![]() |
De weg naar mijn wereld
Ik loop al een tijdje rond met een paar zinnetjes in m'n hoofd over "de weg naar mijn wereld" maar het lukt me maar niet om er een normaal gedicht van te maken. Ik hoop dat dit wat is.
De weg naar mijn wereld moet je ontdekken en langzaam bevaren De weg naar mijn wereld moet je verkennen en langzaam begrijpen De weg naar mijn wereld moet je beschermen en langzaam veroveren Maar boven alles, moet je de weg naar mijn wereld verdienen Hmm ik ben het nog niet eens met het "beschermen" in de 3e strofe, misschien kan ik daar beter bezien of bekijken van maken :confused: Graag jullie reactie :) |
klopt, 'beschermen' past niet zo erg goed:)
en ik zou zo gauw niet weten wat wel:(:p |
Mooi. Ik begrijp wat je bedoelt met beschermen, normaal bescherm je datgene wat je verovert hebt, niet andersom, daardoor staat het misschien een beetje vreemd. Je einde vind ik niet zo mooi, de toon wordt door het laatste woord helemaal anders, ik denk dat dat je bedoeling ook wel was, maar ik vind het niet zo mooi, het staat zo hard. Verder vind ik je herhaling niet echt vervelend, dat is goed gedaan. In zijn geheel vind ik hem eigenlijk best wel mooi :) .
|
Citaat:
Ik heb nu het laatste woord niet meer vetgedrukt, misschien dat het dan iets minder hard overkomt. Met het beschermen en veroveren zit ik nog steeds, daar moet ik nog maar eens over nadenken :) |
Mooi gedicht! Meestal vind ik teveel herhalingen erg storend, maar hier komt het goed tot zijn recht. Goed gedaan! (idd, dat 'beschermen' past er niet helemaal, maar ik denk dat het me zelf niet eens zo opgevallen was.. ja nu wel, omdat het ik weet.)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46. |