![]() |
Wanneer ben je een rebel?
K moet informatie verzamelen van rebellen, maar wanneer ben je nou een rebel?
Wie was nou een grote/belangrijke rebel en ben je er zelf een? Citaat:
Weet niet of dat hier hoort maar dacht het wel.. zo niet, sorry! |
Ik denk dat je een rebel bent als je je alternatief gedraagt, dus bv. heel aparte kleding (eerste tip!), aparte muziek maakt of je opoffert voor een hoger doel, zoals de zelfmoordaanslagen in Israel, dat zijn denk ik ook rebellen.
dit klinkt erg vaag, maar uik hoop dat je er wat mee opschiet. trouwens meer iets voor s&s... |
re·bel (de ~ (m.), ~len)
1 opstandeling tegen de door de spreker als wettig geziene overheid => oproerling |
Citaat:
|
huh lees ik nou dat de paus een rebel is?
|
Citaat:
|
je bent rebel als je kots op alles waar je vandaan komt.
|
Als je tegen de massa ingaat, zelfs wanneer je het daar zelf mee eens bent.
|
OMG, heeft andré hazes zelfmoord gepleegd? :| :(
|
ik vind dat je voor jezelf een rebel bent als je dingen doet waarbij je voorjezelf grensen verlegt :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
jongens willen jullie even serieus reageren, of gewoon niet.
|
de paus is helemaal geen rebel,gewoon een ouwe man die word gebruikt als medium om een boodschap over te brengen naar de mensen,hijzelf heeft nix te zeggen,hij doet maar wat zijn plicht is en wat van hem word verwacht
|
Iets tussen de culturele en de tragische rebel in
|
Ik vind mensen die niet serieus reageren soms behoorlijk rebels.:nono:
|
Rosa Parks.
|
Citaat:
|
Puberteit ineens met -tijd gaan schrijven is in elk geval geen uiting van rebellie.
|
Pubertijd mag toch ook?
|
Citaat:
|
Luister nou maar naar nare, want die studeert aan de universietijd.
|
|
Citaat:
|
Citaat:
Pubertijd Op de manier die de NTU aangeeft kan ik ook wel een aantal nieuwe woorden bedenken. Dan gebruiken we voortaan jongvolwassentijd voor adolescentie, oudtijders voor bejaarden en volgroeidtijd voor volwassenheid. :) Pubertijd is geen bestaand woord, meer beweerde ik niet. :) |
Mmm.
Als het niet in de van Dale staat heeft een woord geen bestaansrecht? Offtopic: maar dit gaat offtopic |
Geronimo, Karl Marx, Martin Luther King Jr., Malcolm X, Soumokil, Pattimura, Bobby Seale, Bob Marley, Che, Dalai Lama, Mahatma Gandhi, Nelson Mandela, Theys Eluay, Xanana Gusmao?
Misschien dat het je op weg helpt om voor jezelf uit te vinden wat je een rebel vindt.... n.b. de volgorde van bovenstaande opsomming is niet op waardeoordelen gebaseerd, niet volledig en niet iedereen zal het met me eens zijn of ze wel rebellen zijn, misschien ben ik het straks ook wel niet met mezelf eens maar dat is t risico als je iets uit je hoofd opschrijft. |
Citaat:
En nu weer ontopic :) |
Haha okay.
Er kan dus wel gesteld worden dat je een rebel moet zijn om tegen nare man in te gaan :D:D Anyway wat ik versta onder een rebel is iemand die tegen de heersende orde ingaat. Wil de topicstarter zich een rebellen lifestyle aanmeten? |
Citaat:
http://www.clubs.nl/ClubsData/40611/...axsneijder.jpg 'The proud of AFC Ajax', hehe :D. |
Citaat:
Mmmmmmm... :) |
Later word ik een cultuur rebel (schrijf je dat niet aan elkaar? :p )
|
Che Guevara, Fidel Castro, Mahatma Gandhi, Malcolm X, Martin Luther King, Ho Chi Minh, Steve Biko, Nelson Mandela...
Passen allen in de eerste categorie: hoger doel. Ik vind een rebel vooral iemand die ingaat tegen de dan heersende opvattingen en situatie. |
http://www.achievement.org/achievers.../par0-014p.gif
In 1955 weigerde ze op te staan voor een blanke passagier (in de bus). Ze werd gearresteerd. Martin Luther King Jr. kreeg er hoogte van en uiteindelijk werd rassenscheiding in het openbaar vervoer afgeschaft. Rosa Parks dus. (y) Voor de mensen die niet wisten wie ze was.En die mensen zijn er. |
Ik kende haar wel. :) Voordat Parks weigerde op te staan waren er trouwens wel meer van dit soort acties, sit-ins bijv. in café's die verboden waren voor negers e.d.
|
Ik vind het wel rebels als je Andy Warhole schrijft.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus Hitler en Lenin waren ook rebellen? |
Citaat:
|
goh moet ik ok doen
ckv?? |
als je verfbommen op de gouden koets gooit ben je een echte rebel
|
je bent ook wel een rebel als je met je snikkel uit je broek met de burgemeester op de foto gaat.
|
nèhh dan ben je gewoon dronken
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind mezelf wel een rebel. Ik ben immers zo alto als een geit met een slipknotshirtje die geneukt wordt door de paus met een spikeband om z'n baard.
|
Citaat:
Dat wij hen nu niet zo zien heeft te maken met onze kennis van hun uiteindelijke daden. Toen hadden ze die kennis niet en wij kijken dus door onze geschiedenisboekjes vanuit een ander perspectief. In het huidige beeld zou je kunnen zeggen "Voor de een een terrorist, voor de ander een vrijheidstrijder" |
cultuur rebel : Bob Marley
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34. |