![]() |
Kunstbende (dringend)
Haj! ik doe mee aan kunstbende met tekst, maar ik twijfel tussen twee gedichten (kiezen is niet mijn beste kant), welke van de twee zouden jullie opsturen? Alvast bedankt!
Winter Wij met z’n tweetjes voorzichtig op een krakende spiegel van ijs vlokken vloeien samen het landschap is gehuld in een dikke warme jas alles is wit behalve onze neuzen Voet voor voet al schaatsend op het plots stilstaande water alsof alle drupjes samen van de kou geschrokken zijn Maar opeens een stap teveel een zwarte kraak De aandacht van het verlamde landschap gewekt ik lig in het water jij neemt m’n hand het ijs is gebroken ________________________________ Trein Langzaam Trekt het bloed weg uit m’n lichaam Elke ader uitgelekt En alweer drupjes macht meer voor jou Bijna Verdronken in een moeras van haat wil ik hetzelfde doen bij jou Maar machteloos en verloren leg ik mezelf het zwijgen op alweer Een daverende trein van woorden rijdt dan rondjes door m’n hoofd Morgen Morgen Morgen Zal het beter Worden Worden Maar morgen is alweer gisteren vandaag En nog steeds voel ik me zitten tussen valse sympathie en haat Op dat moment Ja dan walg ik eventjes stiekem Van mezelf. |
leuk, ik doe ook mee :) in utrecht, en jij?
ik vind de eerste mooier, ik weet niet, die heeft meer impact op me ofzo. |
Citaat:
|
Ik vind de eerste mooier. Ik doe zelf niet mee, maar ga wel helpen als het goed is...
|
ik heb de eerste meer als een "echt gedicht" gelezen, de tweede had ik meer het gevoel dat ik een boek aan het lezen was. ik vind ze allebei erg mooi, maar ik zou voor de eerste gaan (Y)
|
Citaat:
Dat had ik ook wel. De 2e komt bij mij meer verhalend over, niets mis mee, maar als gedicht vind ik die 1e sterker. Je schrijft goed/mooi, orgineel! (y)(doe je ook mee met doe-maar-dicht-maar?) |
Citaat:
Ok ik neem denk ik de eerste, ik heb het ook aan enkele vrienden gevraagd ondertussen en die zijn het met jullie eens ;) |
Ik vind één ook het mooiste; vooral de woordspeling in de laatste strofe spreekt mij zo aan :). Leuk om daaraan mee te doen! Horen we het wel zodra je gewonnen hebt ;) :)?
|
Citaat:
http://www.doemaardichtmaar.nl/dhome.htm |
Jaa zeker die eerste!
De tweede vond ik ook erg mooi, maar die eerste heeft aan het eind echt zo'n wending die je niet verwacht. Heel mooi! (y) Nou, veel succes hé! |
Ik doe mee aan Doe maar dicht maar en aan Kunstbende Utrecht:D Leuk om te zien wie mn concurenten zijn:D
|
Citaat:
Is niet echt in het thema geschreven he: Bij Kunstbende heb je het thema: Alles of Niets |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Op de site www.kunstbende.be staat daar niets over geschreven, en omdat ik mee doe aan de Vlaamse kunstbende zie ik hier geen probleem... |
Citaat:
|
Ooohh k vind allebei de gedichten mooi! 'k Denk dat ik de eerste net iets mooier vind.. omdat ik het einde bij dat tweede gedicht iets minder goed vind.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03. |