![]() |
In jezelf praten
Wie doet dit heel veel? Ik denk altijd heel erg veel in/tegen mezelf, maar als ik ergens weet dat ik alleen ben doe ik het hardop. Soms op m'n kamer of in de WC, maar het ergste is in de auto. Vanaf het moment dat ik de deur dicht doe begin ik meteen te praten, echt zo raar is dat. Ben ik nou heel erg vreemd of doen jullie dat ook? :p
|
Jij bent echt héél raar! :eek: :p
Persoonlijk doe ik dat eigenlijk bijna nooit, behalve als ik m'n schooltas aan het inpakken ben of m'n kleren alvast klaarleg voor het slapen gaan, zodat ik 's ochtends sneller aangekleed ben. "Sokken, t-shirt, broek..." "Frans, wiskunde..." :o |
ik doe het zo nu en dan.
maar in principe denk ik dan na een minuut ook wel bij mijzelf, "wat de fuck ben ik nou aan het doen?" en hou ik er mee op :p |
Ik doe dat niet
-ach kommop dat doe je wel ohja? -ja nouja je praat niet echt tegen jezelf... tis meer ehm... hoe noem je dat.. typen? -ja! nouja daar heb je wel gelijk in misschien. |
Vaak, maar nooit hardop. Zo van: "Wat doet die nou weer? Sukkel. Maargoed sommige mensen zijn wel heeeel raar" en "Wat een rotvak heb ik nu, jezus zeg waarom geven ze dat hier? Wat heb ik er aan?" Nahja vaak iig
|
Als ik in mezelf praat dan zet ik mezelf voor gek. Dan zeg ik 'yeah right' tegen mezelf omdat ik weer dom doe ofzo. Verder geen last van
|
Als ik heel geconcentreerd bezig ben, of heel druk/geconcentreerd
bezig zou moeten zijn. :bloos: |
Citaat:
|
In de auto doe ik dat ook altijd. :D
Vooral lachwekkend wanneer je voor het stoplicht staat te wachten. :o |
Ik praat heel af en toe in mezelf. :bloos:
|
Het is niet zo dat ik een gesprek met mezelf aan het voeren ben hoor, maar ik leg mezelf gewoon iets uit, heel vreemd allemaal. :D
|
Mijn moeder doet dat heel veel, maar die maakt sowieso heel veel lawaai. Beetje sneu. Volgens mij is ze niet zo gelukkig.
Zelf doe ik het nooit, maar ik ben ook sneu hoor, daar niet van. |
Ik doe dat soms, en dan merk ik opeens dat ik tegen mezelf praat en dan stop ik ermee. Dat is meestal als ik iets moet doen wat niet lukt, of als er iets mis gaat. Ik praat ook wel eens tegen mezelf als ik op de fiets zit :o
|
ik praat nooit in mezelf
behalve als ik iemand binnenmonds iemand uitscheld :rolleyes: |
Citaat:
|
Als ik net een discussie heb verloren, bijvoorbeeld over de politiek, wacht ik tot mijn 'tegenstander' uit het gehoorveld is, en dan roep ik altijd nog zachtjes:
"en toch is rechts beter" |
Citaat:
|
Ik heb dat heel erg. Ik praat zelfs tegen dingen :eek:
Bijv. tegen de stofzuiger zeggen: "nee, jij moet nog niet weg, ga jou zo nog gebruiken" :confused: :D |
Als ik tegen mezelf praat zeg iets van dat ik mezlef voor lul zet.. en daarbij luisteren mensen vaak niet naar me.. dus in feite sta ik dan ook tegen mezelf te praten :(
Of soms als k iets denk dat ik iets beter had kunnen doen ofzo dan zeg ik wel eens 'hou je kop' of 'Nee!' maar dan ben ik wel in me eentje dus dan mag het :p |
Ja, ik praat in mezelf. Maar nooit hardop, want ook als er niemand anders is voelt dat gewoon vreemd aan.
|
ik praat niet in mezelf, ik zing wel heel vaak als ik dat niet doorheb...
|
ja heel veel.. als ik alleen ben thuis, of in de auto, en vooral als ik achter de pc zit te msnen ofzo .. :o
|
Als ik net iets stoms gedaan heb scheld ik mezelf wel ns uit enzo. Als ik me ergens een beetje voor schaam ga ik neuriën en rare klanken uitstoten. Ik praat tegen dingen, vooral als ze niet doen wat ik wil dat ze doen (mijn pc krijgt heel veel scheldwoorden over zich heen :p ). Verder zeg ik soms als ik alleen ben gewoon losse woorden tegen mezelf, die helemaal nergens op slaan.
|
Ik voer hele gesprekken met mezelf. Ach, zolang anderen er maar geen last van hebben, toch?
|
af en toe
|
ik zing wel soms in mezelf zeg maar maar praten :P
gaat me toch iets te ver |
Ik praat meestal niet in mezelf, maar ik denk wel eens hardop als ik een puzzel ofzo aan het maken ben. Eigenlijk doe ik dat alleen als er anderen in de buurt zijn, alsof zij begrijpen waar ik het dan over heb :s
|
Ik denk wel in mezelf, maar ik praat niet hardop tegen mezelf. Wel zing ik vaak in mezelf, terwijl ik het de helft van de tijd niet eens door heb.
|
ja ik praat heel vaak in mijzelf:o
|
Bijna nooit met geluid :)
Tenzij er iemand anders in de kamer is. |
Neuh.. weleens tegen m'n hond in de zin van: ''En nu ga ik eten.'' :o
|
Citaat:
|
ik nooit:)
|
Ik heb hele gesprekken met mezelf. Ik moet toch met iemand praten en ik begrijp mezelf tenminste...
ja ik ben een beetje in de war. :o |
Ik praat vaak genoeg in mezelf, maar nooit hardop (nou ja, in mn slaap wel;))
|
Ja ik heb niet voor niets 2 accouts..
|
Ik praat heel erg veel in me zelf :rolleyes:
|
Ik praat ook heel veel tegen mezlef..
soms zitte mense dan 'huh wat zeg je?' en dan zit ik van 'uh ik had t tegen mezelf..' :o maar ik kan het wel erg goed met mezelf vinden, weinig ruzie :) |
Als ik zonder geluid in mezelf praat doe ik dat overingens wel met handgebaren en gezichtsuitdrukkingen. Ik ben ook meestal 2 personen als ik in mezelf praat (1 Sarah en 1 verzonnen persoon of iemand die ik ken maar er nu niet bij is, meestal, soms ook twee anderen) en dan ben ik allebei.
|
Gelukkig zijn er wel wát mensen die het dus ook doen, maar helaas niet al te veel. :(
Meestal kom ik wel tot goeie conclusies op het eind (jaja, ik weerleg mezelf soms :p) dus het is wel erg makkelijk om bepaalde dingen op een rijtje te zetten. Geeft mij in elk geval veel rust en orde. :) |
Wel eens ja.
|
Alleen als ik voor de spiegel sta. Beetje pep-talk af en toe.
|
Ik praat in mezelf. Als ik slaap, maar ook als ik mezelf er van bewust ben. Als ik in bed lig bijvoorbeeld. Mijn moeder kwam eens "met wie was jij aan het bellen?!" terwijl ik gewoon in mezelf praatte.. Was laatst zo in gedachten op school dat ik mijn gedachten hardop zei, dat was wel stom. :o
|
Citaat:
|
Ik schreeuw altijd (nou ja.. vaak) in mijn slaap.. maar niet tegen mezelf want mijn broer is dan altijd de l*l (terwijl hij best aardig is ;))
|
Uhh nee dat doe ik niet, behalve met boeken in mn tas doen..kijke welke ik al heb. Een jongen uit mn klas doet eht wel, heel irritant..
"mopeldemompel" - wat zeg je jelle? "ow niks ik praat even in mezelf", en dan gaat ie weer rustig door :s |
Vooral losse zinnetjes, niet echt hele gesprekken.
|
Citaat:
|
Trouwens.. mijn moeder mompelt ook heel erg... en dan vraag je wat ze zegt en dan praat ze gewoon verder met dr zelf :s
|
Nooit gedaan, alleen schelden op de computer....
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15. |