![]() |
adsl combineren met @home kabelinternet?
ik heb een vraagje, ik wil een adsl verbinding combineren met een @home kabelinternet verbinding? is dit mogelijk en wat heb ik hiervoor nodig?
ik ben reeds in bezit van een switch en een router.... gr. wim |
huh? Combineren? Hoe bedoel je dat
Aangezien ADSL via telefoonlijn werkt, en @home cable verbinding heb je 2 apartje lijnen, wil je die samenvoegen? En watvoor zin heeft 't dan? |
Of bedoel je misschien dat je bij je thuis een intern kabelnetwerkje hebt, en dat je dat je dat kabelnetwerkje wil verbinden met het internet via ADSL ?
|
je kan ze wel combineren m.b.v. een loadbalancer oid, maar je hebt er weinig aan. je blijft 2 ip's houden en onder andere bij peer 2 peer programma's zal je er weinig plezier van hebben. en laat ik nu net vermoeden dat dat in principe het doel is, mooie download van @home i.c.m. de mooie upload van een ADSL lijn.
|
Citaat:
|
ah, 'kay, ken ik niet, sorry :)
|
Citaat:
|
thuis heb ik een netwerk van 6 pc' s en alleen @home voor alle 6 de pc's is te langzaam. dus vandaar dat ik een extra verbinding wil
|
je kunt eens kijken naar de ADSL 2mbit/2-8mbit lijntjes van bbned. om kabelinternet én adsl internet te nemen lijkt me nou niet echt handig, technisch en financiëel gezien.
|
Citaat:
2/8mbit bijv. www.demon.nl 60,- per maand (oid) |
okay, dat is een oplossing, maar is het uberhaupt wel mogelijk om bv. 3 pc's op adsl te laten internetten en 3 pc's via @home??
en kan dat via 1 router? |
Lijkt met sterk omdat je maar 1 uplink hebt :)
|
Citaat:
Wel 3 op het ene en 3 op het andere, maar dat is totaal nutteloos.. je krijgt dan triouwens geen netwerk van 6 PC's maar 2 van 3 |
als je meer upload/download wilt hebben moet je gewoon met @home om de tafel gaan zitten en vragen fof er niet een speciale offerte kan komen.
|
Citaat:
|
Citaat:
EN dat lukt je toch niet, bij @home ook niet.. Als je sneller wilt -> ADSL |
Kan hier alleen buisiness krijgen, of KPN. Ik wil graag meer upload dan de 320 kbit die ze bieden voordat ik op adsl overga
Demon heeft leuke pakketjes maar die doen het hier nog niet |
Je krijgt toch niet meer of je nou wil of niet...
|
Eh ja dat kan wel degelijk. Ik weet niet hoe :D
Neem een snel DSL abo is denk ik goedkoper... en fijner... |
Citaat:
|
Nee. Je kunt het ook bundlen, iirc met QoS.
Zo werkt het bij een sattelietverbinding ook. Dialup voor upstream, satteliet voor downstream. |
Citaat:
Laten we er even vanuit gaan dat je netwerk is: 192.168.1.x Router 1: 192.168.1.1 Router 2: 192.168.1.11 Pc 1 t/m 3 op router 1: 192.168.1.2/4 (router=gateway=192.168.1.1) Pc 4 t/m 6 op router 2: 192.168.1.12/14 (router=gateway=192.168.1.11) Het enige is dat je op de routers DHCP moet uitzetten, anders wordt het een zootje en werkt het niet meer. Alle pc's moeten dan ook een vast ip-adres hebben, anders werkt het niet. Maar 1 voordeel, in deze opstelling zitten alle pc's wel in hetzelfde netwerk, namelijk 255.255.255.0 Correct me if I'm wrong met de bovenstaande gedachte. Echter lijkt het me idd de goedkoopste EN makkelijkste oplossing om idd snel ADSL te nemen (1024/8192) van Demon of het 640/4096 abonnement van KPN. |
Ja, maar de meeste verwachten dan dus dat je met 1 PC tegelijk via 2 verbindingen kunt downloaden, en dat kan dus niet..
(Teminste, Windows niet :p) |
het is niet de bedoeling om via 2 verbindingen te downloaden.
het zit als volgt: we hebben thuis 6 pc's 3 van mij, 1 van broertje en 2 van t bedrijf van mijn vader. mijn vader heeft op al het postpapier zijn @home email adres. mijn broertje download op peer to peer proggies. (dit is kut en krijg het niet aan het verstand gepeuterd dat dit alle "snelheid wegvreet"!) dus dan maar appart.... en ik doe veel met ftp. inderdaad is demon ideaal kwa snelheid. maar het lijkt mij makkelijk om mijn pa en mijn broertje op 1 verbinding te hebben en ik zelf op een andere. ik wil dan echter wel controle houden over alles wat op de andere pc's staat. en bestanden kunnen uitwisselen met elkaar. dit is dus min of meer de opzetting van het plan.... gaat dit werken? |
Ik heb niet echt veel verstand van en geen ervaring met netwerken, maar zou dit niet werken?
http://home.zonnet.nl/kingofthenet/netwerk.jpg ;) Het kan trouwens ook goed zijn dat er helemaal niets van klopt, het is ook maar een idee. En nog mijn excuses voor mijn slechte paint skills :D. |
Citaat:
Het hoogste wat ze bieden is 3Mbit downstream/384kbps upstream... voor €80 per maand. No thanks :D |
@ w4s4 cr4ft
ziet er leuk uit maar als computer 1/2/3 met 4/5/6 wil babbelen dan gaat dat via het internet. Veel leuker om dat via LAN te doen natuurlijk, gaat sneller en evt. privacy. Dus een lijntje tussen het netwerk van 1/2/3 en 4/5/6 lijkt me handig. Plus kun je ook nog 'ns fallover maken. |
Citaat:
Doe je huiswerk eens :nono: :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
WTF heb je daar aan??????
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn fout... :p |