![]() |
Opleiding alternatieven
Hey Mensen,
Voor mentorles moet ik een lijstje invullen met wat ik wil worden en welk profiel, ik wil graag NT en NG doen en ik wil graag chirurg worden. Maar nou kom ik bij de vraag wat ik als alternatief wil, dus ervan uitgegaan dat ik ook geen arts kan worden. Hebben jullie misschien nog ideeën over wat ik dan kan worden? en het liefst met profiel NT of NG.(want als ik geen arts kan worden wil ik eigenlijk niet meer zoveel met gezondheid) Ik wil wel afwisseling en niet de hele dag op kantoor zitten (en niet het leger ofzo in) ik wil ook de juridische kant niet in en helemaal geen leraar worden. MzL |
Rechten? ;)
|
Citaat:
|
Sorry, ik had een foutje gemaakt :D daarboven moest staan en ik wil ook de juridische kant niet in sorry!
|
Psychologie, sociologie, antropologie?
Als je niks met gezondheid of je natuurvakken wil, geen juridisch kant en geen leraar wil worden, moet je het dus misschien in de gamma-hoek zoeken. |
Biochemie, laborant, geoloog?
|
Bedankt voor alle ideeën, maar het is niet echt wat ik zoek, ik zoek iets met uitdaging en niets met regelmaat.
|
Citaat:
|
- Techische/Theoretische wiskundige/natuurkundige/scheikundige
werktuig bouwkunde, bouwkunde, electrotechniek, lucht en ruimtevaart techniek, iets anders bij de TU ? :) |
Biomedische wetenschappen.
DUH. Dat niemand daar nog op gekomen is. :| Trouwens. Wat als je uitgeloot wordt? Dan vertrek je naar het buitenland. :p Geneeskunde in het buitenland. Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland... :) België kan je beter niet proberen, daar moet je echt zware toetsen doen en je maakt er weinig kans, hoorde ik. Zelf overweeg ik ook in Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk te gaan studeren. Liever daar dan hier, zelfs. Ik heb het wel gehad met Nederland. En wat studiefinanciering betreft: je krijgt voor heel Europa (EU + EER) ruimte. De EER (Europese Economische Ruimte) bestaat uit een aantal Europese landen die geen EU-lid zijn, zoals Zwitserland en (ik geloof) Zweden. Je kan dus in heel Europa studeren; bijna iedere universiteit accepteert een Nederlands VWO-diploma, zeker als je NT én NG doet. Natuurlijk moet je er wel rekening mee houden dat ze in het buitenland niet bekend zijn met die profielen. |
Citaat:
Citaat:
Of kan je met biomedische wetenschappen wel arts worden? |
Citaat:
Maar in ieder geval, het buitenland, dus. :) |
Zelf dacht ik aan als ik de eerste keer er niet in kom, gewoon gaan werken en dan het jaar daarop weer proberen en dan misschien naar het buitenland. Of na een tweede keer iets anders zoeken.
|
Misschien is dierengeneeskunde een idee? Of anders sociale geografie en planologie te Utrecht? (Of Planologie aan de Universiteit van Amsterdam?) En inderdaad, wat FA zegt, Biomedische wetenschappen.
|
Citaat:
Geen ramp, ik ook niet. |
Iets met voeding, biologie, natuurkunde, scheikunde?
|
chemicus misschien, waarschijnlijk niet. Maar waarom schrijf je niet gwewoon wat op. Wat boeit die leraar nou
|
opleiding tot vuilnisman?
|
Citaat:
Misschien is dit iets: *Architectuur/Bouwkunde *Beta-Gamma *Pedagogiek *Media en entertainment management *Toerisme NHTV (verkorte vwo-route) *Communicatiewetenschap |
Hoi,
Jij zegt dat je als je geen chirurg kan worden, niks met gezondheid wil. Ga dan naar de politie niveau 6. Deze sluit aan op VWO en is universitair. Bij de politie heb je ook je onregelmatigheid. Groeten Patrick |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49. |