![]() |
[Oorlogfilms] Anyone.. ?
Ik zoek namen van oorlogfilms uit de 2e wereld oorlog (eventueel anderen...)
Kennen jullie nog anderen.. ? Denk maar eens flink na :p - Triumph des Willens (1934) - The Great Dictator (1940) - Casablanca (1942) - The Guns of Navarone (1961) - Patton (1970) - A Bridge Too Far (1977) - Das Boot (1981) - Shoah (1985) - Schindler's List (1993) - Saving Private Ryan (1998) - Enemy at the Gates (2000) - Pearl Harbor (2001) - The Pianist (2002) - Band of Brothers - Where Eagles Dare (1968) - A Bridge of the River Kwai - Platoon - Battle of Bittain - Soldaat van Oranje - Das Boot - De Aanslag <-? - El Alamein <- ? - Hongerswinter <- ? - Het meisje met het rode haar - Windtalkers Ik heb even enkele opgeschreven, Weet je er meer... posten maar!! ;) Bij voorbaat dank voor jullie hulp :) |
Stalingrad (y)
Topfilm |
|
.. The Longest Day
|
|
|
Citaat:
Mooie film.. :) |
|
kelly,s heroes
|
mooiste die ik vind.. :
- schindler's list - la vita č bella - saving private ryan - soldaat van oranje - das boot - the pianist - the deer hunter |
black hawk down
|
apocalypse now
the Deer hunter |
goh ik wist niet dat de 2e wereldoorlog nog niet voorbij was:p
[/smartass] |
Citaat:
|
Citaat:
|
http://images.amazon.com/images/P/63...1.LZZZZZZZ.jpg
Stalingrad (1958) Al is het wel lastig om de originele Duitstalige versie te vinden :( |
Escape from Sobibor met Rutger Hauer
zoel ook ees naar wartime cartoons, vooral die van Warner Brothers zijn zeer goed. |
Savior (Predrag Antonijevic, 1998)
Dark Blue World (Jan Sverák, 2001) No Man's Land (Danis Tanovic, 2001) |
|
|
Citaat:
+ die cartoons zijn idd sick :P bugs bunny vs. goring :P |
Empire of the Sun (vaak Spielberg's eerste stap richting Schindler's List genoemd).
|
De meest vreselijke oorlogsfilms: Von Ryan's Express en Operation D-Day (n) Ik heb nog nooit zulke vreselijke films gezien zeg........
|
ik mis The Last Flight Of The Memphis Belle (over een vliegend fort)
en eXo, niet om te zeuren maar stalingrad is uit 1992. en Platoon is niet uit ww2. Tora! Tora! Tora! is de goeie versie van Pearl Harbor, The Thin Red Line, maar die vond ik een beetje zaai eigenlijk, Escape From sobibor - concentratiekamp film met Rutger Hauer als Rus :p When Trumpets Fade, over een onbekend slagje vlak voor Ardennen (kost echt 6 euri op DVD) Cross Of Iron, maar die heb ik nooit gezien -> geen mening over. U571 -> wel koel maar klopt voor geen meter Patton, 1 keer raden waar die over gaat. en verder weet ik het zo snel niet meer, het is nog vroeg. |
oh ja, Dirty Dozen 2, maar dat wil ik je niet aandoen. Tenzij je wil lachen om 3 commandos die met 1 maai 20 duitsers neerschieten (uiteraard dodelijk) en zelf niet geraakt worden.
|
u-571
down below |
Memphis belle
Tubruk [niet erg realistisch, maargoed..] The eagle has landed [zie Tubruk] |
Citaat:
|
nou ik hier toch met oorlogsfilm geinterrreseerde mensen zit ff een vraagje:
ik heb laatst een film op bbc gezien die ging over een russische sluipschutter,die een duitse sluipschuter moest uitschakelen,de film speelde zich af in stalingrad volgens mij en er was een jongetje genaamd sascha dat de hele tijd tussen de twee sluipschutter heen en weer liep om informatie te geven,aan het einde word dit jongetje opgehangen...Weet iemand de titel ? want ik heb toen het begin gemist en wil dat graag nog een keer zien... |
enemy at the gates
Goed nieuws voor oorlogsfilmliefhebbers: binnenkort troy en alexander. Nog een aantal oorlogsfilms (volgens mij nog niet genoemd): tigerland, apocalypse now redux, black hawk down |
Les Egares
gaat over Franse vluchtelingen in WOII komt in Nederland pas over n paar weken uit, maar het is iig n k*tfilm :D |
Citaat:
thnx |
Amen. (2002)
Een SS-er komt erachter dat 'zijn' gas, Zyklon B, die hij heeft ontwikkeld om termieten en andere ongedierten te ontsmetten wordt gebruikt om joden om te brengen. Gebaseerd op waar gebeurde feiten. The Grey zone (2001) Deze heb ik nog niet gezien, maar heeft ook iets met WOII te maken. |
The Three Kings
Full Metal Jacket Behind Enemy Lines Platoon kut dat waren geen Wo2 films :D maarja deze wel Windtalkers When Trumpets Fade rest is al genoemt geloof ik :) |
als je ook Duitse propaganda-films uit WO2 zoekt, dan ken ik nog:
Jud Suss (1940) Der ewige Jude ((1940) Ich klage an (1941) Hitlerjunge Quex: Ein Film vom Opfergeist der deutschen Jugend (1933) Kolberg (1945) |
|
Dr. Strangelove :) ff zoeken op imdb.com
|
Citaat:
Black Hawk Down gaat echter over de burgeroolog in Somalië, dus die valt af. |
Citaat:
|
nou dr Evil, nu heb je een aardig lijstje :)
wat ga je dr nou mee doen? |
Citaat:
Die versie op de afbeelding wel, maar dat is een remake van de film uit 58. Overigens, als we het over propagandafilms hebben waarom is Triumpf Des Willens niet genoemd? edit: oh. Het was de eerste film die genoemd is :o :o |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26. |