![]() |
DVD Regio1-DVD branden voor Regio2 DVD-speler
Ik heb dus een aantal regio 1 DVDs (origineel) en die kan ik niet afspelen met mijn regio 2 DVD speler.
Is het mogelijk om die op een DVD+R te branden zodat ik hem wel op mijn regio 2 DVD-speler kan afspelen? If so, welke software heb ik daar dan voor nodig? Of is branden op een DVD al genoeg? |
Volgens mij brand je regio-vrij.
Maar pin me er niet op vast.... |
jah, je brandt regio vrij ;)
|
volgens mij kan je gewoon met nero dan een image maken en opnieuw branden. probeer het gewoon eens:)
|
Ik open dit topic omdat ik het niet wilde proberen ;)
Maar kzal eens een keertje kijken of het werkt. Iig, allen bedankt |
een recorder is in 9 van de 10 gevallen gewoon regiovrij te maken dmv een paar simpele drukken op de afstandsbediening..lijkt me dan ook nietecht nodig om er DVDs aan te verspillen...
|
je brandt niet per definitie regio-vrij afaik. (n)
ik ben het verder hier met D@mien eens, gewoon ff googlen naar multi region hack + model nr van je dvd speler. |
Citaat:
|
uhm, de fabrikant stopt zulke hacks er juist zelf in. waarschijnlijk onder de noemer 'ter controle voor monteurs', maar stiekem om de verkoop te stimuleren.
|
Maar aan het regio vrij maken van een dvd-speler zitten toch bepaalde risicos?
Dat de dvd-speler in de betreffende regio blijft "hangen" en daarna niet meer veranderd kan worden? Of iets dergelijks :o En dat je dan geen garantie meer hebt :) |
neuh. afaik niet. gewoon op wat knopjes duwen op de afstandsbediening zoals D@mien zei en klaar is kees.
|
Citaat:
en als ik willekeurig knopjes in ga drukken en toevallig is me DVD-speler ineens regio-vrij zla me garantie echt niet verlopen... anders zou er wel een clausule in de voorwaarde staan van: mocht u bewust danwel onbewust de volgende code intikken {code} dan is de garantie weg. en dat zie ik niet echt gebeuren :p |
Offtopic:
Citaat:
|
als je problemen krijgt met je DVD speler en je toestel is toevallig regiovrij gemaakt, dan kan je em gewoon weer terugzetten...zo;n code eindigd vaak op een 0 of 255 ofsow..en als je dat vervangt door een 2 dan kan niemand meer zien dat je er mee gezooid hebt..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39. |