![]() |
iedereen die zijn gevoelens in gedichtsvorm uit, en die hier wilt plaatsen.. #3
Zow... en toen was er al deel 3!
Deel 2: http://forum.scholieren.com/showthr...527#post6702527 En hier nog wat gedichten uit het vorige topic: relaxxamann gepost op 31-12-2003 @ 22:26 Gevangen ik zit, in een witte kamer, geen deur, geen raam, alleen licht, wit licht, fel licht, verblindend licht, ik zit net als het licht, gevangen, gevangen in het oneindige, eruitkomen is mogelijk, maar, dan heb je kracht nodig, en deze kamer, heeft mijn kracht afgepakt, heeft mijn kracht gevangen, gevangen in het oneindige. net als het licht. sorry mensen, ik moest ook een fractie van mijn gevoel bijdragen... ik weet niks meer te zeggen.... mijn stem zit gevangen Eend gepost op 01-01-2004 @ 16:23 NEE Laat me Het kan niet Het lukt me niet Niet meer bij jou zijn NEE Ze schelden Ze doen pijn Ze praten met me Net als pas in de trein NEE Ik niet Ik nooit meer Zal nooit meer luisteren Naar stemmen in m'n hoofd NEE Doe niet Bescherm me niet Hou me alleen nog Heel stevig vast NEE ... |
(songtext)
Some people told me It's ok to be lonely as long as you don't always feel that way And they told me That I would never be lonely cause they'll always be there for me Ref: But HEY where are you now when I'm feeling down and lonely I miss you I want you I need you so Where are you standing now.. I guess I need to tell me I will be lonely and will allways feel that way and I have to tell me it's not ok to be lonely if it is like this way Bridge: I'm so cold... I'm so bitter cold... What have you done to me! Where's the strength the warmth in me oh boy what's happening to me! Ref: HEY where are you now when I'm feeling down and lonely I miss you I want you I need you so Where are you standing now! |
woei! deel 3 alweer ;)
gaat toch nog goed deze topic :) maargoed, ik heb momenteel niet echt een gedicht ofzo, dus eigenlijk is deze reactie onzinnig. xxxiez |
ik weet niet meer
voel niet meer wat ik eerder voelde en gelukkig was ik nog vandaag, de hele dag tot nu, tot jij kwam en ik weer realiseerde hoe kwetsbaar mijn geluk kan zijn :( |
Verdwijnen
Ik wil zijn zoals de ondergaande zon, Even weg van al mijn zorgen, Ik wou dat ik dat even kon. Weg kruipen voor even. De maan die neemt mijn plaats wel in. Ik ben weg, verdwenen in het niets, De maan, mijn grootste hartsvriendin Want haar kom ik nooit tegen. Zij zweeft in een andere baan, Komt nooit wat van mij tegen, Blijft veilig bij mij vandaan. De maan. Maar af en toe is er ‘n verlangen, Een arm om mij heen, Voor het even gevangen. Even niet alleen! Maar het einde komt altijd, De zon die komt weer op, En ik zie de waarheid, Niemand raakt in vergetelheid! ---------------------------------------------------------------- een dag verdwenen als vandaag zou verdwijnen morgen niet meer verschijnen een lach zich wil verschuilen in tranen nog te huilen een ster de aarde raakt de wereld liefde smaakt bloemen niet meer opengaan dromen in de stilte vergaan zal een stem in zacht gefluister jou leiden door het duister waar een dag verdwenen gisteren was verschenen -------------------------------------------------------- Gevecht Onder mijn lach schuilt 'n triest gelaat Veeg mijn tranen weg niemand mag zien hoe ik mezelf haat Blij aan de buitenkant maar zo triest van binnen Kan ik mijn gedrag ooit nog overwinnen Ik vecht maar het voelt of ik stil blijf staan Vastgeroest in het slechte dat ik niet kan laten gaan -------------------- dit ben ik |
Ik wist dat je er was
Ik wist dat je er was Een schaduw op de achtergrond Ik kon je zien vanuit mijn ooghoeken Maar toen ik mijn blik op je wilde richten Leek je nergens te zijn Ik wist dat je er was Een rimpel in het water Ik kon je horen toen je zachtjes tegen de kant aanstreek Maar toen ik mijn oren spitste Leek je niet te bestaan Ik wist dat je er was Een wolk die voor de zon wegschoof Ik kon je voelen op mijn haren Maar toen ik omhoog keek Leek er niets gebeurd te zijn Ik wist dat je er was Een blad dat langzaam naar beneden dwarrelde Ik kon je ruiken toen je de aarde raakte Maar toen ik me omdraaide Leek je nooit geweest te zijn Ik wist dat je er was Een regendruppel, voorbode van een bui Ik kon je proeven toen je naar beneden viel Maar toen ik mijn hand uitstak Leek je nooit bestaan te hebben Ik wist dat je er was En al mijn zintuigen Richtten zich op jou Maar je was er niet En je bent er niet Waar moet ik je zoeken? ------------------------------------------------- Ogen ... Kijk ik naar mijn ogen dan zie ik een felle blik ze vertellen ongelogen en ik denk bij mezelf stik ! Ogen moeten leven niet verholen, maar oprecht zodat ze kunnen geven wat de mond niet zegt ! De kleur is niet belangrijk het gaat om de oogopslag die zegt alles van 't innerlijk en straalt uit een gulle lach Ja, ogen kunnen praten let op, het is echt waar nu heb je 't niet in de gaten maar ooit is die éne blik daar Ogen kunnen uitstralen hoe men zich voelt vandaag ook kunnen ogen balen de oogopslag is dan vaag Maar het mooiste van de ogen vind ik nog steeds eerlijk en oprecht dat het elke keer maar weer Zoveel van het innerlijk zegt -------------------------------- Wat je met me doet Een meisje als jij daar kan een man enkel van dromen Maar die droom lijkt voor mij nu echt uitgekomen Ik mis je gezicht voor het mijne Een beeld dat nooit en nimmer zal verdwijnen Iets wat jij nooit zal begrijpen Is hoezeer jouw liefde aan mijn hart zit te knijpen Geen pen of toetsenbord die dat beschrijven kan Damn volgens mij ben ik verliefd man!! Elke foto van jou is mooier dan het ander En je wil niet weten hoe ik zulke foto’s behandel Met alle passie en voorzichtigheid Voel ik me als koning en net of ik in een gouden koets rijd Faat ik ken je nog maar pas Maar het lijkt wel of we jarenlang bij elkaar hebben gezeten in de zelfde klas We begrijpen elkaar gewoon te goed En damn, je moest eens weten wat je met me doet…………… ---------------------- srry kvond deze ook mooi om te plaatsen |
Citaat:
|
Haiku ...
Agressie ten top Ik moet er weer vantussen Ik ga weer drummen Zwaar beknopt. Heb me vandaag helemaal op lopen vreten aan het een en ander op m'n werk. Ik sta zowat op springen. Ben blij dat ik zo kan gaan spelen met m'n band =) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
de zon die opeens in 'n wolk veranderd
de regen stroomt en ik kan het alleen maar horen getik en je adem in m'n nek ik snap echt wel waarom ik zoveel van je houd maar wat is de reden de reden voor jouw liefde voor mij zeg me wat is de reden de reden voor jou&mij en al de afschuw de haat die diep verdronken is maar af en toe toch z'n kop boven water steekt zeg me wat is de reden de reden voor mijn gevoel |
Het is veel te zwaar
dit gevecht Ik heb het al zo vaak gezegd Niemand die me wil geloven en steeds maar moet ik beloven om door te gaan Ik kan het niet meer dit vechten Ik ga me niet meer hechten Dan hoef ik niemand te beloven en hoeft niemand te geloven dat ik toch wel door zal gaan |
Iets bouwt een muur om me heen,
net als de toren van Babel was het niet af. Na lange tijd kwam er een extra steen, Onverwacht, is dit een straf? Ik wil de taal spreken, die niemand kan verstaan. Wie geeft mij de zegen, zodat ik het weg kan slaan? |
ik weet het niet meer
het denken aan al die moeilijke dingen doet mij zeer soms ben ik zo onzeker en lig ik te piekeren in bed en dan is dit leven echt niet altijd even vet ik mis m n zus die is er nu nie het is pas februari als ik haar weer zie ik maak mij zorgen over m n oma het gaat niet goed met haar en dat vind ik erg naar ik wil haar niet verliezen of kwijt ze moet bij mij blijven,nog een hele tijd ik hoop dat ik nu weer rustiger wordt na het schrijven van dit gedicht:) |
Valt het niemand op
het lijkt wel 1 grote mop Je leest het overal voelt de spanning maar ontken het probleem angst doe het goed het is je vertelt je weet hoe het moet vergeten ik moet het nog weten: wees anders, wees apart blijf jezelf, voel geen smart Regels , regels vangen mij Maar alles komt goed met jou erbij? nu heb ik vrienden, gedraag me goed Verstop wat dingen maar hee gezelligheid moet Niet wat dieper raken want mijn masker zal nog kraken ________________________________________________ iedereen is welleens alleen houdt me niet langer op de been want 1 ding blijft me plagen Hoe kan het dat angst liefde blijft verjagen? ----------------------------------------------------- |
Ooit waren we echt verbonden Als zussen, met liefde Niet alleen door bloed Maar toen, toen ging het mis. Opeens was je weg Ik wist vaag "waarom" woorden die je zei, zal ik niet vergeten "ik laat je niet alleen" dat is wat je zei. maar toch, zag ik je niet en ik sprak je niet Mij kan het niet schelen, wiens schuld het is. veel geruzie over en weer Ik had er niks mee te maken en begreep het toch niet 2 jaar lang, ik miste je je kwam niet meer je kreeg een plekje, een plekje in mijn hart. Toen was je terug Ik sprak je weer, ik zag je weer. Alles was anders, het voelde vreemd de verbondenheid was weg, je bent mijn zus niet meer. ben er zelf niet echt tevreden over |
Ik wil springen,
zachtjes de wolken aaien. En vluchten voor de wervelwind van mijn gedachtes. Vervagen, totdat ik ophoud met zijn.. :| Blaat. |
Burn down my sun
Drown my beliefs I hope I give And all you do is take No more missing bells I've got to hear them all No more missing bells Let me hear them all I'm here And no one's gonna walk me by Stop And think I'm here Hello I'm not gonna miss a thing I'm not gonna miss you I'm not gonna miss a thing I miss you |
gedachten frutseltje..
I wanna fight I wanna live I wanna laugh I wanna cry I wanna feel I wanna heel I want to... but I'm still learning |
ok dan, het 3e topic alweer! wel heel populair hé?.. mijn complimenten :)
ok, hieronder mijn gedicht (bedankt dat die andere van mij aan t begin van dit topic staat) Vertrouweling Mijn gevoel ligt in jouw handen, rammel je ermee, dan gaat het stuk, ben je er voorzichtig mee, dan groeit het maar laatst voelde ik het toch rammelen, wees alsjeblieft voorzichtig, houd me goed vast. als ik weer eens zwicht voor mijn pijn, laat me dan niet los, laat me niet aan stukken vallen, maar blijf bij me hetzelfde geld voor jou, we houden elkaar vast, maar als er een loslaat... dan zullen we vliegen, vliegen tot we in een rivier van emoties vallen, de emoties van de vriendschap, emoties van het vertrouwen, en dan zou alles, opnieuw beginnen. dan zouden we verdampen, samen, als een druppel, zweven boven de bergen, dan als eeuwige sneeuw vallen, voor altijd samen zijn. misschien is vallen zo slecht nog niet :| :( mijn gevoel in gedichtvorm, meer heb ik niet te zeggen. |
: Blijf trouw aan jezelf ?!
Trouw aan jezelf
Blijf trouw aan jezelf met je fouten, je krachten, je eenzaamheid, je emoties, je moed. Aan dat wat alleen maar in jou kan groeien. In wisselend klimaat met wat kwaad en wat goed. Blijf trouw aan je denken, verlangen en voelen. Aan uiten, aan warmte, aan stilte en muziek. Want jij bent een mens als geen ander op aarde. In jou is de wereld bijzonder uniek. Blijf trouw aan jezelf, aan je lachen, je zingen, je vallen en opstaan, je inzet, je pijn. Aan dat wat bij jou hoort, je warmte en verlangen, waardoor je in alles herkenbaar kunt zijn. Blijf trouw in je denken, je zwakte, je aarzelen. Je hoop en je waarde, je angst, je muziek. Want jij bent een mens die gewoon van belang is, in zijn bestaan zo uniek. Blijf trouw aan jezelf, bouw een hut in de wereld, waarin je kunt wonen, kunt schuilen voor 't kwaad. Kunt warmen en wapenen, in hoop en begrijpen, wanneer men je pijn doet, in liefde en in haat. Blijf trouw aan je wezen, je zwakte en krachten, en speel heel alleen voor jezelf wat muziek. Want jij bent een mens om van te houden, in jou is de wereld bijzonder uniek! |
Goede boodschap!
Teveel mensen weten zich geen houding te geven en gaan dan juist zich totaal anders gedragen door zenuwachtigheid / verlegenheid / whatever dan ze werkelijk zijn. |
Vind je het goed als ik hem samenvoeg met het gedichtentopic? Als apart topic vind ik er eigenlijk weinig discussie aan kleven.
|
Citaat:
Doordat je zenuwachtig word en je anders gedraagd dan normaal, ben je niet jezelf meer? :o |
Vast wel mooi enzo, maar ik vind het een beetje gelul. Net als de opmerking 'blijf jezelf'. Ja, ik kan moeilijk anders he? :D
|
Citaat:
Maar je komt dan anders over dan in een normale situatie zeg maar en veel mensen gaan dan vluchten voor zulke situaties en blijven zenuwachtig / verlegen. Je zult het altijd een beetje blijven, maar je kan er mee leren omgaan. Snappie? |
Frustratie!!!
Threads samen gevoegd, blijft deze titel erbij staan. Sorry jongens, dit is dus het gedichtentopic en ik krijg de titel niet goed... :( |
Citaat:
mja, maakt niet uit |
Citaat:
Zeg maar hoe hij anders moet. |
Citaat:
(en dan in de topic, dit aanvullen) dat zou het eigenlijk moeten worden. maar ik heb hier ook niet echt een probleem mee. |
Citaat:
(volgens mij is deze titel ook goed, hoewel niet oorspronkelijk) |
Kijk,
en leer dan maar eens van jezelf te houden even glimlachen in de spiegel naar dat gedrocht wat alles zo moeilijk maakt staat voor je neus oog in oog met de waarheid maar blijven glimlachen Kijk, en zeg dan maar eens ach, het is allemaal niet zo slecht je bent gezond maar doodongelukkig en wat natte kleren die je draagt gebroken van de tranen die gelaten worden oneindig... Kijk, en wie zegt er dan "ik heb een leven te koop" een paradijs met zon, echt waar dan ben je alleen voor altijd want vertrouwen kun je niemand en uiteindelijk ga je toch wel dood, alleen Kijk, en wie houd je dan vast? om te zeggen: stil maar warme lippen op jouw lippen die je doen zwijgen en tot verliefdheid brengen? die je door het leven mee sleurt en samen glimlachen in de spiegel geen gedrocht meer geen tranen... Niemand. Irene. |
Citaat:
|
Die is heel mooi idd!
Ik heb niks op 't moment, heb ook geen inspiratie... |
Zo ff bedacht :s
En ik denk Mijn ogen open opeens klaarwakker en ik denk niet meer aan jou Naar school fietsend de regen op mijn huid de wind door mijn haar en ik denk niet meer aan jou zwemmend huigend vechtend en ik denk niet meer aan jou Eindelijk... Jij. Zacht tegen me aan Zacht weer van me weg Spijt mijn hoofd op jouw schouder mijn hand in de jouwe mijn ogen zien de jouwe en ik verdrink. |
Nou, ik ben aant proberen een gedicht voor mijn vriend te maken.
Maar ik was op school bezig en ik kom gewoon niet verder dan dit: Als je diep naar binnen kijkt, in het diepste van mijn hart, kun je zien dat al mijn liefde zich naar buiten toe verspreidt. Om jou te kunnen laten zien hoeveel ik voor je voel, rijken de armen van mijn hart naar jou en raken je aan misschien. En toen kwam ik niet meer verder :( |
je spuugt de woorden zomaar uit
alsof er iets vies in je mond zit je spuugt de woorden zomaar uit alsof je ervan af wilt je spuugt de woorden zomaar op mijn lichaam je maakt me vies met je woorden je spuugt de woorden zomaar op mij je maakt me vies maar 't geeft niets |
Nou, ik schrijf ook weer voor het eerst sinds 2 maanden ofzo.
Tis niet veel, maar zo voelde ik me gisterenavond. De diepste gedachten zijn alleen van mij niemand krijgt ze ooit te zien niemand kan erbij. Van dingen die ik voel mag je soms kleine dingen delen een gedachte of een wil die kleine dingen zijn te stelen Maar de werkelijke gedachte van mij, die blijft verborgen niemand weet hoe ik me voel mensen maken zich onnodig zorgen Soms lijkt het of je bij me kan door wat ik zeg of doe maar indenken in mij kan je niet dat maakt je veel te moe Je zal toch nooit begrijpen waarom ik me zo gedraag dat weet ik zelf toch ook niet stel het me niet als vraag Toon alleen dat beetje dat kleine stuk begrip geef me gevoel van troosten al zit ik in een dip... af en toe ietsje te gerijmd, maargoed :| |
dit is het geworden:
voor mijn vriend omdat we een jaar samen zijn zondag: Lopend vuur Als je diep naar binnen kijkt, in het diepste van mijn hart, kun je zien dat al mijn liefde zich naar buiten toe verspreidt. Om jou te kunnen laten zien hoeveel ik voor je voel, reiken de armen van mijn hart naar jou en raken je aan misschien. Als de overgang van eb naar vloed spreid zich als een lopend vuur, door alle cellen van mijn lichaam, jouw liefde als een warme gloed. In die luttele seconden smelten onze harten samen. Als de glimlach van mijn liefde onlosmakelijk verbonden. |
I will let it go
and cry with my head up high |
Kracht van het gevoel.
je weet dat mensen je kunnen maken of breken, je weet dat gevoel hetzelfde met je kan doen, dan weet je ook dat ik al gebroken ben, door beide oorzaken, getekend en gekerfd elke dag weer de pijn, fysiek en mentaal, waarom doen mensen zoiets? misschien omdat zij nooit de gevoelens hebben gehad, het gevoel dat ik nu heb... het gevoel dat je bekeken word, begluurd door alles, dieren, mensen, zelfs dingen die jij niet kan zien... en als ik ooit terug kijk.. dan zal ik erin verdwalen, mijn grootste angst: mezelf verliezen in mijn gevoelens... ----------------------------------------------------------------------- :( |
Moed
elke dag weer, dat mes op je pols, maar je doet er niks mee, je weet dat je dat niet kan, toch heb jij die macht, de macht om te doen wat jij wilt, het vergt heel wat moed, ik weet het, ik weet er alles van, jij hebt de kracht om jezelf te beschadigen, of jezelf te vredrinken in het zilt, maar ik ben bij je, ik zal je niet beschadigen, wees een held en accepteer me, omdat ik je kan helpen, de verleiding te weerstaan, ik ben bij je, ik laat je niet meer gaan. ----------------------------------------------------- een oppepertje voor mezelf :| |
Uitgewoond
Helemaal uitgewoond op, leeggezogen Lig je onbewogen in je bed Ik heb de tijd maar stilgezet want je leeft niet echt Bent met jezelf in gevecht Je wilt vergeten Stopt met slapen Stopt met eten STOP! Je hebt grenzen verlegd om de pijn te voorkomen Blijft maar dromen en verdwijnt in iedereen. Waar ben je heen? Zo onbereikbaar nu, bent veel te ver gegaan En zelf al lang vergeten wie je bent. :| |
Moed
elke dag weer, dat mes op je pols, maar je doet er niks mee, je weet dat je dat niet kan, toch heb jij die macht, de macht om te doen wat jij wilt, het vergt heel wat moed, ik weet het, ik weet er alles van, jij hebt de kracht om jezelf te beschadigen, of jezelf te vredrinken in het zilt, maar ik ben bij je, ik zal je niet beschadigen, wees een held en accepteer me, omdat ik je kan helpen, de verleiding te weerstaan, ik ben bij je, ik laat je niet meer gaan. wow... :| |
Citaat:
dat gedicht geeft me hoop.. tis mijn enige houvast.. |
geluk
waarom is het zo moeilijk om te leven? om een gelukkig leven te lijden? waarom, is het zo moeilijk om geluk in mijn leven toe te laten? waarom komt er niet een beetje, een heel klein beetje, mijn kant op? dan grijp ik het met beide handen aan. ik wil zo graag gelukkig zijn. ik wil zo graag een normaal leven lijden, gewoon normaal zijn. waarom is dat zow moeilijk? doe ik iets verkeerd? blijkbaar wel. waarom moet ik me dan telkens, elke keer weer, zow klote voelen? |
Citaat:
mij ook.... |
Citaat:
Wie dan de"ik" is weet ik niet.. :( echt, mooi geschreven... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44. |