Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   tarot (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=717590)

rosey 10-01-2004 22:07

tarot

ok, ik ben er nu al een tijdje mee bezig maar heb nog altijd mn twijfels of het echt wel iets zegt over jezelf, je omgeving, nabije toekomst ect...want je gaat toch zowiezo altijd wel linken leggen... :s :o :)

Nefiāth 10-01-2004 22:53

Citaat:

rosey schreef op 10-01-2004 @ 23:07:
ok, ik ben er nu al een tijdje mee bezig maar heb nog altijd mn twijfels of het echt wel iets zegt over jezelf, je omgeving, nabije toekomst ect...want je gaat toch zowiezo altijd wel linken leggen... :s :o :)
Je zegt het zelf al :). Ik zelf denk dat je het allemaal met een korreltje zout moet nemen. Net als met horoscopen uit tijdschriften, die kun je op bijna iedereen betrekken. Alhoewel ik er wel bij moet zeggen dat ik nog nooit naar iemand geweest ben die "profesioneel" kaarten legt.

Outdated Spirit 11-01-2004 00:23

Citaat:

Nefiāth schreef op 10-01-2004 @ 23:53:
Je zegt het zelf al :). Ik zelf denk dat je het allemaal met een korreltje zout moet nemen. Net als met horoscopen uit tijdschriften, die kun je op bijna iedereen betrekken. Alhoewel ik er wel bij moet zeggen dat ik nog nooit naar iemand geweest ben die "profesioneel" kaarten legt.
Wanneer ben je professioneel ;)

De Veroorzaker 11-01-2004 02:21

:s het zijn kaarten, net zoiets als de toekomst voorspellen uit de televisiegids

werkt wel als je wil weten wat op tv is overigens

rosey 11-01-2004 18:09

Citaat:

Outdated Spirit schreef op 11-01-2004 @ 01:23:
kun je niet weten, volgens mij als jet goed kunt uitleggen :p (y)

Mutant_oud 12-01-2004 11:51

Tarotkaarten voorspellen geen toekomst, ze zijn een medium om je onderbewustzijn aan het werk te zetten. Tuurlijk leg je linken, maar dat is nu net de bedoeling, ze bieden geen kant en klare oplossingen, je wult toch nog zelf (met je onderbewustzijn) moeten interpreteren.

Outdated Spirit 12-01-2004 14:26

Citaat:

Mutant schreef op 12-01-2004 @ 12:51:
Tarotkaarten voorspellen geen toekomst, ze zijn een medium om je onderbewustzijn aan het werk te zetten. Tuurlijk leg je linken, maar dat is nu net de bedoeling, ze bieden geen kant en klare oplossingen, je wult toch nog zelf (met je onderbewustzijn) moeten interpreteren.
Offtopic: ik vind jouw avatar mooi... :bloos:

Sannenas 12-01-2004 18:17

Citaat:

k ken iemand die is naar een vrouwtje geweest, en die vertelde haar van alles (zij had niks tegen dat vrouwtje gezegd) bijvoorbeeld dat haal vader dood was (is ie ook), ze zei zijn voledige naam enzo.... ze vertelde ook over d'r kinderen enzo... echt heel vaag, het klopt gewoon bijna allemaal....
k denk dat die wel professioneel was....

ik wil nogsteeds ook een keer naar die vrouw toe...

pe51 12-01-2004 20:07

Citaat:

rosey schreef op 10-01-2004 @ 23:07:
De een kan beter met kaarten overweg als de ander. Dat ligt niet aan de kaarten, maar aan de persoon. En dan is het ook nog zo, dat de kaarten duidelijker zijn, als je het antwoord echt nodig hebt.

De een moet zich strikt houden aan wat de boeken zeggen over de betekenis, de ander moet het boek niet al te vaak openslaan en naar zijn of haar intuļtie luisteren.

Een manier om te oefenen is: elke dag een dagkaart trekken. Vaak is het ook goed, om leggingen die je doet, op te schrijven en ze dan een dag later nog eens na te kijken, misschien kom je dan op betere ideeėn.

Verder moet je natuurlijk ook begrijpen, dat de tarot niet iets is om toekomst te gaan voorspellen. Maar in principe is ie er om je bij je problemen te helpen. En daarvan kan een ónderdeel zijn: meer of minder toekomst voorspellen.

De kaarten helpen je eigenlijk, om te leven volgens jezelf. Zoals je eigen gevoel zegt, dat je zou moeten leven. Als je dat gevoel onduidelijk voelt, kunnen de kaarten dat soms duidelijker maken.

Dat verhaal van die oude vrouw hier in de topic, dat geloof ik wel. Omdat ik zelf ook ervaren heb, dat de tarot soms heel duidelijk kan zijn. Wanneer iemand het nodig heeft, meestal.

groeten, peter.

kleine wicca 13-01-2004 09:51

Je moet de tarot niet zien als iets buiten jezelf wat voor jou de toekomst kan voorspellen. Het is enkel een middel om problemen van een andere kant te kunnen bekijken, en zo kun je misschien op die manier een oplossing ergens voor vinden. Zo blijf je er niet steeds over piekeren en in rondjes achteruit rennen, maar ga je eraan werken. Bij mij werkt het vaak heel goed, als ik ergens mee zit....voor mij is het een manier om het probleem als een apart ding te zien, ipv als deel van mijzelf. Zo kun je dichter bij jezelf komen...en idd, de linken leg je altijd, omdat het leven van een mens oneindig veelzijdig is! :) en dat is mooi. :)

artless 13-01-2004 09:52

Ho, wacht. Daar ga jij mij het fijne van uitleggen. Pretty please? :)

0o-pearl-o0 15-01-2004 15:32

maar toch vind ik dat de tarot kaarten uit het "verleden"wel aardig kloppen! mijn vriendin legt wel eens kaarten bij mij (1 keer in het half jaar) en dan klopt het meeste toch wel aardig! (je moet natuurlijk niet alles te nauw nemen)

CryperA 23-01-2004 23:32

Het zegt ook gewoon veel over de persoon zelf, hoe het leven op het moment staat en hoe ze problemen kunnen oplossen.

Met een boek werken is echt moeilijk, persoonlijk bekijk ik de boeken nauwelijks. Het is fijn om er dingen uit te pikken en toe te passen, maar je eigen gevoel bij elke kaart is ook zo handig.

Maar goed, de tarotspellen met de kleine en grote arcana erin kan ik absoluut niet werken, snap er geen hol van :D

grandmommy 25-01-2004 12:09

ikzelf heb ook een tijdje tarot getrokken en daarvan werden inzichten in problemen en in mijzelf veel duidelijker, maar ik zie het niet als iets magisch, gewoon met energie naar mijn mening

:) L. :) 25-01-2004 15:59

De uitleg bij tarotkaarten is opzich wel 'standaard', maar ik denk dat je een kaart op een bepaald moment niet voor niks trekt, dus dan moet je die standaard uitleg bij een kaart eens goed doorlezen en dan kijken wat uit die tekst voor jou belangrijk is. Ik heb wel vaker gehad dat ik het onduidelijk vond, dat ik besloot nog maar een kaart te trekken voor betere uitleg, en dat ik gewoon dezelfde kaart trok, omdat het gewoon om die kaart ging.

PurpleMyst 25-01-2004 17:50

CryperA zei: "de tarotspellen met de kleine en grote arcana erin kan ik absoluut niet werken, snap er geen hol van"

ALLE Tarot spellen zijn opgebouwd uit de kleine en grote arcana. Als de kaarten niet zo opgebouwd zijn, zijn het geen Tarot kaarten! Je noemt ze dan meestal orakel kaarten.
Leren werken met de arcana is even wennen en je moet ermee oefenen, maar het is prima te doen als je de onderliggende betekenissen van de kleuren en nummers kent.

En wat betreft de eerste post in deze discussie - jij geeft de antwoorden, jij legt de links. Dat is nou juist de bedoeling! De kaarten zijn enkel een hulpmiddel om je eigen intuitie te laten spreken.

CryperA 25-01-2004 19:06

Citaat:

PurpleMyst schreef op 25-01-2004 @ 18:50:
ALLE Tarot spellen zijn opgebouwd uit de kleine en grote arcana. Als de kaarten niet zo opgebouwd zijn, zijn het geen Tarot kaarten! Je noemt ze dan meestal orakel kaarten.
O foutje :) In dat geval trekken dus die typische tarotkaarten me absoluut niet, maar werk ik liever met de orakel kaarten.

PurpleMyst 25-01-2004 20:43

Met welke orakel kaarten werk je het meest?

Nefiāth 25-01-2004 21:52

Citaat:

Oeh late reactie. Hehehe dat is een goeie. Als je iig niet net als ik kaartjes zit te leggen en overal de handleiding bij nodig hebt :P.
(Het zou ook redelijk lomp staan als je bij iemand bent die "professioneel" kaarten legt en diegene zegt: "Ff de handleiding erbij pakken." :D)

PurpleMyst 26-01-2004 09:23

Haha dat is mij bij een paranormaal beurs een keer gebeurt. Werkelijk, dan ga je daar toch niet zitten?

Ik geloof niet dat er zoiets bestaat als een prof. Tarotlegger. Als je denkt dat je het goed genoeg kunt om ook voor anderen te gaan leggen kun je dat gaan doen.

CryperA 26-01-2004 11:33

Citaat:

PurpleMyst schreef op 25-01-2004 @ 21:43:
Met welke orakel kaarten werk je het meest?
Gypsy lenormand (hardstikke fijne), zigeuner waarzegkaarten(goede aanvulling op de lenormand kaarten), elfenorakel (mooie kaarten maar het is meer een 'eindkaart' zeg maar die je als conclusie kan pakken) , een dierenorakel (die moet ik nog wel oefenen, zijn ook ontzettend mooi) en verder heb ik hier nog een tarotsutra liggen, maar dat is dus wel met een kleine en grote arcana, ik kan het allemaal niet onthouden. Deze ben ik ook helemaal aan het vertalen.

http://www.alidastore.com/images/carto/gipsi.gif
http://www.devoted.nl/media/Ta1220.jpg
http://www.esopia.de/tarot/elfenorakel_small.jpg
http://www.anandabooks.com/images/anacov.jpg
http://www.mypleasure.com/store/asse...mages/0405.jpg

hmm, het ziet er wel een beetje warrig uit zo maar ja

wat plaatjes :)

Mutant_oud 26-01-2004 14:17

Citaat:

Outdated Spirit schreef op 12-01-2004 @ 15:26:
Offtopic: ik vind jouw avatar mooi... :bloos:
Offtopic: Dank je :bloos: tekening van een vriend oor mij, heb hem wel in negatief gezet

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.