![]() |
Mensen die bellen in de trein
Ik hoorde van een vriend van mij dattie het echt superiritant om te bellen of gebeld te worden in de trein. Dat vind ik raar als je op straat staat bel je toch ook?
|
Citaat:
|
ik zit zelf nogal vaak in de bus en ik vind het ook heel vervelend om dan gebeld te worden. niet dat mn geluid aan staat, hij stata op tril. maar ik vind t vervelend om te gaan praten dat iedereen kan meeluisteren. maar als andere mensen bellen erger ik mij daar niet aan. ik vind het zelf alleen wel vervelend om te doen. ik zeg altijd maar dat ik straks wel terug bel
|
soms wil je lekker rustig zitten en is het irritant
maar soms luister ik mee naar die lachwekkende verhalen en dan heb ik echt dikke lol :D |
niet echt soepel nee:)
|
Citaat:
|
ik sluit me aan bij jet, maar ik neem verder wel op als ik gebeld wordt. En ik zorg ook dat k niet te hard praat..
|
Citaat:
ow wat ik ook vervelend vind, als mensen bellen, maar dat je het nét niet verstaat.. of je meot niks horen, of lekker mee kunnen luisteren.. maar als je zo je best meot doen om het te horen is kut :rolleyes: |
Citaat:
|
geen moeite mee.
tis ook leuk om naar de verhalen van andere te luisteren (y) |
Het maakt me niet zoveel uit of ik gebeld word in de trein. Ik heb m'n geluid uit en zorg ervoor dat ik niet harder praat dan mensen die een rustig gesprek voeren.
- als er iemand naast me zit vind ik het wel vervelend, heb ik het gevoel dat ik diegene stoor en dat die m'n (onbelangrijke, want m'n moeder belt me in 95% van de gevallen) meeluistert, hou ik niet zo van - Aan al die mobieltjes die hard afgaan en vervolgens mensen die schreeuwen door hun telefoon kan ik me wel ergeren. Gewoon omdat ik me dan niet meer kan concentreren op hetgeen waarmee ik bezig ben. |
Ach ik vind het eigenlijk wel irritant. Nouwja, het hangt er vanaf. Een kort gesprek moet kunnen vind ik, dat doe ik zelf ook zovaak maar om nou echt een half uur of een uur te bellen in de trein, tja daar irriteer ik me dan toch wel aan.
|
Citaat:
|
maakt mij niks uit, je hebt toch ook weleens dat mensen aan het praten zijn in de trein :S
|
nouja, opzich niks tegen, maar al die gesprekken verlopen t zelfde:
-"hi, nee, ik zit in de trein" (stilte) "wat zei je?" (nog maals stilte) "ja, ik ben er zo, doeoeoeoeg" :rolleyes: |
het is wel eens storend, omdat je dan mee gaat luisteren.
maar ik maak er verder geen drukte om |
Citaat:
Van mij mag NS wel wat meer stiltecoupés instellen. Dat constante hersenloze gewauwel in die mobieltjes komt me helemaal de strot uit. Kijk, dat je even belt om te zeggen dat je wat later bent, oké. Maar de oeverloze nonsens die dat volk altijd uitbraakt...gatverdamme. (n) |
wat ik trouwens wél vervelend vind, zijn mensen die keihard in de trein/bus ziten te klagen over hoe vervelend die telefoons zijn.. dan praten zij harder dan die telefoon mensen :rolleyes:
de meest gestelde vraag over de mobiel is trouwens: waar ben je? |
Ik vind het niet erg als mensen bellen in de trein en ik vind het ook niet erg om zelf te telefoneren, maar ik kan nooit goed inschatten hoe hard ik dan praat. Dat vind ik soms wel ongemakkelijk.
|
Citaat:
Echt, geweldig, wat een verhalen :) |
Als het maar op een beetje normale toon gebeurd.
|
Citaat:
|
Als ze niet zo ongelofelijk luidruchtig in die telefoon gaan zitten schallen vind ik het prima, maar zodra het ver boven het normale praatniveau uitkomt vind ik het irritant.
|
Citaat:
heb niet altijd muziek mee |
het noemt een MOBIELtje:rolleyes:
Als je je begint te ergeren aan het bellen buiten, neem dan een VASTE LIJN :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Gebeld worden vind ik ook wel hinderlijk in de trein/bus.
Meestal omdat ik me telefoon nooit uit me broek krijg omdat ik zit en dan bijna te laat ben en ook gewoon omdat ik die persoon bijna niet kan horen omdat de trein/bus zo'n herrie maakt. Bellen doe ik daarom altijd buiten, of in school (maar niet in de kantine). Ik haat wel die mensen die zo overdreven bellen dat je ze wel kan wurgen. Hele verhalen hoor je...ruzie's etc...en dan hun stem verheffen :rolleyes:... |
Citaat:
|
Ik heb er zelf niet echt moeite mee ofzo, doe het zelf ook wel eens, maar ga niet uitgebreid zitten bellen in de trein om te praten over koetjes en kalfjes, vind ik er nogal stom uitzien.
Wat ik btw ook erg ergerlijk vind zijn van die types die overal om zeuren, of zelfs vragen of ik m'n telefoon uit wil doen. Terwijl ik gewoon echt rustig en stil praatte. (n) |
Ik vind het wel irritant om mn telefoon te zoeken in mn tas.
Maar voor de rest geen probleem, al ga ik geen lange gesprekken voeren in de trein. Niet iedereen hoeft mee te genieten, al kennen ze me niet. |
mijn oom zat vandaag te vertellen dat hij een jongen had horen bellen en hij steeds de woorden zei: "zeg nou iets, lieverd, zeg nou iets!"
sommige gesprekken zijn grappig om te horen, ik stoor me er niet echt aan... ook niet als ik gebeld word :) |
Ik erger me dood aan trein en busgesprekken. :o
|
Laatst zat een meisje achter mij in de bus gewoon 3 kwartier te bellen (da's dus de hele reis) (n). Dat vind ik vrij annoying, maar als het een kort gesprek is, heb ik er geen problemen mee.
|
Citaat:
|
Ik zit nooit in de trein. :)
|
Het valt mij vooral op dat mensen die gebeld worden de ontzettend irritante neiging hebben om ineens harder te gaan praten. En dan meteen een volume dat de complete trein mee kan luisteren. Bellen vind ik echt niet een probleem, maar om nou zo hard te gaan zitten brullen is ook weer overdreven.
Meestal heb ik m'n discman op in de trein, maar ik heb vaak genoeg gehad dat er iemand zo hard praat dattie er doorheen komt. Nou dat wil wat zeggen hoor. :p |
Ik kan sowieso niet normaal bellen wanneer er mensen bijzijn. Niet met mijn vriendin althans.
|
ergernissen bellen van anderen in openbaar vervoer:
- hard praten - uitbundig lachen - heftige ruzie over telefoon - praten in andere taal dan de NEDERLANDS :@ grrrrrr |
sowieso mensen die praten in de trein.. 9 van de 10 keer een gesprek wat nergens over gaat
|
ik vind het soms wel irritant, voornamelijk om de redenen die stuff noemde
|
Ik erger me er niet aan.
Laatst in de trein had een meisje een gesprek (ze zat tegenover mij) Het kwam er op neer dat ze een borstvergroting had laten doen, en ze vond het niet zo geslaagd want haar ene tepel zat hoger dan de andere. Aangezien ze tegenover me zat moest ik dat natuurlijk meteen ff checken :D |
Citaat:
|
Citaat:
Sowieso vind ik het niet van beleefdheid getuigen om in gezelfschap van anderen te telefoneren en hen daar deelgenoot van te moeten maken. |
Citaat:
Voor de rest bel ik nooit in de metro, heeft geen nut, maakt toch teveel herrie. Al denken sommige mensen daar anders over door te gaan schreeuwen door de telefoon. |
Citaat:
Ik voel me niet zo snel gegeneerd. Als ik in een situatie kom waarin ik het genânt vind dat ik gebeld zou worden, dan zet ik simpelweg mijn telefoon uit. Niks mis met af en toe onbereikbaar zijn, die paranoia van bereikbaarheid heeft allerlei ongunstige neveneffecten, ik wens daar niet aan mee te doen. |
Ik kan heel slecht tegen mensen die de tijd doden met 'oeverloos gewauwel'. Ga zelf als ik 'moet' bellen het liefst naar een tussencoupe of hou het gewoon heel kort en praat zacht. Gaat dan trouwens ook puur om vertragingen / ergens afspraken en dat soort dingen.
Ik erger me trouwens véél meer aan beltoontjes. Complete symphonie orkesten uit kleine kuttelefoontjes die dan ook minimaal 5 keer moeten afgaan. En dan zo 'onopvallend' mogelijk de nieuwste nokia hoog in de lucht houden en tegen je oor zetten. 'Ik zit in de trein ja'. Opbokken. Gebruik nou allemaal alsjeblieft eens een TRILALARM. Is het zó lastig? |
Citaat:
Ik geneer me niet om even naar huis te bellen dat ik onderweg ben, maar hele verhalen zijn fijner om thuis aan te horen. En ik stoor me (meestal) niet aan mensen die aan de telefoon hangen in de trein. |
Citaat:
Als ik mijn mobieltje op trilalarm zet en ik word gebeld merk ik er niks van. En zacht zetten werkt ook niet. Dus ja, ik zet mijne flink hard en als ik word gebeld neem ik maar gewoon zo snel mogelijk op. :) |
ik zet hem altijd op trillen en bel gewoon in de trein het kan me niet zoveel schelen hoeveel mensen er mee zitten te luisteren....
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22. |