![]() |
scooter rijden andere leeftijd
Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat je vnaaf 2006 pas scooter mag rijden als je 17 bent..
Nog meer mensen die hierover misschien iets gehoord hebben? |
ja en autorijden willen ze verjongen naar 17 jaar.
Dat van de scooters vind ik wel een puik plan, het autorijden kunnen ze beter op 18 laten. |
Citaat:
nu kannik bij mun pa beter voor een auto plaats van een scooter kiezen, als het toch dezelfde leeftijd blijft.. ze kunnen beter dan de scooters afschaffen :s |
Citaat:
|
Autorijden voor 17-jarigen? :| Het moet niet gekker worden. (n)
|
Citaat:
ik vind dat ze de scooters op 16 moeten laten, kvind triest,w ant wordt net dat jaar 16:( |
Citaat:
Met de USA hebben we overigens niets te maken, niet op dit gebied in ieder geval, en dat is maar goed ook. Stel je voor dat alle idioten die nu op scooters de weg onveilig maken i.p.v. een scooter een auto zouden kopen. :| |
Citaat:
ik vind 't wel oke (y) |
auto-rijden op 17-jarige leeftijd :s welke grapjas heeft dat bedacht?
wat een enorme onzin weer, ze hadden het best kunnen laten zoals het was, of scooter-leeftijd gelijk naar 18, dat zou dan nog ergens op slaan. Kennelijk verveelde de regering zich of zo... |
Citaat:
Je wordt er (nog) lui(er) van. Het kost je (veel) geld. Conditie verdwijnt. En het staat suf. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een zeer trieste ontwikkeling. (n) |
Citaat:
Dat zijn dus de mensen die hun scooter NIET opvoeren, en net een kip zonder kop gaan rijden... |
Ze kunnen scooters beter helemaal verbieden. Ze horen niet op de weg of op het fietspad thuis. Ondingen. (y)
|
Dit gaat echt nergens heen. Schandalig.
|
Je kunt RIJLES nemen vanaf je 17e, min leeftijd voor een rijbewijs is 18. Het is nu zo dat je min 18 moet zijn voor rijles.
|
Citaat:
Bovendien ben je op een scooter altijd zwak, hoe je ook rijdt. Beter is het om op de fiets te gaan of de bus te nemen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daar kun je helaas lang niet altijd zelf wat aan doen. |
Citaat:
|
Citaat:
(Maar je rijdt dan ook vaak wel iets harder.) |
Citaat:
[edit] Leonoor was me voor een deel voor (dat rijmt, yes!). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
scooter vanaf 14 en auto vanaf 16 vind ik
|
Citaat:
|
Ja dat was net op het nieuws. Ik vind dat je hier in Nederland te lang als kind wordt gezien. In Amerika mag je op je 16de al auto rijden
|
Citaat:
|
En ik vind dat mensen in Amerika te vroeg als volwassen gezien worden. Ik denk dat het merendeel van de jongeren (laten we ze zo noemen) op hun 16e echt nog niet volwassen is. Je ziet het al aan het gedrag dat de meeste vertonen op die leeftijd.
|
Citaat:
En ook zat wielrenners houden zich netjes aan de regels. Een motor mag niet op 16-jarige leeftijd, een scooter wel. Een scooter is bovendien ietsje goedkoper. "En wat is generaliseren, als bijna iedereen het doet." Dat dus. Niet iedereen doet het, je generaliseerd dus. Pas als echt iedereen het zou doen zou het geen generaliseren zijn. :p |
Het is gewoon een kut regel
Als je pas vanaf je 17e op een brommer/scooter zou mogen rijden, zouden veel jongeren denken: Ik wacht wel tot ik 18 ben, dan heb ik een auto Logisch gevolg (vooral wanneer autorijden vanaf 17 wordt) Het wordt nóg drukker op de wegen nóg meer files dus wat lost het op?! alleen de ongelukken, maar die hebben de roekeloze stoere knaapjes zelf in de hand... en natuurlijk is het niet ALTIJD hun schuld! Maar dat veranderd niet als ze nou 16 of 17 jaar zijn |
Citaat:
Ik ben ook niet zo voor, tenzij je dan gewoon langer 'moet' lessen en het rij-examen echt zo verzwaard wordt als ze zeggen. |
Citaat:
Overigens vind ik mezelf nu ook nog best jong om d'r aan te beginnen. Ik zou 20 of 21 wel een goede leeftijd vinden, hoewel 18 een goed alternatief is. |
De minister heeft dat gezegd ja, van de brommer. Over het autorijbewijs heb ik niks gehoort.
Ik vind het wel een goed plan. Wel sneu voor al die jochies die zich erop verheugen, maar wel zo veilig. Ook ligt de drempel dan hoger om zo'n ding aan te schaffen, immers je een jaar later al op mag voor je rijbewijs. :) |
Ik vind het een heel goed idee. (y)
Het schijnt per jaar 17 doden te schelen, hoe cru dat ook klinkt. :| |
in amerika zijn gemiddeld meer verkeersongelukken dan in nederland. Dat heeft voor een deel ook te maken met de leeftijd van de bestuurders denk ik. Ik denk dat als je 18 bent, je gewoon wat meer verantwoordelijkheid kunt dragen dan wanneer je 17 bent. En oke, soms scheelt dat maar 1 dag, maar een jaar vind ik een groot verschil.
Die scooters zijn nu al zo gevaarlijk... Als dat verjongt word, wordt het nog gevaarlijker denk ik |
Citaat:
|
Het was een kwestie van afwachten totdat er iemand zo'n topic zou openen... Et voila!
(Verder hou ik me verre van scooters, belachelijke dingen) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik woon errug ver weg van school, en ben toch wel blij dat ik eindelijk een scooter mag als ik 16 word. maar ik begrijp t best, scooters zijn erg gevaarlijk en zo willen ze proberen dat mensen denken: nou laat die sccooter maar zitten ik meot toch nog maar eventjes naar school (gemiddeld op je 17e he) en over jaartje mag ik al auto rijden..
maar toch ben ik tegen.. vind t redelijker als ze je scooter praktijk examen laten doen ofzo |
Citaat:
Ach ik weet t ook niet:) De regering zal vast wel weer met een of andere briljante beslissing komen... Van mij mag het blijven zo het is. |
Citaat:
|
Citaat:
Nee, je hebt idd gelijk. Ik zou het ook niet weten. :) |
Citaat:
En scooters zijn van die stomme dingen, die mogen van mij gelijk weg. ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06. |