![]() |
Nederlandse keuken
Wat vind je eigenlijk van de Nederlandse keuken? en heb je liever elke dag hollandse kost of eet je liever elke dag gevarieerd?
|
Ik eet liever gevarieerd. Soms stamppot, soms aardappels+vlees+groente, soms nasi/bami/spaghetti oid.
|
Onder de Hollandse keuken versta ik toch zo ongeveer groente en aardappelen door elkaar en vlees erbij.
Lijkt me niets om dat dagelijks te eten, ik eet dus liever gevarieerd :) |
Ach, ik eet net zolief Hutspot als Kip Madras..
En voor alles: niet twee dagen achter elkaar het zelfde.. bij Hutspot, en bij Kip Madras :) |
de italiaanse keuken (y) het liefst elke dag
|
ik vind nederlands eten maar bah...
naja ik eet het wel en vind het niet echt vies, maar tis zo flauw... |
Doe mij maar gevarieerd.
|
ik vind gevarieerd tog wel het lekkerste... maar ik zou ook geen problemen hebben met alleen nederlandse keuken.... ik zou het moeilijker vinden om alleen maar chinees te eten
|
Gevarieerd... hoewel er niets mis is met gewone Nederlandse kost ;)
|
Het liefst eet ik elke dag gevarieerd.. en daar zorgt mijn moeder ook wel voor ;) Maar 'k moet zeggen dat er zo af en toe met de Hollandse kost ook niks mis is.
|
Ik eet ook gevarieerd, Turks en Nederlands.
Van de Nederlandse keuken vind ik bloemkool het lekkerst. (y) |
Citaat:
Ik eet het liefst gevarieerd, maar wel liever meer buitenlands dan Nederlands. (Maar dat mag ik weer niet ivm kruiden, enz.) Veel van het buitenlandse eten is btw zo geïntegreerd, dat het ook zo wat al Hollandse kost is. ;) |
Als ik een hele tijd op vakantie ben geweest bij mn familie in Spanje en ik kom weer terug in Nederland, dan heb ik vaak zo'n trek in spruitjes of andijvie :s Dat komt gewoon omdat ze daar heel veel rijst en pasta eten in plaats van gekookte aardappeltjes.
|
De Hollandse kost vind ik best lekker, maar na een paar dagen wil ik toch wel wat anders. Gevarieerd eten dus :)
|
Boerenkool vind ik lekker, en hutspot ook. Verder eet ik het liefst gevarieerd. :)
|
Wel lekker, maar wij eten het bijna nooit (1x per week in de zomer en in de winter hooguit 2x per week ofzo)
|
Ik eet het liefst gevarieerd. Maar ik vind bloemkool of stampot af en toe ook erg lekker (y)
|
Ik vind de meeste dingen uit de nederlandse keuken helemaal niks. Het heeft gewoon geen smaak. Gaan ze groente koken.. ff in water koken.. klaar is kees. :rolleyes:
Ik houd het liever bij de turkse keuken. :cool: (y) |
afwisselend NL pot of buitenlandse pot vind ik toch wel het fijnst.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Stamppot en aardappelen+vlees+gekookte groente is lekker, maar niet voor elke dag :).
|
variation is the word.
|
vind het best te doen, maar met veel chilisaus nog beter :)
|
Zo af en toe eens wat Hollandse kost en af en toe wat anders is toch het lekkerst :)
|
Nederlandse keuken bestaat helemaal niet.
Verder is het echt vreselijk. Alhoewel sommige typisch hollandse groenten best lekker kunnen zijn. |
Als ik iets smerig vindt zijn het wel die hollandse gerechten zoals hutspot, boerenkool, zuurkool en meer van dat soort dingen. Mijn moeder is indonesisch maar we eten bijna nooit indisch alleen maar omdat me pa zo van nederlands voer houdt :(
Het wordt tijd dat ik een eigen huis heb, dan eet ik alleen nog maar italiaans en indisch. |
Citaat:
|
Hehe, boerenkool aan de top. (y)
|
Vanavond ga ik rode kool stamppot eten :). Ik hoop dat 't lekker is, nooit eerder gehad.
|
Ik eet niet zo vaak Nederlands eten. Ik vindt 't wel lekker, maar m'n moeder en de moeder van mn vriend koken bijna alleen Surinaams en 'Joegoslavisch' eten.
|
als ik bemerk dat mn ma stamppot ga maken, geef ik alvast een subtiele hint dat ik vanavond niet thuis eet.... tenzij er wat lekkerders op tafel komt (en dat is meestal ook zo want mn pa is indo en moet iedere dag rijst e.d. eten... joepie!)
|
Orientaal voer de gexte maar boerenkool gaat dr ook altijd in. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hangt ervan af. Ik vind aardappelen met groente en vlees heerlijk, maar stampot vind ik echt helemaal niks.
Maar ik heb liever wat afwisseling met maaltijden uit andere landen. |
al die soroten stamppot en gewoon aardappels, vlees en groenten vind ik ontzettend lekker. Maar allerlei soorten buitenlands eten vind ik ook erg smakelijk. Kortom, gevarieerd
|
Ik vind typisch Hollands eten best wel lekker, maar vind het ook lekker om afwisseling te hebben. Bijvoorbeeld af en toe chinese of spaanse gerechten.
|
Doe maar maar lekker de Nederlandse keuken, ik zeg maar zo, doe maar lekker gewoon, dan doen jullie al gek genoeg :p
|
Kan heel lekker zijn maar hoef het niet elke dag. Eigenlijk vind ik avondeten bijna altijd wel lekker :).
|
ik zou dr best een tijdje op kunnen leven.
|
Citaat:
|
gewoon nederlands eten is niej so erg, maar ik moet der niej aan denken dat ik et elke dag zou moeten eten k ben blij dat der af en toe wat anders op tafel staat...
xx |
gevarieerd:)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat de Nederlandse keuken niet zo Nederlands is. We halen namelijk nogal veel uit het buitenland. Een echte Nederlandse combi is natuurlijk wel aardappelen met groente en vlees. Daar ben ik niet zo dol op. Twee tot drie keer in de week lukt dat nog wel, maar vaker niet hoor.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57. |