![]() |
Trainspotting
FF een paar vraagjes. Zit er verschil tussen het verhaal in het boek en in de film? Enne kennen jullie nog meer zulke kewle films beetje zelfde thema of verhaal? Vooral de 1ste vraag is belangrijk, dat scheelt me misschien een heel boek lezen ;)
|
Ken en de film en het boek niet, soryz........
|
Ja, Het boek is een stuk uitgebreider, en een stuk mooier.. ze hebben heel erg veel weggelaten in de film...
en inge13> dan mis je wat.... |
film is totaal anders dan het boek. wel goed
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Neem dan wel de engelse, want als er iets om te huilen is dan is het wel een nederlandse vertaling van een van oorsprong engelstalig boek :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
heb DE film op video boek nog nooit gelezen hoe heet het boek?
en van wie? nederlandse versie.. ga ik me lenen bij biebs |
Citaat:
|
Hmjah ik heb de Nederlandse vertaling van Trainspotting eens uit de bieb gehaald maar ik vond het niet echt boeiend dat boek...Kwam ook omdat ik de Nederlandse vertaling las en het daardoor niet echt koel overkomt...Klinkt allemaal zo knullig: Kies het leven, kies een verdomd grote tv...zucht :P
Als ik jou was zou ik echt voor de Engelse versie gaan. Er wordt namelijk Schots gesproken in zowel film als boek, en dus komt het boek beter tot zijn recht in het Schots/Engels. |
heb alleen de film gezien........
|
Ik ken ook alleen de film...
|
Ik heb de film gezien...best een 'koele' film
|
Het is echt een van mijn lievelingsfilms, maar het boek heb ik nooit gelezen. Volgens mijn zus is het boek wel wat uitgebreider en is er in de film veel weggelaten.
Andere film: Girdlock'd, ook heel tof. |
Ik balen dat halverwege de kat van Milou ging bevallen, wat op dat moment even iets leuker was dan die film .. anders had ik hem nog af kunnen kijken .. maarja dan lezen we het boek wel :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34. |