![]() |
[Printer] Hp Laserjet 4 (plus?) - hoe te installeren?
Via m'n pa's werk een laserjet 4 (plus? -maar dat weet ik niet zeker) gekregen. Leuk en wel, maar d'r zit niks aan documentatie oid bij. Ik heb al even zitten zoeken naar drivers e.d. maar daar kom ik ook niet ver mee.
Kan iemand me vertellen hoe ik dit apparaat werkend krijg? Het liefst dmv de netwerkfunctie van het bakbeestje. [Ding zelf mankeert als het goed is niks overigens] Alvast bedankt. |
HP heeft drivers + handleiding
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport...odTypeId=18972 Installatie gewoon uitvoeren, ( kies voor downloaden het type OS, bijv. winXP of 2K, of win98.. ) en vaak zit er ook handleiding bij. anders vind je deze op de site van hp door bij drivers te klikken en dan " laserjet 4 plus " te kiezen. Doormiddel van delen kan je printer door meerdere pc's gebruikt worden. dit kan je doen door na installatie van de printer te klikken op de printer met rechtermuisknop, en dan delen / or whatever:) Als je zover bent moet je maar zegge:) |
[ohja, dit mag ook op S&M]
|
je moet bij printers en faxapparaten de wizard ff doorlopen. Hij is wss aangesloten op lpt1. Zelf heb ik hem ook en had geen drivers van de site van hun nodig
|
Had gister al ff geprobeerd dat ding over een normale LPT kabel te gebruiken. Nog niet echt verder naar gekeken maar dat is ook eigenlijk niet echt wat ik er mee wil. Idee is juist dat ik gebruik wil maken van de netwerk functie van dat apparaat zelf; ding moet toch kunnen fungreren als stand alone netwerkapparaat?
[want niet echt behoefte om constant de pc waarop ie aangesloten is aan te móeten hebben om een printje te kunnen maken] Dus, iemand? :) |
-> S&M
Softwarevraag. :) |
Citaat:
|
Citaat:
En dat kan ik nergens vinden.. Via telnet schijnt het ook te kunnen, maar ik heb echt geen idee hoe ik achter het ip van de printer kom/ toewijs. etc. |
|
Citaat:
[edit]alleen een NT versie daar. Nouja. eens even kijken of dat ook wil werken[/edit] |
Nt versie wil helaas niet werken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07. |