![]() |
Hamsters
Heay,
Een tijdje geleden is mijn hamster dood gegaan. Nu wil ik graag weer een nieuwe, het liefst 2. Maar daar heb ik even een vraagje over. Kunnen 2 hamsters wel samen in een hok? Mannetje en vrouwtje lijkt me niet zo slim en ik heb ook weleens gehoord dat 2 mannetjes met elkaar gaan vechten als ze in 1 hok zitten. Dus dan kom ik uit op 2 vrouwtjes. En zijn vrouwtjes nou echt zoveel schuwer als ze zeggen of valt dat best mee? X |
Ik denk dat je eerst moet bedenken wat voor soort hamster je wilt..De goudhamster (grotere) en de russische dwerghamster (kleinere) zijn volgens mij wel de meest gekochte en mensvriendelijke. Mannetjes gaat moeilijk samen en vrouwtjes willen elkaar soms ook graag dood zien. Toch zijn russische dwerghamsters wat solidairder (dat ze liever een soortgenoot hebben) dan de goudhamsters. Vraag vooral een dierenwinkel.
|
Heey,
Ik heb het liefst een goudhamster of een dwerghamster. En ik zal het idd ook nog even in de dierenwinkel vragen. bedankt iig. |
Misschien is het ook een idee om er twee te kopen die bij de dierenwinkel ook al (vredig) bij elkaar zitten, dan zullen ze elkaar ook bij jou waarschijnlijk niet afmaken.
|
Ik heb zelf een vrouwtjes-dwerghamster en mn zusje ook, ze zitten niet bij elkaar in de kooi en als ze elkaar maar ruiken beginnen ze al agressief de reageren, 2 vrouwtjes bij elkaar werkt ook niet. Volgens mij is het enige dat je kunt doen 2 hamstertjes in de dierenwinkel kopen die daar ook bij elkaar in één kooi zitten, dan weet je dat ze aan elkaar gewend zijn en dan gaat het goed (hoewel er van een mannetje en een vrouwtje wel meer hamstertjes kunnen komen).
Als je het zeker wil weten kun je gewoon het beste in de dierenwinkel om advies vragen. |
vooral geen 2 goudhamsters bij elkaar zetten! Die leven in het wild ook solitair. 2 vrouwtjes dwerghamsters die hun hele leven bij elkaar zit gaat super (y) (geen mannetjes)
|
Ik zou inderdaad ook gewoon als je ze persé bij elkaar wil hebben 2 kopen die altijd al bij elkaar zijn geweest. Een ex van mij had een stuk of 12 hamsters, een stuk of 2,3 per kooi, maar die maakten elkaar allemaal af. Niet zo'n succes dus! Wel ff vragen wat voor geslacht ze hebben dus in de dierenwinkel, maar dat schijnt nog niet zo makkelijk te zien te zijn... Ik neem aan dat je geen inteelt wilt als je per ongeluk een broertje en een zusje bij elkaar in het hok zet... (Denk ook niet dat die kleintjes het overleven dan trouwens...)
Ik heb zelf trouwens positievere ervaringen met goudhamsters, ik vond ze in ieder geval veel vriendelijker en knuffeliger. M'n goudhamsters hebben nog nooit gebeten, m'n dwerghamsters deden niet anders :S. Terwijl ik ze toch echt hetzelfde heb behandeld... |
Ik had vroeger ook twee hamsters bij elkaar. Ik dacht dat het 2 mannetjes waren, maar ik zou eigenlijk niet weten hoe je dat kan zien :P. Het ging iig goed! Ze sliepen zelfs samen in 1 holletje.
De ene werd alleen ziek en ging toen vrij snel dood :( |
Heey allemaal,
Ik heb vanmiddag 2 goudhamsters gekocht:) Het zijn allebei vrouwtjes. Ze zaten in de winkel ook al bij elkaar. Bedankt voor jullie reacties trouwens X |
Citaat:
Hoe ga je ze noemen? |
Citaat:
|
Ik heb 2 dwerghamstertjes 2 mannetjes en die zitten bij elkaar i1 1 kooi en er is geen enkel probleem. Tjah er is wel een keertje een meningsverschil maja bij wie ni? Maar vechten doen ze niet. Ze komen wel uit dezeflde kooi zodat ze elkaar al wat gewoon zijn.
|
Ze kunnen wel bij elkaar maar wel op letten wat voor hamster het zijn :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij hadden ook 2 hamsters bij elkaar in een kooi, het waren volgens mij wel een mannetje en een vrouwtje maar ze kregen geen kinderen, ze gingen ook nooit echt vechten. Maar het leukste is toch wel dat ze in zo'n rad allebei een kant op gaan lopen, de snellere wint dan en die andere gaat dan elke keer over de kop. :D
Hoewel ik er nu aan terugdenk is dat best wel zielig, want dat vrouwtje was van mij en het mannetje van mijn broer en zijn hamster won altijd en dan ging mijn hamster elke keer over de kop. :( |
Maar er is een grote kans voor. Dat wil ik er alleen mee zeggen. Ik heb ze zelf gefokt namelijk :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34. |