![]() |
po scheikunde
weet iem. een goed onderwerp voor po schiekunde?
tnx ;) |
ga een alcoholische drank bevriezen, ontdooi het daarna weer, en laat er tijdens het ontdooien druppeltjes uit vallen. Vang die op en meet hoeveel procent alcohol daarin zit. (in theorie moet het eerste druppeltje 100% zijn)
|
Het vitamine C gehalte bepalen in vruchtensappen. Heel leuk!!
|
ik moest vitamine C gehalte bepalen van citroensap, maar vond dat maar een irritante proef. Ook als er later blijkt dat de citroensap al 2 jaar lag :s
|
Ik heb in zijn geheel geen ervaring met praktijk opdrachten of tweede fases, vergeef mij dus mocht dit een onmogelijke opdracht zijn:
Controleer of de analyse van mineralen op de Spa Blauw of Rood fles correct is. Mederiacvm |
Een prima p.o. voor scheikunde:
met behulpe van een proef uit te zoeken hoeveel H-ionen(zuur)kan de molecuul citroenzuur(C4H8O7) afsplitsen. Het is makkelijk en kan je het zo uit de theorie halen(uit het boek chemie vwo deel 1) Succes :) |
berekenen hoe vaak je je tanden moet poetsen om bezopen te raken (in tandpasta zit alcohol)
|
Citaat:
Maar ontopic, ik kan zo nix precies zeggen, maar doe "iets" met chemisch evenwicht ofzo |
je kan kijken op www.betasteunpunt.nl
Ik weet niet zeker of het deze link is, maar op het betasteunpunt kun je een boel ideeen opdoen als ik het goed heb.. |
Citaat:
|
wij deden de po klassikaal....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bereken de hoeveelheid lucht die in een negerzoen zit!!! Wij hadden een 7 ervroor. Meer info? PM me maar
|
heey,
om een alcoholische drank te bevriezen en er vervolgens 100% alcohol uit te halen, kan volgens mij niet... mijn scheikundelerares zei dat er maximaal 98% alcohol kan zijn, in een vloeistof. 2% water, maar ik weet niet precies waarom dat kan... alcohol is ethanol... dus C2H50.. hmz anyone?! answers...:P? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25. |