![]() |
~ Mooie teksten ~ (vervolg op andere topic)
Dit is een vervolg van het andere onderwerp dat ik hierover geopend heb. Welke teksten vind jij mooi? Plaats ze hier! Ga je gang :D
Ik heb gekozen voor een tekst van Marco Borsato (hoe origineel :D ), maar het is een tekst die precies bij me past en de muziek is ook nog eens mooi. Perfect dus (vind ik). :) Nooit meer een morgen Als er nooit meer een morgen zou zijn En de zon viel in slaap met de maan Heb je enig idee wat het met je zou doen Als je nog maar een dag zou bestaan Zou je hart zich weer vullen met vuur Van de eeuwige schaamte bevrijd Keek je niet meer benauwd naar de klok aan de muur Kwam le los uit de greep van de tijd Zouden zorgen niet langer je leven bepalen En had je voor angst geen ontzag Was je held of heldin van je eigen verhaal Al was het dan maar voor een dag Zou de toekomst niet langer je denken beheersten En leefde je voor het moment Met een luisterend oor voor het kind in jezelf Zou je eindelijk weer zijn wie je bent We verbannen de dromen naar morgen en later Maar doet het je stiekem geen pijn Dat je dan pas zou doen wat je altijd al wou Als er nooit meer een morgen zou zijn |
Dit is een erg mooi tekst anne!!!>>>>>spreekt mij persoonlijk ook heel erg aan!!!!jeetje echt zo mooi!!!
xxxxxx |
Die had ik al in de vorige topic geplaatst..*foei*:p
|
Citaat:
|
Dit nummer moest ik zingen met de paasviering.. *joy* Kvind het ook een erg mooie tekst..
|
1948
Gerard Cox [ Buiten huilt de wind om 't huis Maar de kachel staat te snorren op vier Er hangt een lapje voor de brievenbus En in de tochtigste kieren zit papier Wij waren heel erg arm en niemand hield van ons Maar we hadden thee en nog geen tv Maar wel radio en lange vingers We gingen nog in bad, haartjes nat Nog even op, totdat vader zei: "Vooruit, naar bed" Dan kregen we een kruik mee Gezichten op 't behang Maar niet echt van binnen bang Toen was geluk heel gewoon Buiten huilt de wind om 't huis Maar moeder breit een warme sjaal En het ganzebord op tafel stond er de volgende moregen nog helemaal Ook gingen wij naar 't bos Daar zijn we toen verdwaald Van de wag geraakt, carriere gemaakt Heel die pannekoekensmaak vergeten En Nederland herrees onder Drees Fanny Blankers Koen die won vier maal goud in Londen Als je jokte was dat zonde De legpuzzle kwam klaar In het derde vredesjaar Toen was geluk heel gewoon Die schooltas bleek het eerste teken Dat de zaak wal was bekeken Voor zover je zonder plechtsbesef Je leven leed, je leven leed Buiten huilt de wind om 't huis Maar binnen stond de kolenkit paraat En de stoep waarop geknikkerd werd Was het belangrijste stukje van de straat En Nederland was groot en niemand ging nog dood En gezelligheid kende nauw'lijks tijd Bij waxinelichtjes van Verkade refr. |
deez is ook mooi:
*als het vuur gedoofd is* van acda en de munnik Vrijdag middag in het Vondelpark November en nat Vlakbij de vijver zit een man Herman En Herman is het zat Heeft een kutjaar gehad Een man met alles Wat je hebben kan Vrouw, kind, huis, auto, baan Zo'n baan, zo'n baan, zoooooo'n baan Maar Herman wilde het ooit anders En denkt daar nu al maanden aan Hij denkt aan wat ie wou En denkt ik was te laf Hij denkt is dit het nou? Herman denkt zichzelf in het graf Was het niet gisteren Dat ik aankwam hier pas 18 jaar jong? Zou ik niet feesten, zuipen, reizen Zou ik niet doen wat ik ooit zong? Maar reizen kan niet meer Dat had ie mooi gedacht Ja, reizen terug naar huis Want er wordt met het eten gewacht refrein: Als het vuur gedoofd is Als het vuur gedoofd is Als het vuur gedoofd is Dan komen de wolven Vrijdag middag in het Vondelpark En Herman staat op Hij zwaait zijn tas ver de vijver in En zingt weer hardop Allang geen 18 meer En het heldendom voorbij Maar als ik nu niet ga Is voorgoed een droom voorbij Hen die ik pijn doe Vergeef me mijn gemis Maar alles gaat verkeerd En weet je wat het is? *refrein* Dinsdagochtend op een grindpad Het weekend geweest Men maakt zich op voor de wandeling Als ging men naar een feest En Herman mag voorop Heeft het als enige niet koud Want hij gaat strak gekleed In een kist van gevoerd vurenhout *refrein -------------------------------------------------------------- ennuhm deze is ook super mooi! ook van acda en de munnik! *Dag Esmee* Ik herkende je wel kwam alleen even niet op je naam natuurlijk ik weet het, 4 havo jij kon zo mooi zingen wat doe je hier achter het raam? nee denk niet dat k me schaam okee 1 kopje koffie dan maar mag het gordijn dan wel dicht? Of moet ik je dan soms betalen? het was een grapje hoe is het? je schrok ik zag t aan je gezicht k zie geen pest door dit licht ik woon hier al maanden ik had je niet eerder gezien de korste weg richting de supermarkt ja lang geleden, s denken toch zeker een jaartje of 10 83 misschien? Ach gewoon na de havo de kleinkunst en toen met de band plaatje gemaakt nog nee niet zo'n succes maar hoe is het met jou nou en waarom ben je dit wat je bent? is het drugs of een vent? gek kan het lopen ja, ach en wat doen je er aan? blij dat je zegt zo gelukkig te zijn ik geloof je bedankt en ik denk da'k maar weer es moet gaan bel gewoon maar eens aan wat wou je worden dan? nou dan probeer je dat weer weet ik veel ga weer naar school of je ouders of het arbeidsburo daar weten ze vast wel wat meer tot de volgende keer gewoon door mijn droom te onthouden en laat me nu gaan of denk je soms dat het zo simpel is vier jaar studeren en dan achter duizend artiesten te staan sta nog steeds onderaan ja het gaat me lukken ja ga weg want ik wil naar de kroeg wat wil je weten t is ieder voor zich en wat kan ik het helpen? ik heb het al moeilijk genoeg nou het beste ermee Dag esmee |
Ook van Acda en de Munnik, redelijk onbekend, wel een ontzettend mooie tekst..
De morgen - Acda & de Munnik Is er iemand Die betwijfelt of de zon Net als altijd Deze morgen op ons neerschijnt? Er is toch niemand, Die net als ik gelooft dat er vanaf nu nooit meer rust zal zijn en dat elke dag Teveel kan zijn En als de morgen eindelijk komt Als een zwarte nacht vermomd Voel ik met mijn ogen dicht Bij het koude ochtendlicht Hoe de wereld er aan went Dat je niet meer bij me bent Is er iemand Die echt kan weten hoe dat gaat Niemand aan je zij Als de morgen je verraadt? En als de morgen eindelijk komt Als een zwarte nacht vermomd Voel ik met mijn ogen dicht Bij het koude ochtendlicht Hoe de wereld er aan went Dat je niet meer bij me bent Kweetniet, beetje persoonlijk voor mij denk ik.. |
En we zijn allemaal gek op Acda&de Munnik, dus gaan we er mooi ff op door.
Dit is: Laat me slapen: Vannacht lag ik weer wakker mam. Om alles wat ik niet weet. En voor niets had ik een oplossing. Behalve dan me reet. Niet dat het me niet interesseert. Maar wat weet ik er nou van. Soms dacht ik: 'stel nou dat...' En dat was het wel weer dan. Vannacht lag ik weer wakker mam. Ben het bed maar uitgegaan. En alsof ik niet genoeg shit had. De radio aangedaan. De hele nacht de Beatles mam. En om elk uur dat woord. Het spijt me mam het spijt me zo. John Lennon is vermoord. De zoon van god was terug op aarde mam. Zelfde boodschap zelfde haar. En All You Need Is Love, zo mooi. Maar kennelijk niet waar. Refrein: Laat me slapen. Laat me slapen. Laat me slapen. Laat me slapen. Vanochtend toen de krant kwam mam Heb ik de oplossing bedacht. En ik heb hem terug gegeven. Ik heb hem teruggegeven. Aan de jongen die hem bracht. En toen pas kwam ik langs die zin. Die wel de waarheid raakt: `Het leven is wat je gebeurt. Terwijl je andere plannen maakt' De zoon van god was terug op aarde mam. En Imagine was zijn woord. Dus de wereld is een paradijs. En dat 'ie dood is heb denk ik niet gehoord. Refrein En ik zou ook nog graag Brussel moeten heten toe willen voegen, dat nummer heeft een speciaal plekje in mijn hart. |
Brussel moeten heten - Acda & de Munnik
Zittend bij het raam Ik kijk naar al die mooie mensen Ze gaan uit Ze gaan naar huis Je weet het niet Zo langzaam als het regent De verliefden doet het niets Laat niemand ze vertellen dat het giet Maar degene die alleen gaan Weggedoken in hun jas Zij die gaan omdat ze ergens moeten zijn Ze kleuren beter bij de liedjes die de barvrouw ons draait Rustig, als het zesde glas wijn Er blijft een vrouw staan voor het raam Lijkt of ze wil dat ik iets zeg Het zou hier Brussel moeten heten Was ik eindelijk eens weg Zittend bij het raam Ik kijk naar al die mooie mensen En af en toe keken ze terug Maar vaker niet Binnen gaan de jassen aan De glazen leeg De mensen staan Eenentwintig gulden staan we quitte En ik ga mee met wie alleen gaan Weggedoken in mijn jas Niemand slaapt De eenzame die lacht Ik ga links want ik moet rechts En we gaan nog niet naar huis Ik speel Brusseltje vannacht Er zit een dame voor het raam Lijkt of ze wil dat ik iets zeg Het zou hier Brussel moeten heten Dan was ik eindelijk eens weg |
Ik heb gekozen voor deze Engelse text, omdat het mij gewoon zo bekend voor komt allemaal, behalve het laatste zinnetje, daaraan zou 1 woord moeten veranderd worden dan. :/
Running Scared (Orbison, Melson) Just running scared, each place we go So afraid, that he might show Yeah, running scared, what would I do If he came back and wanted you? Just running scared, feeling low Running scared that you love him so Just running scared, afraid to lose If he came back, which one would you choose? And then all at once, he was standing there So sure of himself, his head in the air While my heart was breaking, which one would it be? Then you turned round and walked right in on me |
Wens
Kan iemand me vertellen Wanneer een schutter rust Wanneer de boog zich mag ontspannen Z'n pijl het laatste doelwit kust Wanneer is een mens tevreden Merkt hij voor één keer als hij kijkt Over de schutting bij de buren Dat het gras niet net iets groener lijkt Zeg me, Waar moeten we zoeken En wat is nou die wens waarna we niet meer verder hoeven Waar en wanneer ligt de grens En waarom wil ik alsmaar verder Als ik ergens ben Wat maakt het onbekende beter Dan al dat gene dat ik ken En waarom ben ik, nooit compleet gelukkig En wat er hoort bij mij Waarom moet er toch steeds weer iets bij Waarom nooit eens een keer ietsje minder dan meer Wanneer laat dat verlangen Me vrij......... |
Marco Borsato , deze omdat je er gewoon ff bij stil moet staan
Oud en afgedankt In een straatje zonder bomen Zit ze voor het raam Door niemand serieus genomen Oud en weggedaan Zelfs voor haar eigen zonen Die met hun vrouw en kinderen Vier straten verder wonen Alleen met haar verjaardag Dan komen ze nog aan Maar vorig jaar toen zijn ze Na een uur al weggegaan Oud en afgedankt In een flat met kleine ramen Herkent hij de gezichten wel Maar herinnert zich geen namen En hij zou wel willen schreeuwen Van de eenzaamheid en pijn Zijn einde is zijn troost Want dan zal alles anders zijn Afhankelijk en eenzaam Niet in de maatschappij Rennen we in sneltreinvaart Aan hem en haar voorbij We denken niet aan later En houden ze maar klein Totdat we zelf ook oud En heel erg eenzaam zullen zijn Oud en afgedankt Slijt hij zijn tijd met dromen Het bezoekuur is voorbij En ze zijn weer niet gekomen |
Oh! Engelse teksten kunnen natuurlijk ook! *juich*
Mijn favoriete nummer.. Mede dankzij de tekst. :) Jewel I'm Sensitive I was thinking that I might fly today Just to disprove all the things you say It doesn't take a talent to be mean Your words can crush things that are unseen So please be careful with me, I'm sensitive And I'd like to stay that way. You always tell me that is impossible To be respected and be a girl Why's it gotta be so complicated? Why you gotta tell me if I'm hated? So please be careful with me, I'm sensitive And I'd like to stay that way. I was thinking that it might do some good If we robbed the cynics and took all their food That way what they believe will have taken place And we can give it to people who have some faith So please be careful with me, I'm sensitive And I'd like to stay that way. I have this theory that if we're told we're bad Then that's the only idea we'll ever have But maybe if we are surrounded in beauty Someday we will become what we see 'Cause anyone can start a conflict it's harder yet to disregard it I'd rather see the world from another angle We are everyday angels Be careful with me 'cause I'd like to stay that way |
moeten het perse songteksten zijn of mogen gewone gediggies ook??? kvind deze nog altijd mooi, van ted van lieshout.... hij is alleen niet compleet zo geloof ik......
maar een stukkie: hoe ver gaat liefde is de vraag hoe ver voorbij de tanden? Tot in mijn ingewanden? Tot hart en lymfeklieren? tot botten, pezen, spieren? hou jij ook van mijn nieren? Of gaat de liefde toch misschien alleen tot wat het oog kan zien? Stel dat ik door een ongeval mijn lichaam niet meer voelen zal aai jij dat lichaam dan nog wel? of stopt de liefde bliksemsnel.....? ------------------------------------------------------------------------------ ook een mooie (wel een beetje depri): Creep- Radiohead When you were here before Couldn't look you in the eye You're just like an angel Your skin makes me cry You float like a feather In a beautiful world And I wish I was special You're so fuckin' special [CHORUS] But I'm a creep, I'm a weirdo. What the hell am I doing here? I don't belong here. I don't care if it hurts I want to have control I want a perfect body I want a perfect soul I want you to notice When I'm not around You're so fuckin' special I wish I was special [CHORUS] But I'm a creep, I'm a weirdo. What the hell am I doing here? I don't belong here. She's running out again, She's running out She's run run run running out... Whatever makes you happy Whatever you want You're so fuckin' special I wish I was special... But I'm a creep, I'm a weirdo, What the hell am I doing here? I don't belong here. I don't belong here. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28. |