Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Samen alleen [een schrijfsel] (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=715222)

Forumbazin + 08-01-2004 11:35

Samen alleen [een schrijfsel]

Omdat ik de woorden onder mijn kussen vond. Ooit 'zonder gevoel' geschreven (?) Vannacht kan ik mij meer en meer in de woorden vinden. [En de wereld draait maar door..]

-Samen alleen-

Een zwarte traan verplaatst zich
naar mijn mond.
Schuilt. Op zoek naar heldere schijn.
Vuur laait niet op maar
wakkert aan. Te kwaad om volledig te doven.
Ogen zoeken naar jouw denken.
Niets dan gedachten willen strelen.
Jij. Samen alleen overlaat mij het gevoel van verbintenis.
Toch.
Kapotte lippen om alles.
Om niets.

belleblaasbel 08-01-2004 11:56

mooi (y) :) alleen vind ik het denken aan het eind van deze zin niet zo mooi klinken, maar dat kan ook aan mij liggen hoor ;)Ogen zoeken naar jouw denken.

xineof 08-01-2004 21:38

Ik vind 'Ogen zoeken naar jouw denken' juist erg goed; de mooiste zin eerlijk gezegd ;). Ik vind het een sterk gedicht; simpel maar krachtig van vorm, en een mooi woordgebruik. Er is wel één zin die ik niet snap; 'Samen alleen overlaat mij het gevoel van verbintenis. '; 'overlaat' snap ik hier niet echt, in de context; hoe is deze bedoeld?

jsoes 09-01-2004 10:44

Bedoel je niet "overlaadt"?

Wat een geweldige, verscheurende twee slotzinnen.

Kapotte lippen om alles.
Om niets.

Daar ben ik doodstil van. Dat vind ik echt schitterend. Hulde.
Mooi ook hoe je middenin regels punten neerzet en nieuwe zinnen begint. Je hebt lak aan stijlregels en dat is je te prijzen. Erg mooi.

Forumbazin + 09-01-2004 12:45

Citaat:

jsoes schreef op 09-01-2004 @ 11:44:
Bedoel je niet "overlaadt"?

Wat een geweldige, verscheurende twee slotzinnen.

Kapotte lippen om alles.
Om niets.

Daar ben ik doodstil van. Dat vind ik echt schitterend. Hulde.
Mooi ook hoe je middenin regels punten neerzet en nieuwe zinnen begint. Je hebt lak aan stijlregels en dat is je te prijzen. Erg mooi.

Natuurlijk bedoel ik overlaadt, wat een stomme fout en helaas kan ik dit nu niet meer wijzigen.. (moet binnen een bepaalde tijd) Dank je verder voor je beargumentering.

Met de zin 'Samen alleen overlaat mij het gevoel van verbintenis.' , bedoelde ik dat ik ondanks de vragen die alles bij mij oproept nog heel sterk het gevoel heb dat er een verbintenis is. Juist omdat die ander dat (naar mijn gevoel) mijn gevoel deelt. Toch.

lovetear 09-01-2004 14:24

Aparte stijl, zo lees ik het hier niet vaak. Het komt goed over, je eindregels zijn inderdaad erg sterk, die regel die xineof noemde vind ik ook zo mooi. Heb er niet echt iets op aan te merken, hij is goed zoals hij is, mooi, rakend en rustig.

tacidvs 09-01-2004 15:16

Hoe verzin je (***********) zo'n titel?

Forumbazin + 09-01-2004 15:58

Citaat:

tacidvs schreef op 09-01-2004 @ 16:16:
Hoe verzin je (***********) zo'n titel?
wat verbeelden de sterretjes?

nadenken, voelen en verwoorden..

clantestino 09-01-2004 16:07

Vind je gedicht heel erg mooi. Origineel qua vormgeving, voor mijn gevoel dan. Je woordkeuze is erg goed, het raakt me. Ook wat die slotzinnen betreft ben ik het met de rest eens: die zijn prachtig! Vaak kunnen tegenstellingen geforceerd overkomen maar hier had ik dit niet eens door.

tacidvs 09-01-2004 16:07

slechts een kleine profaniteit, gevangen in sterretjes

de bedoeling was mijn afgrijzen te uiten, ik kon niet bevatten dat iemand die zulke gedichten kan schrijven zulke (slechte) titels kan verzinnen

Forumbazin + 09-01-2004 16:54

Citaat:

tacidvs schreef op 09-01-2004 @ 17:07:
slechts een kleine profaniteit, gevangen in sterretjes

de bedoeling was mijn afgrijzen te uiten, ik kon niet bevatten dat iemand die zulke gedichten kan schrijven zulke (slechte) titels kan verzinnen

Hm. Oke. Ik ga denken..

heldine 09-01-2004 19:26

erg mooi :)

btw: ik wist niet dat je ook gedichten schreef :bloos:

Forumbazin + 10-01-2004 07:11

Citaat:

>?< schreef op 09-01-2004 @ 20:26:
erg mooi :)

btw: ik wist niet dat je ook gedichten schreef :bloos:

nouja.. gedichten. zinnen die naar mijn gevoel mijn gevoel uitdrukken (hoe kan het ook anders...) en die ik achter elkaar plaatst. of dat dan een gedicht is.. daar valt over de na te denken.. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.