![]() |
Win 95 en chello???
Wij hebben hier in huis een chello internetverbinding. Nu wil een huisgenoot een win 95 pc aansluiten.
Gaat dit enige kans van slagen hebben? Ik heb zo mn twijfels...maar weet t niet zeker.... |
Ja,w aarom zou dat niet gaan :s
Internet was er al voor Win95 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
nieuwere windows :p |
Citaat:
|
hhmmzz... dan is het lastig jah
maar het zou wel moeten werken..... ik neem aan dat de 95pc, als client in een netwerk werkt? |
Citaat:
|
ik heb zelf nooit met 95 gewerkt...
alleen vanaf 98 :o (en 3.11 trouwens :P) maar 98se spoorde bij mij automatisch instellingen op.. het is aan de rest van forummers te vertellen, of dat bij 95 ook zo is... |
Windows 95' gaat prima. Zorg alleen wel dat je een recente versie van IE hebt ofzo of een andere browser. Geen 6.0 ofzo want dat lijkt me overkill voor die machine. IE 4 of 5 lijkt me goed.
Verder natuurlijk TCP/-IP protocol geïnstalleerd, een netwerkkclient (client voor MS-netwerken ofzo) en bestands/printerdeling. Ik heb het met mn eigen ADSL-router geprobeerd en 't ging prima :D Die Win 95' bak had trouwens zo'n antiek ISA 10mbit netwerkkaartje dat-ie zelfs door Windows 95 standaard werd herkent. Maar het werkte perfect (y) Netwerk ook, voor mijn gevoel waren de instellingen niet veel moeilijker dan in Windows 98. Zoiets aan de praat krijgen was in Windows 3.x wellicht een grotere uitdaging geweest :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
kijk anders 'ns op www.chelloo.com (NEE DIT IS NIET de officiele site van Chello), daar hebben ze een FAQ en forum. altijd het wagen waard :)
|
Ik verklaar mensen voor gek die een Pentium 1 hebben met 32mb ram of meer en nog steeds windows 95' draaien. Vreselijk, volgens mij kun je de refreshrate niet eens instellen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe kunnen we t t beste aanpakken dan? |
Citaat:
|
hmm kan me die melding niet herinneren, maar zal morgen nog wel ns kijken....huisgenoot is vroeg gaan slapen
|
Citaat:
|
Citaat:
Of kan ik op de een of andere manier die verbinding op de pc instellen? Via IE->extra->internetopties->verbinding? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar t ging niet helemaal goed.... Als ik die kabels er tussen stop, hoe moet ik dan verder gaan, als ie t niet uit zichzelf doet? Misschien doe ik namelijk wel iets verkeerd....... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02. |