![]() |
Vragen mondeling literatuur
oi,
Volgende week tentamens en daarbij ook een tentamen nederlands. Ik moet nog 7/7 boeken lezen en daar heb ik dus echt geen zin in. Zijn er nog wat "standaardvragen", vragen die ze dus nogal vaak vragen. En hoe kun je je het best voorbereiden, is het nodig het boek te lezen of is het voldoende om een aantal samenvattingen te lezen. Hiermee hoop ik dat ik ff wat dinge te weten kom hoe en wat dat mondeling nou helemaal in mekaar zit. PimP :) |
aah als je paar goeie samenvattingen leest en de hoofdpersonen kent dan moet et lukke:P veel su6 :D moet lukke spang je nie
|
btw nog ff iets ik zoek een goed "voorleesfragement" over het gouden ei van tim krabbé of maarten 't hart. Heb iemand nog zo'n ding liggen?
|
Citaat:
|
Ik heb het boek ook op mn lijst staan, en vond het zelf ook niet echt boeiend.
Ik zou denk kiezen voor een stuk waarin je de 2 kanten van die moordenaar laat zien. Dus dat hij aan de ene kant een zorgende huisvader met kinderen, maar dat hij aan de andere kant allemaal rare en vage ideeen heeft en die ook uitoefend. Je kan dan vertellen over de tegenstelling die in het boek voorkomt, en dan ook eventueel vertellen over boeken die je gelezen hebt waar ook een duidelijke tegenstelling in voorkomt. Zelf lees ik een stuk uit de tweeling voor (ook een duidelijke tegenstelling duits-nederlands) en dan verwijs ik ook naar oeroeg en het gouden ei... succes.. |
hoe heet die film van het gouden ei :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29. |