![]() |
Ammoniumperchloraat+aluminium
Hallo
voor school moet ik de chemische reactie zoeken tussen NH4ClO4+Al kan iemand me helpen je weet wel, het begint met NH4Clo4 + Al ----->_____+_____+_____+_____ En ook nog 3 van calciumoxide in de voedingsindustrie dank bij voorbaat (y) |
weet niet zeker hor......... weet niet precies met welk onderwerp je bezig bent maar anders lijkt het me vrij simpel:
NH4 + Cl + 4O + Al |
DANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK JeDANK je
ik ben verschrikkelijk slecht in chemie ik heb het nog maar 2 jaar maar toch |
die reactievergelijking die daar gegeven is klopt niet
--> NH4CLO4 + Al lijkt mij een redoxreactie worden (heb hier geen binas bij de hand) --> moet je even de sterkste oxidator opzoeken en de sterkste reductor -->als die niet in binas staat, stel dan zelf de reactie op --> de aanwezige deeltjes zijn NH4+ , ClO4 - en Al --> Al is een reductor dat weet ik zeker Al wordt namelijk Al 3+ en raakt elektronen kwijt. Ik denk dat ClO4 - als oxidator reageert. nogmaals weet ut niet zeker omdat ik hier geen binas bij de hand heb, maar ik denk wel dat dit een redox wordt |
Citaat:
je stopt d'r aluminium in en er komt aluminium uit, zal vast niet he ;) en losse zuurstof als reactieproduct is ook vrij ongewoon ik gok op: ammoniumchloride aluminiumoxide water stikstof(mono/di)oxide maar ik weet het niet zeker hoor ;) |
Citaat:
|
Ik betwijfel of hij in Binas staat, maar ff met google spelen en je vindt hem ook wel (met reductie en ClO4). Ik heb hem hieruit
6 NH4ClO4(s) + 10 Al(s) --> 5 Al2O3(s) + 3 N2(g) + 6 HCl(g) + 9 H2O(g) |
Citaat:
|
hallo s..s
De stoffen die jij beschrijft verbranden in de raketmotor van de shuttle waarbij volgens deskundigen ontstaan: HCl (218 ton), Cl2 (24 ton) NOx (6 ton) en Al2O3 (276 ton) Een mogelijke RV: NH4ClO4 +2 Al => Al2O3 + ? HCl + ?Cl2 + NO + ? H2O een RV die problemen geeft bij het kloppend maken... Hoewel... Met een chemical equation solver is de oplossing snel te vinden: 6NH4ClO4 + 2Al -> Al2O3 + 6HCl +9 H2O + 6NxOy (x=1,y=2) (A) en 6NH4ClO4 + 4Al -> 2Al2O3 + 3Cl2 +12H2O + 6NxOy (x=1,y=1) (B) Neem bijvoorbeeld 1 x (A) + 1 x (B) met HCl : Cl2 = 1 : 0.5 Uit de molverhouding van de tonnen is waarschijnlijk niet veel meer te achterhalen... niewaar sdekivit? Ga naar... http://home.hetnet.nl/~alchemilab/ ... en haal op LAVOISIER.EXE en probeer! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00. |