![]() |
Liefdier
Wat vlekt daar in het weiland rond?
Koe, die boeit mijn oren als ik langs het schrikdraad loop, wanneer ik éven niet gepraat wil horen. En wat snavelt daar op grond? Mus, hipt mijn ogen naar beneden, als ik eventjes geen mens wil zien, maar een knipoog van een dier. |
Mooie neologismen. :) Moet het niet schrikdraad zijn? De laatste regel los geeft wel nadruk, maar het had niet gehoeven van mij. Er aan vast geeft een completer beeld.
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo is het beter. :) |
Citaat:
Mooi.:) Ps: reactie op jouw gedicht komt(heb m al gelezen), moet eerst even snelllll naar de brievenbus;)) |
Neologismen zijn toch 'nieuwe', vaak vrij absurde (logisch; naam zegt het al ;)) woorden die nooit de kans hebben gekregen in het woordenboek op te worden genomen? Van welk stijlmiddel is dan in deze zin gebruik gemaakt?
Wat vlekt daar in het weiland rond? Wordt dat een een neologisme genoemd, of iets anders :)? (sorry voor de lastige vraag, maar ik ben gewoon benieuwd ;). Verder; een leuk gedicht; sterke afsluiting. De extra nadruk op 'éven' staat daar precies goed! Ritmisch erg in orde; leest heerlijk door, een traditioneel ritme eigenlijk, in dit gedicht :). Er is één ding dat ik me afvraag; bedoel je ipv 'niet' toch niet 'geen', of heb je dit expres zo gedaan :)? |
Citaat:
geen gepraat... klinkt beetje standaard (de rest van het gedicht absoluut niet (Y)) maar niet is het ook niet helemaal... hm.. |
Citaat:
Citaat:
Xineof: Daar zeg je mij wat :) , ik weet dat eerlijk gezegd niet, misschien kan iemand anders dit toelichten?; Anne, Tacidvs? Wat betreft niet/geen: dat heb ik niet bewust gedaan, maar wordt het dan niet teveel hetzelfde?, met geen....ik zal 's nadenken over een eventueel ander woord, 't was mij zelf niet opgevallen. Dank beiden! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55. |