![]() |
Moeite met het betreden van een roltrap
Vaak valt het me op hoeveel mensen er aarzelend voorzichtig een roltrap betreden, wat soms zelfs tot lachwekkende situaties kan leiden.:D
Zijn er hier zulke mensen? |
Nee.
|
nou, niet super voorzichtig ofzo, maar het toch wel een van de irritantste alledaagse dingen die er zijn.
|
Alleen als het een stilstaande roltrap is die nog op gang moet komen. Dan wacht ik meestal even tot hij een beetje tempo heeft :D
|
Nee
|
Het wordt wel stuntelig wanneer diegene voor je nadat ie de roltrap af is, stil blijft staan.
Met het betreden van een roltrap is het irritant als er een groep mensen achter je staat de duwen. Maar dat komt weinig voor. |
Op CS heb je van die roltrappen die pas aangaan als je erop
staat, daar stap ik wel wat aarzelend op ja. :o Verder gaat dat wel best volgens mij. ;) |
Ik heb moeite met eraf stappen :/
|
ik kijk altijd wel even of ik goed op die trap ga staan; et lijkt mij nogal pijnlijk om van de roltrap te donderen, en niet te vergeten erg genant
|
Citaat:
|
Citaat:
verder heb ik totaal geen moeite met roltrappen :) |
Ik loop gewoon door :o
|
ik ben zo persoon.. ik vind het nogal eng, ben bang dat ik naast stap enzo.. en daarbij wil ik neit de leuning aanrakken, die geeft mij namelijk altijd een schok
|
Als ik naar boven ga kijk ik altijd naar me voeten want dan kan je voet dubbel gaan tegen de andere tree.
Naar beneden niet want dan kan je voet over de tree heen. En soms let ik erop of mijn veters vast zitten :). |
Ik let wel op. :o
Heb een keer meegemaakt dat een trede van zo'n trap behoorlijk loszat. Daar kan je echt zeer hard vanaf vallen. :o |
Citaat:
|
Ik vind een roltrap altijd een beetje eng :o
doordat ik als kind in de HEMA van de roltrap afgedonderd ben :bloos: |
Citaat:
Ook zitten er van die schroefjes aan de zijkant waardoor je een schok krijgt :eek: |
Ik wil juist altijd te snel de roltrappen bestijgen waardoor ik regelmatig flink onderuit ga. :nono:
|
Ja ik sta daar ook altijd te stuntelen. Ik schaam me dan ook dood... Als er een trap is neem ik de trap:)
|
Mijn zusje, stapt geregeld te laat of te vroeg op of af zon ding :D
|
Nee, ik vind roltrappen over het algemeen erg fijn. Anderhalve maand hebben wij in ons kleine stadje de allereerste roltrap gekregen, in de V&D, met van die schoen-borstel-gevallen aan de randen. Erg handig, moet ik zeggen.
|
Volgens mij doe ik het zelf niet
Maar ik ga er eens op letten (y) |
Vroeger was ik een keer gevallen met het opstappen dus ik ben wel een beetje voorzichtig. Maar niet zo erg dat het makkelijk te zien is door anderen en ik 10 seconden stil sta ofzo
|
Citaat:
|
Nee, ze eten je niet op!
|
Neen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
geen moeite mee :cool:
|
ik doe een beetje voorichtig. Niet dat ik secondes stilsta voor ik erop stap, maar ik kijk wel altijd even waar ik mn voet neerzet.
|
Ik moet direct denken aan die spotprenten, die verschenen in de tijd dat de roltrappen net nieuw waren, met daarop mensen die 'opgeslokt' worden doordat hun veters in de roltrap vast zijn komen te zitten. :D
Meestal prefereer ik de trap, slechts zelden neem ik de roltrap. Ik kom sowieso al weinig in warenhuizen enzo. Echt vaak zie ik zoiets dus niet. Helaas kan ik me ook geen hilarische situaties voor de geest halen. |
Ik ben niet bang voor roltrappen. Ik let wel op dat er niets fout gaat, want ik heb ervaring met roltrap ongelukken.
|
ooooh mag ik wijsheid strooien?
*zet een lerarenhood op* "de roltrap is eigenlijk een mislukt iets. Het was bedoeld dat mensen sneller van A naar B kwamen, doordat niet alleen hun voeten bewogen maar ook de traptreden. maar doordat mensen stil gaan staan op de roltrap, duurt het (gemiddeld) langer voodat je boven bent dan als je zou lopen " |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nopz geen moeite??
hoezo hebben mensuh daar moeite mee :D |
Citaat:
|
nee hoor, dat doe ik gewoon even :cool:
|
Citaat:
De roltrappen in Tjechië gaan sneller dan die in Nederland (scary) Maar meestal pak ik gewoon iemand beet als ik er op stap :cool: |
Ik heb over het algemeen totaal geen moeite met roltrappen. Een uitzondering was die keer dat ik met mijn caviahok (van 100 bij 60 cm) met cavia's erin samen met een vriendin van de roltrap af wou gaan om bij het perron te komen. Ik zou eerst gaan (-->achterstevoren met het hok hoog boven mn hoofd) maar dat durfde ik dus echt niet! 3x achterstevoren half op die roltrap gaan staan, en toch 3x niet gedaan, terwijl er mensen stonden te wachten. Dat moet er wel grappig uit hebben gezien:D Maar ik was blij dat er ook een trap was! En verdorie wel die trein gemist
daardoor:mad: |
Stuntelen niet, maar ik let wel op. En dat is met de jaren gekomen. Met alles ben ik voorzichtiger geworden, lijkt het wel.
|
Haha laatst bij de HEMA, verhaal van mijn moeder: ouwe vrouw valt midden op de roltrap vol achterover, rok helemaal naar beneden, ligt met haar volle kruis/slipje naar boven toe, kan niet overeind komen en is genoodzaakt zo te blijven liggen tot ze boven is. :D
|
Citaat:
Niet dat IEMAND zich er ook maar aan houdt, dus dan is de trap alsnog sneller. |
Boeiend dat mensen in Nederland over het algemeen niet aan de rechterkant staan. Zigzaggen is veel leuker. :p
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26. |