![]() |
Het geheime dagboek van Adrian Mole 13 en driekwart jaar oud
heeft iemand deze gelezen? ik vond hem in elk geval heel mooi
|
Prachtig boek! :) De vervolgen zijn matig
|
Pandorra. Rrr...
|
Ja erg leuk :cool:
|
Heel leuk (y)
|
Alleen adrian mole aged 13 3/4 uhhhm en dan nog iets heb ik gelezen.
een vervolg dus. Beetje eentonig... |
Wel lache, heb deze en het 1ste vervolg gelezen.
|
Is het van oorsprong een Nederlands boek ? Ik heb hem namelijk in het frans gelezen.
|
Nee, Engels, van Seu Townsend (ongeveer). Ik heb één van die delen een hele poos geleden gelezen toen ik zelf nog geen boeken kocht en me verveelde in de bibliotheek. Ik geloof dat ik hem wel grappig vond.
LUH-3417 |
Afgrijselijk. Zo'n literair kinderboek dat door volwassenen de hemel in geprezen werd, maar waar ik de genialiteit niet van in zag en zie.
(Hoe Mieke Mom haar maffe moeder vindt van Guus Kuijer is ook zo'n boek.) |
ik heb er een stukje in mijn nederlands handboek van gelezen, vond dat al een heel mooi stukje maar ik kan het boek niet vinden. beter zoeken denk ik :p
|
Citaat:
|
Ja, heb ik gelezen, maar alleen omdat het gemakkelijk Engels is
|
Citaat:
|
Ik vond um errug leuk, de vervolgen vond ik ook super.
De junglejaren van Adriaan MOle vond ik het leukst :p |
Ik denk dat het niet erg is om maatschappijkritische zaken in kinderboeken te hebben. Ik denk dat het sowieso onmogelijk is om een boek te schrijven dat niets over een maatschappij zegt, of het nu een flauw sprookje of een Russische meesterwerk is.
Robinson Crusoë is door de tijd heen ook 'gedagradeerd' tot kinderboek, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand meent dat het niet iets met de maatschappij te maken heeft. Kritisch zou ik het niet willen noemen, maar het heeft wel een enorme ideologische lading. Lees voor de grap maar eens Foe van Coetzee. LUH-3417 |
Leuk boek.
|
Citaat:
En verder sluit ik me aan bij LUH. |
mmm, ik ga hem snel lezen. Ik heb ze twee weken terug gekregen van mijn vader. (ik geloof het eerste en het tweede deel), ze lagen bij de V&D heel goedkoop! :D
Ik heb de eerste pagina gelezen en die vond ik echt super leuk. |
ik heb alle delen gelezen, 'vet cool' , echt dubbel gelegen om sommige dingen, vooral in de eerste delen. de latere delen worden wel steeds saaier, dus kun je net zo goed laten liggen.
en die kritische dingen.. hm. daar lette ik nog niet zo op toen ik zo oud was, denk ik. ik heb er wel iets uitgehaald maar dat ben ik weer een beetje vergeten. lang geleden gelezen.. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47. |