![]() |
verschillende schermresoluties ; probleem
ik heb een vraagje. ik ben een website aan het maken, en ik heb in het verleden vaak te horen gekregen dat het slecht is dat ik al mijn sites alleen baseer op 1024x768. Ik trok me er niks van aan maar ik wil toch weten hoe ik dit probleem kan voorkomen. Moet ik dan twee aparte directories in mijn FTP map aanmaken met de resoluties (de layout eigenlijk dus) aangepast op 800x600 ook? ik vind het strontvervelend om dit te moeten doen. Ik had wel van een script vernomen dat ervoor zorgde dat je layout zich aanpaste aan de schermresolutie, maar ik weet niet waar ik die vinden kan, dus ook niet hoe t werkt.
Tips iemand? |
ik zou het fijn op 1024x768 laten, mensen die nog 800x600 gebruiken moeten dood/upgraden.
maargoed, je kunt met JavaScript de gebruikte resolutie als het goed is achterhalen, daarna kun je met window.location = '..' nagelang de resolutie de gebruiker redirecten. denk ik (ik doe niet aan websites bouwen :p) |
Geen 2 verschillende resoluties gebruiken, dat is echt helemaal niks..
Al je websites moeten op 800*600 want de groep die dat nog gebruikt is erg groot.. |
Als je server PHP onder steund maak je 2 pagina's met de layout en je plakt alle "inhoud" in de pagina zelf.
En bedankt dat je met dood wenst :(, ik werk nog met 800*600, omdat ik een laptop heb van het gak kan ik hem niet zomaar upgraden. Naast mij zijn er nog zat mensen die met 800*600 werken dus is een reden om op 800 * 600 te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als een website voor 800*600 goed werkt, dan zal hij voor hoger ookw erken/zichtbaar zijn.. Een professioneel bedrijf zal altijd een website hebben die geoptimaliseerd is voor 800*600, dat is niet voor niks.. |
ik los dat simpel op door te werken met relative ipv static
Oftewel: div-je hier, met 10% van het beeld, div-je daar emt 80% van het beeld zo blijft mijn pagina op zowel 600*800 zichtbaar, als op 1024*786 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je meer ruimte nodig hebt dan 800px dan is het in de meeste gevallen zo dat de layout erg onoverzichtelijk is doordat er zoveel teringzooi naast elkaar staat.... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26. |