![]() |
Water, en De Stille Dood van School..
Hi! Als ik al jullie gediscussier, gedicht en gekwebbel zie, denk ik wel dat jullie veel verstand van dichten hebben..dus vraag ik jullie advies voor de volgende gedichten..wees niet bang, geef zoveel mogelijk kritiek!!
----------------------------- School Zwijgend Zwetend Wérkend sterven ze stuk voor stuk de Stille Dood niemand klaagt, niemand vraagt waar het allemaal om te doen is hun naief met rood gevlekte ijverheid bloedrood; haat en verkrampte pijn drijft me tot spontane claustrofobie gemartelde pennen kríjsen het uit blaadjes worden onherstelbaar bekrast niemand merkt het al dit lijden vertroebelt mijn ogen maar dat helpt me, als ik zielig vraag of ik naar huis mag ---------------------------------------- Het Leven Het leven ontdekkend gebukt onder dagelijks juk het lijden erkennend strevend naar geluk tracht ik te begrijpen me niet wanhopig aan vast te grijpen gouden bergen kleine groene mannetjes huiswerk, pianoles en blote vrouwen uit m'n hoofd te drijven mijn dubbelganger laten leiden naar zelfcontrole, niet doelloos dolen door idealen, idolen, overstrenge scholen maar een mens zijn, blij zijn, niet wegvluchten voor de waarheid --------------------------------- / en een heeele diepe korte, maar zeer vage: (alleen degenen die me persoonlijk kennen zullen het begrijpen Water warm water woelt mijn geest laffe lucht sijpelt, wurgt mijn longen kleine kringen doen het licht vervormen maakt snikheet ijzer tot ijskoud ijs kou maakt nimmer warm -------------------------------------- :rolleyes: now see what you can find.. |
Damnit, de 'tabs' werken niet..daarom zien de gedichten er nu heel erg opgekropt uit. let maar gewoon op de tekst :o
|
Leuk, eigen stijl. Niet dramatisch, koel.
|
Idd, heel eigen stijl...
I like it, het is niet zo standaart, maar mooie woorden en leuke zinnen. Yepz, vinnut cool, 'k zou idd op sommige plaatsen wel de indeling wat anders doen... Het leven ontdekkend gebukt onder dagelijks juk het lijden erkennend strevend naar geluk tracht ik te begrijpen me niet wanhopig vast te grijpen aan gouden bergen kleine groene mannetjes huiswerk en pianoles, blote vrouwen uit m'n hoofd te drijven mijn dubbelganger laten leiden naar zelfcontrole, niet doelloos dolen door idealen, idolen, overstrenge scholen maar een mens zijn, blij zijn, niet wegvluchten voor de waarheid Maar een paar kleine veranderingetjes, maar kvinnum iets lekkerder lopen zo. Voor de rest, vind ze echt gaaf! |
Dank je :) Je hebt gelijk dat wat je opgeschreven hebt een mooiere indeling is. Ik had een hele typografie van het gedicht maar het lukt me niet om het precies zo weer te geven als ik het bedoeld had :( maar heel erg bedankt nu kan ik weer met goede moed gaan dichten.
|
Goede inhoudelijke gedichten...."Het leven" vink in een aparte dichtstijl gemaakt...leest fijn weg.....je hebt zowiezo een aparte dichtstijl...mooi!
liefs, mariamne |
Je hebt talent.
School spreekt me heel erg aan. Echt een eigen stijl! Geeft het forum weer een hoger niveau! je houdt je tenminste niet aan al die "regeltjes" enzo. :) jah heel mooi geschreven en het leest heerlijk weg! |
hehe voor het gedicht school heb ik nog 1 opmerking
W8 maar tot je gaat werken :P voor de rest (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49. |