![]() |
schraal
Ik heb echt een hele schrale huid, en ik smeer er van alles op, maar niets helpt.. Heeft iemand nog andere middeltjes? Tips?
thx |
Als het echt te erg doet, zoals velletjes die op je huid staan of pijn/jeuk aan je huid, dan kan je eens naar de huisarts gaan.
Hij kan je dan speciale crèmes voorschrijven waar voor een groot deel vaseline in zit, die je er 1 of meerdere keren per dag op moet schrijven. Is het nog niet zo erg, dan zou je zelf crèmes voor de droge huid kunnen kopen en evt enkele malen pure vaseline d'r op smeren. Een natte handdoek over je verwarming doen wanneer je gaat slapen is trouwens ook handig. Het zorgt voor extra vocht in je kamer. |
Ik heb een onderhoudscrème en een vaselinecrème,
helpt wel (y), maar ik weet niet of je die gewoon bij de huisarts kan krijgen. (aangezien de tweede speciaal gemaakt moet worden en ik 'm bij de dermatoloog heb gehad...) Oh-en. De combinatie babyolie met Zwitsal bodylotion hielp ook (y) bij mij. (totdat bleek dat ik allergisch was voor parfumstoffen ed, maar goed. :bloos: ) |
Citaat:
En aangezien een droge huid permanent kan zijn (je huid maakt van nature dan gewoon te weinig vet aan), is het wel zo handig als het vergoed wordt :) |
Citaat:
|
Mijn moeder heeft een creme, Repair heet die geloof ik, omdat ze een heel schrale huid heeft. Ik heb die ook eens gebruikt toen ik een heel schrale huid had, en hij hielp bij mij echt heel goed :)
|
Elke dag voordat je gaat pitten bodylotion op doen werkt goed (teminste bij mij) maar vooral na het douchen je goed insmeren na het scheren of nadat je buiten bent geweest in de kou
|
zwitsal:)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53. |