![]() |
Geloof
In hoeverre speelt je geloof mee in de keuzes die je maakt? Natuurlijk de keuzes die betrekking hebben op je lifestyle :) Om voorbeelden te noemen: je opleiding, vakanties, uitgaan, kerstviering enz enz...
Zelf geloof ik wel in "iets" maar niet in een god en leef ik ook niet volgens de bijbel of welk ander heilig boek dan ook .. dus het heeft dan ook op geen enkele manier mijn leven beinvloed |
ik ben christelijk opgevoed, maar het speelt eigenlijk totaal niet mee in de keuzes die ik maak. Net als wat tarantula zegt, ik geloof wel in iets, maar het heeft zeker geen (tot weinig) invloed op me leven.
|
Ik geloof niet en het heeft dan ook totaal geen invloed op mijn lifestyle :)
|
Ik heb op een katholieke basisschool gezeten en ik heb de communie gedaan.
Welgeteld ben ik 3 keer in mn leven in n kerk geweest. Het trekt mij niet. |
Volgens mij is het geloof wel de grootste bullshit die ik ooit gehoord heb...
mensen verschuilen zich zo veel mogelijk achter het geloof als ze iets fouts doen.. En het geloof is bijv. ook een reden om uit te moorden, etcetc |
Citaat:
|
geloof is geen bullshit denk ik.
ik ben zelf niet gelovig, en vroeger gingen we alleen met kerst naar de kerk. maar dat is al zo'n ver grijs verleden. ik heb er niks mee, behalve met de kunst en architectuur natuurlijk. ik denk dat er niks mis is met bijbels, koranen, en andere boeken die een geloof verkondigen. mensen die er misbruik van maken: en ja dat zijn er heel erg veel, die zijn bullshit. mensen die zeggen te geloven, maar geen respect voor hun medemens hebben en iedereen afkraken zijn bullshit. de paus is bullshit. het vaticaan niet, dat is te mooi, geweldige architectuur, meesterwerken van michelangelo en rafael en carravagio en en en, nouja, maar die mensen werkte ook uit hun hart. jammer dat de mensen die in het vaticaan zitten niet leuk zijn, en hypocriet. en kerken: kerken zijn zulke mooie plekken, daar hoef je niet gelovig voor te zijn, want het formaat en de verfijnde constructies en versieringen zijn zo ongeloofelijk. big respect voor de mensen die dat toen allemaal vervaardgigd hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Waar is JesusLovesYou? (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Owke, ik ga niet naar de kerk en draag geen kruisje, maar daar houdt het ook wel op hoor. |
Citaat:
Vind je dit kortzichtig? Ik doe je enkel na. Ik denk dat het geloof het wel beïnvloed. Ik woon in Meppel en daar zit staphorst bij in de buurt, mensen die vanwege onder andere de kerk "achter zijn gaan lopen". Ze dragen nog klederdracht, om 10.00 zitten alle kerken propvol en veel kinderen worden erg streng opgevoed (die dus als ze tijd voor zichzelf hebben OERVERVELEND zijn). |
Mja, ben gelovig maar de keuzes die ik maak qua lifestyle zijn daar niet echt aan verbonden.....
opleiding: ik ga niet theologie doen ofzo vakantie: gewoon naar de zon en lekker uitgaan: ook waar ik zelf zin in heb kerstviering: mja, afgelopen kerst op 2e kerstdag naar de kerk, de rest van de tijd van de 2 dagen bij familie en vrienden doorgebracht. Dus wat deze dingen betreft heeft het geen invloed. |
Hmm, het leven is soieso te mooi om aan te passen voor een geloof, en wachten op een later , nog mooier leven :|
Nee, niet gelovig, ook niet gelovig opgevoed.., en het maakt dus geen deel uit van mijn leven. |
Citaat:
Maar vroegen waren de christenen net zulke lieverdjes als meneer Bin Laden. Het is tegenwoordig wel afgezwakt met de christenen in Nederland, maar andere landen hoor je regelmatig dat er vanalles gebeurd en uiteraard was het in opdracht van god.. Het is en blijft generaliserend, maar je hebt veel verschil tussen licht geloof en zwaar geloof.. Maar het grotendeel (laat ik het zo stellen) heeft mijn idee niet sporende waanbeelden als "God bepaald mijn toekomst" ja, toedels, die bepaal je zelf.. |
Bij mij bepaalt het in zoverre mijn lifestyle dat ik een Geloof Hoop en Liefde kettinkje draag, dat ik eigenlijk altijd wel om heb. Meer niet... Ik draag verder gewoon wat ik leuk vind :confused:
|
Ik draag alleen kleding die neutraal van aard is of een duidelijke boodschap tegen bepaalde religies brengt, zie bijv. mijn avatar, ik heb een shirt met daarop dat plaatje (over de hele voorkant).
Weg met subtiliteit. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zelf geloof niet echt in god, er zal vast wel iemand daarboven op zn luie kont zitten beetje toe te loeren hoe zn twee kleine organismen tot dit alles hebben uitgebreid (al is daarvoor weer die enorme wolk die is gaan draaien en de aarde is onstaan blablabla). Bij de zwaar gelovigen laten ze god hun leven bepalen, terwijl minder gelovigen toch hun eigen leven volgen en het zeg maar als een "hobby" erbij hebben. Uiteindelijk zijn we het dus weer helemaal eens :D |
"Jij houdt ze dom, jij leert ze niets bij en ik schrijf het op," zei de notaris tegen de pastoor en de leraar. "En ik geef ze werk" zei Willy Wonka ;)
Zolang de eraan gerelateerde cultuur niet aanzet tot het doodschieten van je leraar vind ik het geloof prima. |
ik heb geen religie. eigenlijk.
maar ik ben ook geen atheïst. en dat heeft verder geen enkele invloed op mn lifestyle |
Oja, de relatie tot lifestyle. Bijna vergeten.
Ja die Oempa Loempa's waren natuurlijk ongelofelijk hip en hun tijd ver vooruit. |
Citaat:
|
ik heb op een streng katholieke meisjesschool gezeten, dus ik weet wel waarom ik niet katholiek ben (n) .
|
Citaat:
|
Ik ben gelovig, maar dat speelt slechts een zijdelingse rol in de keuzes die ik maak.
Opleiding: ik studeer rechten, met het idee van naastenliefde in het achterhoofd. Echter, dat heeft niet specifiek met m'n geloof te maken. Vakantie: ik ga bijna nooit op vakantie en stem als ik ga die niet af op m'n geloof. Uitgaan: ook niet, ik ga niet naar de gristelijke jeugdsoos of zo. Kerstviering: ik ga nooit naar de kerk, en ook met Kerst niet. |
Citaat:
|
k'ben gelovig opgevoed maar het speelt absoluut niet mee in keuzes die ik maak. ik heb het dan ook nogal losgelaten allemaal, het ligt me allemaal niet heel erg. ik heb een anders soort geloof dan in de kerk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben christen, maar dat heeft geen invloed op mijn lifestyle. Ik draag soms wel eens van die WWJD (What Would Jesus Do?) bandjes, maar verder niet echt iets. Geen korte truitjes, want dat ziet er gewoon niet uit bij mij, das dan ook de enige reden daarvoor :cool:
|
Ik geloof in principe niet, maar ik sluit ook niets uit. Ik denk dat dat mijn lifestyle wel beïnvloedt. Ik bedoel, ik denk er veel over na. Indirect heeft het denk ik wel invloed op hoe ik moreel met dingen omga. Enzo.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39. |