![]() |
pil Microgynon 30
Hallo!
Heb even een vraagje over de pil Microgynon 30. In de bijsluiter staat dat je als je rookt dit aan de dokter moet vertellen voordat je met deze pil begint en dat hij dan kan uitleggen om welke risico's het gaat. Zijn er hier nog meer mensen die deze pil gebruiken en daarbij roken? Kunnen jullie mij misschien vertellen om welke risico's het gaat? Wordt de kans dan misschien groter dat je toch zwanger raakt? Welke pil zou ik anders moeten gebruiken? Alvast bedankt! |
Dit hoort in het grote pil topic. Bovenaan dit subforum.
|
|
Roken verhoogd de kans op trombose, de pil vergroot die kans nóg meer. Daarom wil je dokter dat weten.
|
yep...
dokter had me ook uitgebreid vertelt wat er kan gebeuren als ik de pil ga slikken en door blijf roken... |
Bedankt voor jullie reacties!
Maar is dat bij elke pil dan zo dat het de kans op trombose verhoogd of alleen bij de pil Microgynon 30? Want ik ken heel veel mensen die de pil slikken en daarbij gewoon roken. |
kep nu 3 verschillende pilsoorten gehad en in alle 3 de bijsluiter staat dat je een verhoogde kans op trombose hebt als je rookt ik zelf rook niet zoveel vooral op stap eigenlijk... mn dokter heeft die misschien wel gevraagd toen ik aan de pil begon maar toen was ik 15 en rookte nog niet... ik denk niet dat de meesten tussendoor de dokter zullen inlichten dat ze roken ik zelf ook niet want hij doet er waarschijnlijk verder toch niks mee...
|
Citaat:
|
Ik heb het idd ook in de bijsluiter gelezen maar de huisarts heeft het destijds niet aan me gevraagd.
Ik rook btw ook. |
Hmm, aan mij is het nooit gevraagd of ik rook, terwijl ik die pil ook gebruik. Ik vind wel dat hij dat ff had moeten doen (nie dat ik rook maargoed, veel mensen doen het wel).
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15. |