![]() |
Polka-beat (Gothenburgachtige bands gezocht!!)
hey
Ik ben op zoek naar metal bands die veel gebruik maken van een polka beat (iets anders dan die benaming kon ik er niet van maken, iedereen weet vast wel wat ik bedoel ). Sommige mensen noemen het Gothenburg, nieuwe thrash of weet ik veel wat maar ik zal ff een lijstje maken van bands om de eeuwige hokjesdenkerige discussie over genres te ontlopen: At the Gates The Haunted Impious Black Dahlia Murder 2 ton predator Carnal Forge Callenish Circle Corporation 187 Detonation Dimension Zero Mors Principium Est SYL Zimmershole Iemand nog nieuwe bands voor me?? |
gewoon melodieuze death/thrash dus.
Darkane Arch Enemy The Defaced Burden Of Grief The Duskfall Dew Scented Divine Souls Withering Surface Nightshade Nightrage The Forsaken Night In Gales |
tupatupatupatupa!
|
Sorry, maar kan iemand me uitleggen wat een polka beat is?
|
Citaat:
|
:D dat komt best in de buurt van het geluid
@MoP: Thx! Heb je er nog meer want een groot aantal van deze had ik al.. |
fintroll is polka
|
maar jij bedoelt
Code:
hhhhhh |
ja!
das in principe toch een polka beat? :D Weet alleen niet wat de gangbare naam daar voor is.. |
Citaat:
dit is meer polka denk ik Code:
|
Citaat:
Ablaze My Sorrow NonExist Kalmah Julie Laughs Nomore Omnium Gatherum This Illusion Throne Of Chaos Construcdead Reclusion Nail Within Dispatched Ebony Tears Brick Bath Buried God Enter Chaos Solar Dawn Soulscar |
Mmm polka snap ik niet helemaal maar ik denk wel dat ik deze bands ga waarderen dus ik ga aan 't downloaden.
|
Terror 2000?
|
Citaat:
Julie laughs nomore en NonExist is wel erg gaaf trouwens. Bands als Solar Dawn, omium gatherum en throne of chaos zijn slappe aftreksels.. niet echt aanraders. Om maar aan de lijstjes terreur toe te voegen dan :P In blackest Velvet As I lay Dying Killswitch Engage Exhumation Shadow Enter my silence In Slumber In thy dreams Shadows fall God forbid Ach, ik hou ook wel op, teveel van die bamds hehe |
Tim! Eind Februari gaan we een promo opnemen met 3 nrs! hehe
|
eucharist
|
nou ja de originele naam van de "polka" beat is volgens mij de skank, een up-tempo ritme waarin de bassdrum en snare alternerend spelen (dus om-en-om). wat je met je ride/hihat doet is verder niet zo van belang. Speel em bruut snel en je hebt de blast-beat. Dat is dus gewoon een hele snelle skank met (of zonder) doublebass.
-edit spelling- |
Citaat:
|
Citaat:
|
Enter my silence zeker ja, dat is haast een pure in flames kloon.
Het lijstje van mij bevat ook een aantal kutbands, maar we waren toch aan het namedroppen :) |
Kheb die muziek echt te veel geluisterd, selectief gekeken zijn er maar enkele bands die et bij mij hebben overleefd
Soilwork Gardenian In Flames Dark Tranquillity Disfear Arch Enemy Dew Scented Carnal Forge Terror 2000 Nightrage At the Gates Dimension Zero The Haunted Darkane The Defaced da was et wel zo'n beetje |
nogmaals: EUCHARIST
Mirrorworlds is een van de vetste gothenburg-platen ooit gemaakt, en dat 6 jaar terug. |
eucharist vind ik maar zozo
oh ja edge of sanity nog natuurlijk |
Citaat:
Waar kan ik em kopen? En regelen jullie dan eindelijk es een platen contract zodat ik een full length krijg? Die opnames van KinkFM waren ook best goed, vond het nieuwe nummer iig kick ass.. @rest: dank u.. Ik kan voorlopig wel weer even vooruit.. Kwist niet dat er zoveel waren, zal wel een hoop bende tussen zitten.. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48. |