijftechnisch. En dan aan het einde het huiswerk: schrijf een kort verhaal van 8 bladzijden ja, ik kan daar echt niks mee, ik wil wel een beetje een lijn hebben waar je heen kan werken, maargoed... ik vind het best vervelend dit, ik heb al een paar keer geprobeerd gewoon te gaan schrijven, maar dan komt er alleen quasi sarcastische shit uit mn pen waar de honden geen brood van lusten omdat het a. niet leuk is b. slecht is c. inspiratieloze shit is dus als iemand een tip heeft om een verhaal te schrijven, of onderwerpen of wat dan ook, ben ik diegene eeuwig dankbaar... :( |
Stop met te denken dat je moet schrijven.
|
ga gewoon eens fantaseren en slappe verhalen verzinnen. van een van die slappe verhalen kan je dan misschien weer een goed verhaal maken ( zo werkt t bij mij iig)
maak bijvoorbeeld eens een verhaal over: - de hond van de buren en hoeveel je je aan dat kutmormel ergert - hoe je denkt dat de wereld zal vergaan - hoe je denkt dat je de wereld dan zou kunnen redden |
droom je vaak?
anders kan je daar ook inspiratie uithalen/op voort bouwen ik heb ook eens gehoord dat kunstenaars vaak inspiratie halen uit hun kindertijd, mss een herinnering aan iets (vakantieliefde ofzo?) |
schrijf een van je slappe shit verhalen op dat kunnenn verschillende mensen je helpen om er een goed verhaal van te maken :P
|
Zie deze post. :)
LUH-3417 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41. |