Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Haren krullen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=720747)

Sade 14-01-2004 15:20

Haren krullen?

Ik zag laatst een leuke krultang, zit er al een tijdje aan te denken om er een te kopen. Heb zelf lang steil haar, wat vrij dik is.

Is het dan een goed idee om een krultang te kopen, of werkt dat niet goed op dik haar? Ik heb namelijk het idee dat dat vrij snel uit gaat zakken... Iemand ervaringen/ tips? :)

Firefly 14-01-2004 15:21

als je je haal wilt houden zou ik geen krultang kopen (of het is gewoon de combinatie met mij)

Sade 14-01-2004 15:23

Citaat:

Firefly schreef op 14-01-2004 @ 16:21:
als je je haal wilt houden zou ik geen krultang kopen (of het is gewoon de combinatie met mij)
Haha, ja dat had ik me ook al bedacht... was van plan er dan ook gelijk goede verzorgende shampoo en conditioner enzo er bij te kopen, wil wel voorkomen dat m'n haar uit gaat drogen :)

Firefly 14-01-2004 15:28

Citaat:

GND86 schreef op 14-01-2004 @ 16:23:
Haha, ja dat had ik me ook al bedacht... was van plan er dan ook gelijk goede verzorgende shampoo en conditioner enzo er bij te kopen, wil wel voorkomen dat m'n haar uit gaat drogen :)
nah bij mij is het meer dat ik stukken haar moet afknippen enzo :D
maar als je toch krullen wilt kun je toch ook een permanentjenemen?

Iemand ervaringen met wafelijzers trouwens>?

Bijoux 14-01-2004 15:31

kun je niet beter je haren vlechten in de avond vlechten en het dan in de ochtend weer losmaken?

Firefly 14-01-2004 15:37

Citaat:

Bijoux schreef op 14-01-2004 @ 16:31:
kun je niet beter je haren vlechten in de avond vlechten en het dan in de ochtend weer losmaken?
daar krijg je hele lelijke golfjes door (n)
dan kun je nog beter een carmen krulset nemen

Sade 14-01-2004 15:51

Citaat:

Firefly schreef op 14-01-2004 @ 16:37:
dan kun je nog beter een carmen krulset nemen
Daar krijg je ook lelijke krullen van :D

En het antwoord op je vraag waarom ik dan niet gewoon een permanent neem: ik ben iets snel zat :o Dus dit is een beter alternatief denk ik :)

Jones 14-01-2004 16:18

Ik heb laatst een vriendin van mij een krultang gegeven .. :o
ik heb het haar net even gevraagd..en daar is ze heel tevreden mee..geen uitgedroogd haar en dat soort dingen..ik denk alleen wel dat het sneller zal uitzakken met dik haar..

Divina Flor 14-01-2004 17:55

Heb er een tijd geleden ook een topic over geopend:
http://forum.scholieren.com/showthre...light=krultang

Heb geen krultang gekocht (was bang dat m'n haar toch naar de klote zou gaan, ik heb niet zo heel erg sterk haar) en met papillotten ben ik niet zo handig.

Maar ik hoor er zeer verschilende verhalen over (of het werkt/erg slecht is voor je haar), dus ik ben er niet echt over uit. Maar een keertje zou vast niet zoveel kwaad kunnen. :)

yoepi 15-01-2004 10:33

Ik heb het van mezelf :) .

Irresistible 15-01-2004 19:18

Citaat:

yoepi schreef op 15-01-2004 @ 11:33:
jaaa..ik ook!! :)

Maija 15-01-2004 19:30

ik WIL t ook.. maar dan ook echte krullen en niet een beetje slag... en met een permanent krijg je volgensmij nooit het gewenste effect!!

Gadje 15-01-2004 19:38

een krultang ging heel makkelijk met mij
het gevaar bij dik en zwaar haar is dat t uitzakt en dat de krullen er niet eens inkomen
gewoon een x lenen van iemand

Lorelei 15-01-2004 19:42

Citaat:

Gadje schreef op 15-01-2004 @ 20:38:
*cut*
Bij mij niet (mijn haar is niet heel dik, wel erg stijl).

TS: Je kan 't altijd een keertje proberen. :)

Dolores 15-01-2004 19:49

Citaat:

Gadje schreef op 15-01-2004 @ 20:38:
een krultang ging heel makkelijk met mij
het gevaar bij dik en zwaar haar is dat t uitzakt en dat de krullen er niet eens inkomen

idd... k had laatst een krultang van een vriendin geleend, maar t werkte bij mij helemaal niet (dik haar) terwijl het bij haar wel gewoon goed werkte (dun haar)

love-THE-world 15-01-2004 19:54

bij mij lukt t goed!! kheb dik haar en wel al van mezelf een beetje krullend maar toch.. het zakt niet uit ofzo... :)

barbara.inc 15-01-2004 21:06

Citaat:

yoepi schreef op 15-01-2004 @ 11:33:
ik ook...:(

the exploding boy 15-01-2004 22:17

Neem gewoon grove warmwater rollers, werken perfect (y) wel zorgen dat je als je onderaan met de roller begint, je het naar binnen rolt zeg maar, anders beging je krul van je hoofdhuid af omhoog en dat ziet er niet uit. Gewoon die rollers tijd laten zitten, ik vind grote rollers erg mooi worden, maar kleine zullen vast ook wel kunnen. Ik heb van mezelf al krullen dus ik heb alleen wel eens grote rollers gebruikt als ik wat minder krul wilde zeg maar.

Fog 15-01-2004 22:18

ik heb er ook een maar of ik kan het niet of het kan gewoon niet op mijn haar :bloos:

Skyrise 21-01-2004 01:39

whaha iemand die krullen wil... :)

I'm a natural... allemaal krullen, soms vragen mensen of et helemaal van mezelf is; Ja :s helaas wel... stijl haar zou niet gek wezen: dat is zo komisch, mensen met stijl haar willen altijd krullen en omgekeerd, althans een heleboel.

Als et nog nat is (net gedouched) valt et nog wel mee, maar hoe droger hoe meer krullen erin schieten

Sade 21-01-2004 18:38

Citaat:

Skyrise schreef op 21-01-2004 @ 02:39:
dat is zo komisch, mensen met stijl haar willen altijd krullen en omgekeerd, althans een heleboel.

Inderdaad :D

SlackerBitch 21-01-2004 19:52

Citaat:

BizZz schreef op 15-01-2004 @ 20:30:
ik WIL t ook.. maar dan ook echte krullen en niet een beetje slag... en met een permanent krijg je volgensmij nooit het gewenste effect!!
nou, ik heb slag van mezelf (of eigenlijk grove krullen), maar heb toch een permanent laten zetten een half jaar geleden, en daar kreeg ik veel mooiere krullen van...het hangt denk ik gewoon helemaal van je haartype af of n permanent mooi wordt of niet (zijn hier geen kappers in de zaal? kben geen expert namelijk...)

Phunkie 22-01-2004 11:55

Citaat:

Firefly schreef op 14-01-2004 @ 16:28:
Iemand ervaringen met wafelijzers trouwens>?
Ver-schrik-ke-lijk, heb d'r eentje, maar je krijgt er alleen maar een raar, carnavals, wannabe-afro pluizenkop van ;)

Maar het kan best als je een paar plukjes wafelt. (Y)

Divina Flor 26-01-2004 14:09

Rollers zijn echt hopeloos! (even om jullie te waarschuwen, maar het kan ook wel zijn dat er mensen zijn die er goede ervaringen mee hebben)
Ik heb vrij dik haar (veel dunne haren) en gisteren werd de onderkant van m'n haar gekruld. Eerst werd er veel schuimspul ingedaan, vervolgens krullers erin en fohnen. Maar dat deed nogal wat pijn tijdens het uithalen en die rollers (dus van die ouderwetse 'omadingen') die namen nogal wat van m'n haar mee. Uiteindelijk hebben de krullen er maar ongeveer 3 uren ingezeten.

alpha 26-01-2004 16:55

Ik zou iig geen permanent nemen, dat vind ik altijd zo lelijk! Zo nep!
Dan over het uitzakken: lijkt mij wel als je dik en lang en dus zwaar haar hebt. Ik heb krullen van mezelf maar aan het eind van de dag heb ik bovenin mijn haar geen krullen meer. Dus dit lijkt mij persoonlijk niet echt iets wat door een krultang oid komt, maar om de dikte+lengte(=zwaarte) van je haar.

Vlammy 13-05-2004 14:57

Ik zou graag krullen willen... Heb nu een beetje slag in mijn haar.

Maar ik heb dus een vraagje, hoe werkt dat nou met zo'n permanent? Hoelang blijft zoiets zitten? En krijg je met een
permanent altijd alleen maar van die poedelkrulletjes, of bestaat er ook een permanent waarbij je wat grovere krullen krijgt?

:bloos:

Saimun 13-05-2004 15:09

Citaat:

Vlammy schreef op 13-05-2004 @ 15:57 :
of bestaat er ook een permanent waarbij je wat grovere krullen krijgt?

jep, die bestaat wel degelijk..

maar had de prijs gevraagd voor grof permanent, bij de kapper... en het is echt asociaal duur.. (terwijl mijn kapper altijd nog goedkoop is)

ik zou dan 62 euro moeten betalen :eek:

JessieL 13-05-2004 15:10

Citaat:

Vlammy schreef op 13-05-2004 @ 15:57 :
Ik zou graag krullen willen... Heb nu een beetje slag in mijn haar.

Maar ik heb dus een vraagje, hoe werkt dat nou met zo'n permanent? Hoelang blijft zoiets zitten? En krijg je met een
permanent altijd alleen maar van die poedelkrulletjes, of bestaat er ook een permanent waarbij je wat grovere krullen krijgt?

Ik zou geen permanent nemen als ik jou was. is erg slecht voor je haar. ik heb het nl zelf ook eens gehad (ja poedelkrulletjes, niet te erg hoor, maar toch ik vond het niet mooi, je kan overigens wel grovere krullen nemen)

toen ik bij de kapper kwam zei de kapster dat het zo'n 3 maanden bleef. na het permanenteren (volgens mij verzin ik een werkwoord hier, maar goed) zei ze dat het goed gelukt was en het zo'n 6 maanden zou blijven. Nou ik kan je vertellen, na 2 jaar!!!! was ik er vanaf. echt vreselijk. mijn haar was droog, lelijk gewoon vreselijk. ben zowat arm geworden aangezien ik onwijs veel middeltjes had gekocht om mijn haar te herstellen. Het hielp overigens wel een beetje, voorzover je beschadigd haar kan herstellen.

dus NIET nemen! (als ik jou was)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.