Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Klierkoorts (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=718747)

2 good 4 You 12-01-2004 12:20

Klierkoorts

Ik heb sinds een week klierkoorts dus ik ben al hele week niet naar school geweest. Maar mss zijn hiermense die ook klierkoorts gehad hebben. Wat hebben jullie gedaan met jullie school? Want ik wil mijn jaar niet overdoen. En de graadcordinator weet ook geen oplossing.

amor 12-01-2004 12:24

Wat is dat precies?

Ephese 12-01-2004 12:32

Pfeiffer toch?

Dan heb ik nog een vraagje, ik voel me vaak moe, en ik heb welgeteld één opgezette klier net onder m'n kaak. Zou ik dan ook pfeiffer kunnen hebben, of is dat uitgesloten omdat ik bijvoorbeeld tot nu toe geen koorts heb gehad, of geen keelontsteking heb gehad?

2 good 4 You 12-01-2004 12:34

Klierkoorts is een "ziekte" die vermoeidheid teweegbrengt. En meestal komt dat gepaard met een angina ofzo. Maar die vermoeidheid is zo erg dat je echt weinig kan doen zonder moe te worden. Ik kan mss halve dagen naar school gaan maar dan mis ik nog veel. En die vermoeidheid dat verminderd het is zeker niet voor gans uw leven. Maar kan toch jaartje tot 2 aanslepen in het begin is het natuurijk veel erger dan zo een tijdje daarna.

Qamra 12-01-2004 12:45

Toen ik Pfeiffer had ben ik gewoon naar school gegaan (werd ik gehaald en gebracht en sliep is zodra dat kon). Ik heb zelfs een proefwerkweek geleerd :D Huiswerk deed ik op mijn bed, in pyjama.
Doe wat je aankan... En als je het niet aankunt, dan zul je toch helaas een jaartje over moeten doen.

En pfeiffer kán chronisch worden als je niet oppast.

Liss 12-01-2004 13:26

Je hoeft niet persee een jaar over te doen, ligt er ook aan in welk jaar je zit en of school je helpt met dingen inhalen enz.. en natuurlijk hoe erg je het hebt.. sommige hebben er een maand of 2 last van en een ander een jaar.
Ik zelf zit in mn examenjaar en heb van september tot begin januari pfeiffer gehad en dus niet naar school geweest.. Hoop wel dit jaar nog gewoon te gaan halen en daar ziet het ook naar uit, wel met iets mindere cijfers misschien, maar ja.

Liss 12-01-2004 13:29

Citaat:

Ephese schreef op 12-01-2004 @ 13:32:
Pfeiffer toch?

Dan heb ik nog een vraagje, ik voel me vaak moe, en ik heb welgeteld één opgezette klier net onder m'n kaak. Zou ik dan ook pfeiffer kunnen hebben, of is dat uitgesloten omdat ik bijvoorbeeld tot nu toe geen koorts heb gehad, of geen keelontsteking heb gehad?

De een merkt bijna niets van pfeiffer op een verkoudheidje na en de ander ligt er een jaar ziek mee ik bed.. dat is dus heel verschillend.
Als je er veel last van hebt (ook moe sneller moe bent dan normaal) zou ik als ik jou was even langs de dokter gaan, dan moet je waarschijnlijk even bloedprikken en weet je of het pfeiffer is of niet.. Als je ermee door loopt wordt het meestal alleen maar erger en duurt het langer voor je ervanaf bent.

bitchie 12-01-2004 13:30

Citaat:

Ephese schreef op 12-01-2004 @ 13:32:
Pfeiffer toch?

ik heb pfeiffer gehad en heb wel keelontseking gehad en opgezette klieren.
als je zeker wilt weten of je ook pfeiffer hebt kun je het best naar de dokter gaan!!!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05.