![]() |
The Idiots
Deze film komt vanavond om 0.30 op Nederland 3. Ik ken hem alleen van naam, en het lijkt me een erg goede film, dus ik ga hem opnemen :)
Mensen die hem wel gezien hebben? En voor de mensen die dit topic te laat lezen en balen dat ze hem gemist hebben: vrijdag komt ie op België 2 :) |
Weet je wel waar die over gaat?
|
Citaat:
The Idiots gaat over een groepje intellectuelen die zich voordoen als idioten. Niet als gekken overigens, maar als mensen die zich - net als de hippies in de jaren '70 - niet aan conventies houden. Dat varieert van het afvegen van je mond aan het servet van je buurman, tot het copuleren en plein public. |
Klinkt niet slecht.
|
ga 'm denk ik vrijdag zien
|
Dogma, Lars von Trier, goed :)
|
klinkt wel interessant :) maar kijk hem dan op belgië 2 wel..
|
erg ok :)
|
Ik vond hem tegenvallen.
Ik vind het hele dogma idee trouwens sowieso belachelijk. |
Citaat:
|
Maak ik zelf dit topic, vergeet ik hem nog op te nemen :o
|
die film is weird haha.. echt te sick.. af en toe. maar wel lache
jullie moeten ook fucking amal bye bye blue bird together jalla jalla family secrets kijken zijn ook goede scandinavische films! |
gemist :(
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik wilde em juist pas vrijdag zien..zal je zien dat ik em vergeet.. |
wat een wazige film is dat zeg, mijn god
(y) |
Citaat:
|
Citaat:
ik had het over coole scandinavische films..en ja fucking amal is dat nou eenmaal ook... en ik zeg niet dat het bijzonder is.. ik zeg dat ze cool.. zijn... |
Jammer, die heb ik dan gemist.
|
Vanavond! België 2, om 23.45 :)
En nu ga ik het niet vergeten.. |
Lars von Triers had ook Festen gemaakt toch?
Die vond ik koel, dus ik ben erg benieuwd naar The Idiots :) Edit : oh het was niet Lars von Triers...maar dan nog, Dogma is hoe dan ook wel interessant :) |
Begint NU!
En Von Trier had niet Festen gemaakt, iig niet alleen, dat was met z'n 4-/5-en gemaakt, dat was een film van heel DOGMA 95 Festen is ook zeer cool ja... Maar The Idiots. Geniaal... Opnemende! |
Ik heb hem op video (net als Festen en Mifune's Sidste Sang), erg goed :) Wel beetje expliciet soms, maar daar moet je je maar overheen zetten :)
|
shit, gemist.. maar daarentegen wel kill bill gezien ;)
|
Aparte film. Lekker absurd :)
|
Ja, leuk!
|
Ik snap niet wat mensen er zo goed aan vonden. Het deed me denken aan Jackass maar dan nog minder grappig en met af en toe wat quasi intellectuele onzingesprekken er tussen door.
Daarbij ziet de film er qua camerawerk en stijl niet uit, en dat Von Trier zegt dat dit er niet toe doet is geen excuus. Een regisseur die zegt dat alleen inhoud er toe doet en stijl niet vind ik vergelijkbaar met een schrijver die alleen een verhaal in een boek zet zonder blijk te geven enig schrijftalent. En de inhoud van Idioterne stelt ook niet veel voor. Gewoon scenes met mensen die gek doen, de vage, zogenaamd maatschappijkritische, clichématige boodschap kwam nauwelijks op mij over. Overgewaardeerd. |
Ik heb hem opgenomen :)
|
Citaat:
Vergelijkbaar met een schrijver zonder talent? Ben ik het echt niet mee eens, camerawerk belichaamt niet 'talent' in een film, in mijn ogen absoluut niet zelfs. En dat de inhoud niet op je overkomt, tja... geef dan wat meer van jezelf, kijk er beter na. Ik kijk naar films om na te denken, actief na te denken, niet te ontspannen. Als je ontspannen naar films kijkt, haal je er ook alleen de boodschappen uit die er te dik boven op liggen. Je moet er zelf wat aan toe durven te voegen, in plaats van iets zomaar aan te nemen. Maar goed, misschien hou jij meer van ontspannen kijken, en ja, daar vind ik dit geen film voor. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met één die geen talent toont. Lars von Trier filmt heel willekeurig. Citaat:
Maar behalve de boodschap moet een film voor mij wel wat meer om het lijf hebben. |
Citaat:
Ik geloof dat ik je begrijp :) Ik kan het me ook wel voorstellen... :) |
Het camerawerk is anders wél volgens de dogma-regels. Dat verklaart misschien waarom het je niet goed vindt. Schuddende camera, rommelige shots, je moet er maar van houden.
Overigens merkte ik wel vaak continuiteitsfouten op tussen de verschillende cuts. |
Citaat:
|
Ik heb hem mn vader op laten nemen, en nu mist het eerste stuk :(
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14. |