![]() |
Kamer in Groningen voor volgend schooljaar
Hallo!
Ik zoek per 1 augustus of per 1 september een kamer in Groningen. Is er iemand die dan uit zijn of haar kamer gaat? Groetjes, Myrthe |
HeyHaaai!
Ik ook... En het blijkt erg lastig te zijn. AI! Maare als er dus 2 mensen zijn die uit hun kamer gaan... zou het prettig zijn als je het mij ook zou laten weten! Of misschien met meerdere mensen iets groots huren/kopen!? I don't know. Groetjes, Duifje |
Succes met zoeken.
|
Citaat:
De kamer mag trouwens ook al wel iets eerder vrijkomen als de huur niet te hoog ligt... |
Ik wil zelf ook wel een kamer :|
|
kan je iets speciefieker zijn??? ik wil best actief voor jullie informeren (ik woon in groningen), maar wat willen jullie dan....
|
Citaat:
De prijs is niet zo heel belangrijk, zolang die maar onder de 350 euro per maand zit en niet buiten verhouding is. Mocht ik de perfecte kamer (of het perfecte huis/appartement) vinden en die komt vrij in bijvoorbeeld april of mei en de huur is niet te hoog dan wil ik best eerder de kamer nemen. Dus waar je naar kan informeren voor mij is het volgende: een appartement (liefst) of kamer (liefst in het centrum) waar iemand ongeveer in juli uitgaat, of mijn droomappartement (centrum, eigen keuken en douche, huur niet te hoog) waar iemand eerder uitgaat. |
Dat zou ik echt erntig op prijs stellen! Dankje! :)
Maare ik zoek, met ingang van augustus een kamer in Groningen. Heb niet al te veel eisen. Het liefst 300 euro of minder. En inderdaad de prijs-kwaliteit verhouding moet een beetje mooi zijn. In een studentenhuis. Een 'meidenhuis' zou ik wel leuk vinden. En zo groot mogelijk. Maarja wie wil dat nou niet. Alles is welcome! Thnx! |
Citaat:
Het is bijna onmogelijk om iets dergelijks te vinden. Ik denk dat je blij mag zijn met een kamertje van 8 m2...dan heb je tenminste iets. |
Citaat:
Maar ze weet natuurlijk niets over het reilen en zeilen mbt kamers in Grunn. Tips: - schrijf je in maart, wanneer de inschrijving opent, meteen in bij IN, voor een studentenkamer. IN heeft echter geen kamers in het centrum voor beginnende eerstejaars (en terecht :) ) - schrijf je in bij Direct Wonen. Als je goed hun berichtgeving in de gaten houdt, kan je redelijk snel iets krijgen. Geen wachtlijsten. Maar een kamer in het centrum met eigen keuken en badkamer.... dream on...sorry... |
bedankt voor de tips! (y)
|
Citaat:
Maar bekijk het van de andere kant: ik begin op tijd met zoeken opdat ik hopelijk kan vinden wat ik zoek. Als dat niet lukt ben ik heus wel tevreden met wat ik dan ook maar kan krijgen. |
Ik woon in de meisjesflat via IN, en ik heb een heel klein eigen keukenblokje. Maar eigen douche dus niet... Volgens mij is het heel moeilijk om zoiets te vinden.
Maar volgens mij is direct wonen overgenomen door in oid.. het is een beetje vaag allemaal... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Een vriendinnetje van mij had ook een lange tijd gezocht maar ook netzoals jij een hele tijd zonder enige positieve uitkomst.. Maargoed ze is toen lid worden dus dan gaat het wel snel als je er eenmaal zit natuurlijk.
Je kan trouwens ook tijdens de Keiweek (plus ontgroening) proberen te fixen dat je in een vereningingshuis kan logeren. Heb ik vorig jaar ook gedaan. Vaak is het wel zo dat logées een nieuwe huisgenoot wordt gekozen, ze hadden zelfs contact met mij opgenomen terwijl ik NU pas in 5vwo zit! Als ze niet met je contact opnemen heeft het je iniedergeval een paar mooie contacten op.. maar dit is wel een grote kans dat je een kamer vindt volgens mij, succes! wat heb ik het eigenlijk goed voor elkaar over 1.5 jaar. :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het beste kan je zelf gaan zoeken. Je kan je overal in laten schrijven maar de helft van de tijd heeft dat geen enkel nut. Advertenties neerhangen op scholen als de hanzehoge en het RUG, en adverteren in de lokale krant helpt vaak beter.
Bij de IN staat momenteel een wachtlijst van 2 jaar. Dus vergeet dat maar als je snel iets wilt. Stel geen hoge eisen, daar voldoet bijna geen enkele kamer aan. |
wow! zolang... was dus ook nutteloos om me daar in te schrijven. :s
Maar is het wel slim om nu al te beginnen met zoeken? Of zijn mensen daar, die hun kamer kwijt moeten rond die tijd, daar nog helemaal niet mee bezig?! :confused: |
Tegen datzelfde probleem loop ik inderdaad ook aan! Maar ik kom vaak genoeg in Groningen, dus op zich kan ik wel briefjes ophangen e.d. .
|
Citaat:
|
Het is nooi tte vroeg om te beginnen met zoeken, ben al sinds november bezig...
heb me nu ingeschreven bij woningnet.nl Misschien een tip? 'Nadeel ' van nu inschrijven is dat veel kamers die nu geadverteerd staan ook vanaf binnenkort(februari) al te huur zijn en je du smoet wachten tot juli tot er war voor augustus staat. |
Citaat:
|
Zyndel schreef op 13-01-2004 @ 23:05:
Hallo! Ik zoek per 1 augustus of per 1 september een kamer in Groningen. Is er iemand die dan uit zijn of haar kamer gaat? Groetjes, Myrthe www.kamernet.nl ? |
Citaat:
Sta ik al ingeschreven :) |
Citaat:
Wat ook helt is zeuren bij IN. Gewoon vragen of ze iets vrij hebben.... beetje zielig doen enzo... werkt best goed...heb t zelf destijds ook gedaan. Inschrijven bij Woonservicecentrum, onee, das tegenwoordig Woningnet Groningen is best een aanrader. Er staan studentenflats aan de Planetenlaan (woon dr zelf ook :) ) waar je na anderhalf a 2 jaar wel in kunt. Als je mazzel hebt sneller. Kun je evt. dorstromen ofzo. En inschrijven kost toch niet veel. Beste tip nog steeds Direct Wonen. Vrij duur, maar dan heb je ook wat :) Succes iedereen... |
@ Toeter: Bedankt voor je tips!
|
Citaat:
(welke idioot dit bedacht heeft...) Met andere woorden: als je 20 punten hebt, maak je een kans, eerder niet. Ga maar adverteren in Dagblad van het Noorden, zit vlak achter de martinitoren. Daar gaan veel huisbazen op af. Kijk ook op de sites waarop kamers worden aangeboden en reageer zsm. Die sturen vaak wel iets terug aangezien het meestal studenten zijn die met zoveel man een flat of kamer hebben opgehuurd, 1 vertrekt, dus moet een ander bij. Die hebben dus geen klap te maken met dat hele puntensysteem. |
Citaat:
Misschien onderverhuur ik mn slaapkamer wel tijdens de keiweek... wordt rijk...... :) In de Selwerdflats (joepie..) krijgen btw alleen nieuwe eerstejaars een kamer toegewezen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28. |