![]() |
Loeki de Leeuw stopt er mee
32-jarige Loeki de Leeuw stopt er mee
Uitgegeven: 9 januari 2004 19:18 Laatst gewijzigd: 9 januari 2004 19:34 HILVERSUM - Loeki de Leeuw verdwijnt eind dit jaar uit de reclameblokken op Nederland 1, 2 en 3. De Stichting Ether Reclame (STER) heeft dat vrijdag meegedeeld. De kosten van de productie en de uitzending zijn de reden om te stoppen met de filmpjes van 4 seconden. Bovendien vindt de STER dat Loeki zijn werk om reclame een sympathieker gezicht te geven beter kan doen via de Gouden Loeki, de publieksprijs voor de beste televisiereclame. De Gouden Loeki is een jaarlijks terugkerende onderscheiding. Iedereen kan meedoen aan de verkiezing van het leukste reclamefilmpje van het jaar. Loeki is geboren in de poppenfilmstudio van Joop Geesink. Hij figureert sinds 1972 in de reclameblokken op televisie. Jarenlang opende en sloot de leeuw elk blok op de publieke netten. Eind jaren negentig was Loeki alleen nog te zien in filmjes van 4 seconden tussen de boodschappen door. Nu is hij alleen nog in de reclameblokken op Z@ppelin (Nederland 3) aan het werk. Op 2 januari werd Loeki 32 jaar. Website Loeki de Leeuw kreeg ter gelegenheid van zijn 30e verjaardag, twee jaar geleden, een website. Hierop blijft hij na 31 december te zien. ========== Best jammer, ik vond het altijd wel grappige filmpjes. Het zat er eigenlijk ook wel een beetje aan te komen, maar goed, toch jammer. :( |
Asjemenou!
|
nou daar krijg ik nou echt slapeloze nachten van.... maar niet heus... mag hij ook is met pensioen.....
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik merk niet eens dat hij er nu pas mee stopt, ik heb hem al jaren niet meer op tv gezien
|
Zo vaak zag ik 'm nou ook weer niet. Ik zal er niet
wakker van liggen. ;) |
'k Heb um al een tijdje niet gezien, maar k vind het op zich toch wel jammer..
|
redloeki.tk
:P of was het nou redtloeki.tk naja zoek het maar uit |
Citaat:
:rolleyes: :p |
Het kan me werkelijk helemaal niets boeien. :)
|
Ik lig er nou niet echt wakker van
|
:eek:
|
goh :rolleyes:
|
Citaat:
|
goh
jammer |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het maakt me niks uit. Het is gewoon een reclame en je gaat je toch niet hechten aan een reclame? :confused:
|
Citaat:
|
Ik vond hem toch al stom.
|
Word er nu van mij verwacht dat ik onmiddelijk van een flatgebouw spring ofzo? Ik kijk toch weinig tv.
|
;) 32 is nog best oud voor een leeuw... (quote; radio 538)
maar opzich is t best jammer.. |
ik keek toch al nooit naar 1,2,3 dus ik mis er niets aan..
|
Ik zie die leeuw toch nooit, bij reclame zap ik meteen weg..
|
Who cares? I don't!
|
Oh jé, ik keek vroeger (toen ik nog een kleuter was) alleen maar naar de nederlands zender om die leeuw nog es te zien (oké ja en ook voor sesamstraat en het klokhuis en de cactusshow enz...) maar ook voor Loeki (wist alleen niet dat ie zo noemde) :o .
|
Ik ben blij dat ie weggaat, ik ergerde me mateloos aan dat beest. Gaat ie zijn laptop 84 keer opvouwen tot ie in zijn borstzakje past, zo dom gewoon, ik vind het echt een vreselijk beest.
dus: STER, bedankt! |
Citaat:
|
Dat slaat in als een (kern)bom. :(
|
wat erg.... :rolleyes:
|
Nu kunnen we niet meer verder. :p
|
ja ik weet het :( ik zag het op het jeugdjournaal :D
Maar het is gewoon te belachelijk voor woorden! (n) |
Citaat: