![]() |
Bush wil bemande ruimtevluchten naar Mars en de maan
Citaat:
Of zouden er massa-vernietigingswapens op de maan of mars zijn ??? |
Ja, logisch. Iedereen is hartstikke enthousiast over de Rover (tenminste ik wel :P) en op het gevoel werken is alleen maar goed als politicus om zieltjes te winnen ;)
Alleen trap ik daar niet in, i.i.g. :nono: ;) Maar ik hoop wel dat t doorgaat :o |
Bush wil wel meer :cool:
Ok, de maan is nog tot daar aan toe... die risico's zijn nog enigszins te overzien, maar Mars :rolleyes: Ze hebben er net één marslander (na hoeveel mislukkingen?) en dan wil je er meteen ook mensen heen sturen... tss, een beetje voorbarig... laat er eerst maar eens meer onderzocht worden over Mars |
Hij word met de dag gekker :D
|
Bush wil inderdaad wel meer. Zoals ik geloof ik al ergens bij een ander topic heb geschreven: Bush wil alleen maar interessant overkomen. Als hij een reis naar Mars of naar de Maan wil, dan moet hij dat zeker doen. Ik ga me er niet meer druk om maken in ieder geval.
Volgens mij heeft het ook geen zin om als EU of NAVO (of enig ander internationale beweging die nog druk uit zou kunnen oefenen op Bush) te zeggen dat hij dat maar beter kan laten en zich met andere dingen bezig kan houden. Bush trekt zich er toch niets van aan. Ik zou nu wel versteld staan als hij dat opeens wel deed. |
Ik hoop dat jullie vlug bij me op bezoek komen :cool:
|
Nou, ik ben heel benieuwd hoe ze mensen op Mars willen krijgen!
|
Vraag me af of ze daar wel geld voor hebben.
Volgens mij niet |
Citaat:
|
Citaat:
De MPL is mislukt omdat het toen allemaal zo goedkoop mogelijk moest en de lander niet volledig getest was. Het probleem dat tot de crash geleid heeft was bij een volledige test gewoon van te voren gevonden. Bovendien geeft een bemande missie juist meer zekerheid. Alle landers tot op heden zijn namelijk gewoon blind gedropt in een gebied dat volgens sateliet observatie redelijk veilig is om te landen. Zoiets sluit dus niet uit dat er toch een paar scherpe rotsen in dat gebied liggen. Zo kan het best zijn dat de Britse Beagle 2 die op eerste kerstdag verloren ging met zijn airbags op zo'n rots gevallen is. In het geval van een robot lander is dat game over. Als zo'n lander echter door een mens bestuurd wordt kan deze dat zien aankomen en de lander bijsturen. Het is natuurlijk ook niet zo dat men zo maar even naar Mars gaat zonder verder onderzoek door robots. Juist als besloten wordt om een bemande missie uit te voeren zal het aantal robot missies aanzienlijk opgeschroeft worden om de gebieden vast te stellen die interessant genoeg zijn om met een bemande missie te onderzoeken. Tegelijkertijd begint men dan met het ontwerpen en testen van de hardware voor een bemande landing. Deze hardware zal dan eerst op de maan uitgetest gaan worden. Het zal sowieso dus een een project van 10 a 15 jaar zijn voordat de eerste bemande landing plaats kan vinden. |
En ik wil een miljoen en een Lamborghini, om Garfield te quoten...
|
het zal wel weer zo'n enorm succes worden als de beagle 2
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dan nog... wat jij ook zegt, er zal gewoon eerst veel geëxperimenteerd moeten worden met robots voordat het eindelijk zo ver is. Maar ik neem aan dat niet alleen de Amerikaanse ruimtevaartinstellingen plannen hebben om een bemanning op Mars te krijgen... dat zou iedereen wel willen, dus wat Bush nu zegt is een beetje populair doen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hij heeft het in ieder geval voor elkaar gekregen. k walg van zo'n persoon. |
Citaat:
|
Kunnen ze in Amerika nog niet teletransporten ? Daar kan alles toch ?
|
Citaat:
wat een koudeoorlog/wapenwedloop instelling van bush zeg. nou effe hopen dat de russen er in trappen en laika gaan opgraven en hebben wij mensen op mars nodig om het heelal te onderzoeken? dat is de enige goede (?) reden van de marslander |
hoe zat t eigenlijk met dat raketschild
of is dat alweer dood verklaard? |
Vraag me eigenlijk af of ze astronauten kunnen vinden die daar gek genoeg voor zijn als het eenmaal zo ver is :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben zeker voor onderzoek in de ruimte maar waarom moet dit nu weer alleen Amerikaans zijn en gaat het niet internationaal net als het ISS. Internationaal zijn trouwens ook de kosten hiervoor veel beter op te hoesten, want Bush zit nu al met een groot financieringstekort en dan komt dit er ook nog es bij.
|
ik vind het wel een leuk idee, hoewel ik niet echt eht nut ervan inziet. Of het amerikaans is of niet maakt mij weinig uit..
|
Ik vind ruimtereizen best gaaf, maar dit is wel overdreven. Die kerel doet het gewoon om stemmen te halen en om de VS het machtigste land in de wereld te laten zijn. Ik hoorde btw ook dat dit project 1000 miljard dollar zou kosten :eek: . Bestaat zoveel geld? En als het bestaat kan ik wel betere doelen verzinnen eerlijk gezegd.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Een goede stap voor de mensheid, zo als desecrator zegt, de mensheid moet wetenschappelijke vooruitgangen maken willen we dingen als het energie probleem oplossen in de toekomst.
|
Ik vind overigens het niet goed om serieuze plannen voor bewoning van andere planeten te maken. Als er overbevolking is, moeten we dat zelf oplossen i.p.v. het probleem verplaatsen (want dat is eigenlijk wel wat je doet).
|
Het bedrag ligt echt in de honderden miljarden, een enorm bedrag natuurlijk. Ik ben voor wetenschappelijke vooruitgang, en ik vind ruimte reizen erg fascinerend, maar bij zo n bedrag twijfel ik wel. Ik kan genoeg problemen in de wereld bedenken die we met dit geld zouden kunnen oplossen. Er zijn zoveel landen in de wereld waar het economisch slecht mee gaat, ik denk dat daar bijvoorbeeld beter in geinvesteerd zou kunnen worden dan in werkgelegenheid in NB het rijkste land ter wereld.
Maar die reis naar Mars komt er toch wel een keer, dat vind ik afgezien van de economische bezwaren ook niet erg. Wat ik wel erg vind is dat Bush zoveel geld over de balk smijt uitgerekend voor de verkiezingen en zo stemmen probeert te winnen. |
Citaat:
|
|
wat n onzin dat we eerst hier alles op orde zouden moeten maken, als je doelt op de derde wereld, daar wordt al aardig wat aan gedaan,maar overbevolking wordt ook n probleem, dus je kunt niet eindeloos door blijven gaan met daar de groeiende mensen massa te voeden, misschien is Mars wel de plek waar een soort van ''dependance'' van de aarde ontwikkelt kan worden, het is niet onmogelijk we kunnen ons als mens wapenen tegen de hitte en de kou aldaar.Ik zie het juist als n grote sprong voorwaarts, en dat Bush het zegt betekend niet dat het slecht is ofzo, echt n aantal kortzichtige anarchisten zijn hier soms onnutig aan het posten...
|
Het ligt er maar aan wat ze van plan zijn te doen/te bereiken met die ruimtereis. Als het ze alleen maar te doen is om een paar mannetjes en vrouwtjes te laten rondspringen op Mars, lijkt het me weggegooid geld.
Kunnen ze beter robots er naar toe blijven sturen voor onderzoek. |
Citaat:
|
Het leuke van zo'n reis is, dat die mensen 6 maanden onderweg zijn. Ze gaan natuurlijk niet in hun eentje. 6 maanden in zo'n raket, weinig tot niets te doen hebben, camera erbij en je hebt Big Brother - the space adventure.
Stel dat het probleem van allerlei psychische problemen en conflicten wordt opgelost, dan komen ze aan op Mars willen ze uitstappen maar dat gaat niet zomaar. Na zes maanden in gewichteloosheid verdwijnen er een flink aantal spiercellen. Mensen die zes maanden op een ruimtestation hebben gezeten verminderen dat effect door oefeningen te doen. Alleen is er in een raket/spaceshuttle weinig ruimte voor allerlei oefenapparatuur. En dan hebben ruimtestationbewoners nog problemen met normaal lopen. Daar kruipen de marsgangers dan over het Mars-landschap. Lekker nuttig zou ik zeggen... |
Citaat:
:) |
Citaat:
Ik blijf het hele idee overigens zeer nutteloos vinden... Je schiet er geen flikker mee op. Laat ze het geld dan investeren in bijvoorbeeld groene stroom :) |
Citaat:
Aan de andere kant: als je ziet hoeveel info men al via robotjes kan krijgen, vraag ik me af hoe nuttig het kan zijn om mensen daar te laten zijn. Als het ze alleen maar te doen is om PR vind ik het echt weggegooid geld en hadden ze daar beter half Afrika mee kunnen redden - of al die energie en onderzoek kunnen steken in een goede malariapreventie of een aidsmedicijn. |
Citaat:
Maar nog zie ik het voordeel niet, wat zou er op mars wel zijn wat er op aarde niet is? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
Ruimte, ach jah, het kan wat regenwouden schelen (Y) Vrij uitzicht: heerlijk :s |
Citaat:
Get my point? :) |
Citaat:
Daarbij voort een astronaut ook heel veel verschillende proeven uit in de ruimte. Je kunt beweren dat een austronaut niets anders is dan een uitvoerende schakel, maar dannog is het een uitdaging van de wetenschap en levert het dus wel voordelen aan het onderzoek. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41. |