Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Je favoriete trein (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=72173)

Rabbi Daniel 28-04-2002 20:08

Je favoriete trein
 
1. DD-AR (oude dubbeldekkers)
2. ICM (Koplopers)
3. Plan T (4-wagen stoptreinen)
4. Plan V (2-wagen stoptreinen)
5. DM'90 (nieuwe diesels)
6. Lint-41 (diesel-lightrailtreinen van Syntus)
7. IRM (nieuwe dubbeldekkers)

Internationaal:
1. ICE1 (dus niet de ICE3 die ook in Nederland rijdt, maar de oudste generatie)
2. ICE2.
3. ICE3 (ook wel bekende als ICE 'International')

En nog heel wat Zwitserse treinen (smalspoor). :)

Boeing 747-400 28-04-2002 20:11

De trein van Delft naar Leiden.

Rabbi Daniel 28-04-2002 20:12

Citaat:

Boeing 747-400 schreef:
De trein van Delft naar Leiden.
Welke? Dat is toch DD-AR (met motorwagen)? (De oude dubbeldekkers dus.)

perseus 28-04-2002 20:27

De trein van Den Helder naar Amsterdam (dubbeldekker), want die rijdt zo lekker comfortabel :)

M@rco 28-04-2002 20:28

Ik vind de Thalys wel mooi... geen idee wat dat verder is qua merk of type.

Wuzzelez 28-04-2002 20:36

Ik vindt de ouderwetse "LORRY" nog altijd het leukste!

Toeter! 28-04-2002 21:21

De trein tussen Almelo en Mariënberg; te weten een DE-II, ookwel Plan X genoemd. Treinstelnummer 186. Gemaakt in 1952 en eigendom van Syntus.

Dark_neptunes 28-04-2002 22:32

Ben niet zo op trein maar ja dat heb je als je naast een spoorweg woont in Leije (leiden)

]{ing 29-04-2002 01:33

brandende trein

nare man 29-04-2002 01:36

ICM-materiëel zonder motorwagens (dus aaneengesloten gekoppeld aan een 1700)

Henri 29-04-2002 09:31

Die gele.

Boeing 747-400 29-04-2002 10:00

Citaat:

Fleet Admiral schreef:
Welke? Dat is toch DD-AR (met motorwagen)? (De oude dubbeldekkers dus.)
Jah, die oude dubbeldekkers, zonder airco, met groene stoelen, en waar het in de zomer niet uit te houden zo warm is....Maar ja, t is de enige trein die rijdt tussen Delft en Leiden.

PIE 29-04-2002 11:12

De trein naar Gein

GinnyPig 29-04-2002 19:04

Eentje zonder condecteurs

SuperS 29-04-2002 19:28

Citaat:

GinnyPig schreef:
Eentje zonder condecteurs
precies..... al da gezeik da je met je pote van die banke af moe

Rabbi Daniel 29-04-2002 20:11

Citaat:

Toeter! schreef:
De trein tussen Almelo en Mariënberg; te weten een DE-II, ookwel Plan X genoemd. Treinstelnummer 186. Gemaakt in 1952 en eigendom van Syntus.
Mee eens!!!

Hoe kon ik die vergeten... :o

Rabbi Daniel 29-04-2002 20:13

Citaat:

nare man schreef:
ICM-materiëel zonder motorwagens (dus aaneengesloten gekoppeld aan een 1700)
Die heten ICR. :) ;)

Wel mee eens ja.

Overigens, ik zag er laatste één rijden (zo'n set van 6 wagens achter een 1700) op Zwolle-Roosendaal, in ons stadje Zutphen. :)

Toeter! 29-04-2002 22:30

Idd, maar sinds er weer 1700'en met getrokken rijtuigen op de IJssellijn rijden, is er wél veel meer vertraging.... Dus doe mij maar weer Koplopers!

Toeter! 29-04-2002 22:34

....om maar niet te spreken van de Plan U-stellen die sinds 8 april weer de stoptreindiensten rijden tussen Groningen en Zwolle...

maar een beetje nostalgie rules ook wel... Ik dacht vorig jaar op het baanvak Winterswijk - Zutphen voorgoed van deze stellen afscheid genomen te hebben, maar toch niet dus...

durex 29-04-2002 23:42

eerst was het steeds het leger nu komt ie steeds met treinen :rolleyes:

Manus J. van Alles 01-05-2002 10:44

De 1200-serie denk ik...

StefanLovertje 01-05-2002 13:20

Citaat:

SuperS schreef:

precies..... al da gezeik da je met je pote van die banke af moe


hahaha :D ja mag ook niet he liefje.... foei....:D

perseus 03-05-2002 21:07

Citaat:

SuperS schreef:

precies..... al da gezeik da je met je pote van die banke af moe

Och, dat valt nog wel mee. 30 april 2001 was pas erg. Toen moest ik de laatste 700 meter naar Amsterdam Centraal lopen :).

Maar dit jaar reden ze precies op tijd :)

dystopia 03-05-2002 21:32

Sneltrein van Driebergen is gaaf. Doe mij verder mnaar een gewone 1600. Ranceertreintjes zijn oiok grappig, 700 of 800 geloof ik als typenummer.

Verder is zo'n 6 zitter van zo'n Duitse trein wel relaxed! Ken je lekker liggen en je kunt er heerlijk blowen of gewoon relaxen.

Rabbi Daniel 03-05-2002 22:12

Citaat:

Toeter! schreef:
Idd, maar sinds er weer 1700'en met getrokken rijtuigen op de IJssellijn rijden, is er wél veel meer vertraging.... Dus doe mij maar weer Koplopers!
Die hebben daar nooit gereden, Koplopers.
Incidenteel wel, heb het twee keer gezien.
Maar dat was resp. 3 jaar en 8 maanden geleden, en ik reis wel wekelijks op die lijn. Ze rijden dus niet in de vaste dienst...

Rabbi Daniel 03-05-2002 22:15

Citaat:

Toeter! schreef:
....om maar niet te spreken van de Plan U-stellen die sinds 8 april weer de stoptreindiensten rijden tussen Groningen en Zwolle...

maar een beetje nostalgie rules ook wel... Ik dacht vorig jaar op het baanvak Winterswijk - Zutphen voorgoed van deze stellen afscheid genomen te hebben, maar toch niet dus...

Groningen-Zwolle met Plan U? :confused:
Dat is een volledig geëlektrificeerde lijn...
Vaag, laten ze daar echt (oude) dieseltreinen op rijden?

Nee... ik vergis me, tussen Zwolle en Groningen rijden toch alleen Koplopers? Bedoel je niet Groningen-Leeuwarden/Delfzijl/Roodeschool/Nieuweschans? ;) :p

Rabbi Daniel 03-05-2002 22:29

Citaat:

dystopia schreef:
Sneltrein van Driebergen is gaaf. Doe mij verder mnaar een gewone 1600. Ranceertreintjes zijn oiok grappig, 700 of 800 geloof ik als typenummer.

Verder is zo'n 6 zitter van zo'n Duitse trein wel relaxed! Ken je lekker liggen en je kunt er heerlijk blowen of gewoon relaxen.

Over die Duitse: eeeeens!
Ik blow alleen niet :p, maar het zijn idd geweldige treinen. :)
De DB koopt steeds meer ICE's aan, IC/IR lijnen worden ICE. Vooral in voormalig Oost-Duitsland. Ook in het Westen, wanneer dit jaar de ICE-lijn Köln-Frankfurt klaar is; daar gaan ze 330 km/h rijden. :cool: Maar dan zijn er dus heel wat overbodige IC-wagens; IC's Munster-Stuttgart, Dortmund-Karlsruhe, etc. Kunnen allemaal vervangen worden door ICE's, dan komen er zo 50 DB-wagens vrij. Zou de NS moeten kopen. :)
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/de/.../Bvmz185i1.jpg
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/de/...vmz/dbx012.jpg
Zulke, en dan de compartimenten. :)

1600... uhhh... ff denken... locs?

Die rangeertreintjes, ja, ook wel leuke dingen, vooral grappig hoe sterk ze toch zijn; die dingen nemen zo 10 wagens mee, met een snelheid van 50km/h. :eek:

dystopia 04-05-2002 04:01

Hehe ik had 't over die 6 zitters zonder tussenleuning ;)

ick 04-05-2002 04:18

ik vind de plan-v diesels nog steeds 't coolste... dat motorgeluidje... je hoort die V12 (dacht ik) HARD rossen.... keertje in gereden naar delfzijl (kan dat?) (die niet-electrische lijn boven groningen)

qua locs de 1600 series natuurlijk, zien der gewoon cool uit, jammer dat je ze zo weingi meer ziet

voor de randstad de sprinter... 0 - 120 in 90 seconden... dat doe je niet met 'n 10-stels IC die door 'n 1700 gesleurd word :)

Rabbi Daniel 04-05-2002 10:18

Citaat:

dystopia schreef:
Hehe ik had 't over die 6 zitters zonder tussenleuning ;)
Type op die foto's eerder hebben ook 6-pers. compartimenten, voor en achter in de wagen; in het midden ziet het er dus zo uit als op die foto. :)

http://mercurio.iet.unipi.it/pix/de/...z/Bm235_DH.jpg
Weet ik. Type met die ouderwetse deurtjes hé. :)
Donkerbruine banken. Zijn ook wel leuk, als het stil is.

Grote voordeel van die wagens met compartimenten vind ik altijd dat je meer privacy hebt.
-verwarming zelf regelen (doe ik altijd hoog)
-grote licht uit, leeslampjes aan
-gordijnen dicht
-banken onderuit.

:)

Rabbi Daniel 04-05-2002 10:26

http://www.endoria.net/upload/index.php/2232043395
Zelfde als die hierboven, maar dan 1ste klas versie; Avüm-111.
Zit er één van in de D202/D203 Amsterdam-Basel v.v., de nachttrein Schweiz Express. :)
Díe zijn leuk... wil dáár wel mee naar Zwitserland...
Liefst niet alleen, liever met één bepaald persoon. ;)
http://www.endoria.net/upload/index.php/2848867558
:o Met de banken onderuit.
http://www.endoria.net/upload/index.php/1201178507
Helemaal klaar voor de reis. :)

Daarom óók ging ik op de DK meeting van 14-4 eerder weg vanuit Utrecht... :o

9 compartimenten, 54 personen in één hele wagen...
En die in de Schweiz Express zijn meestal vrijwel leeg, hooguit 5 personen in de hele wagen. Altijd genoeg ruimte. :)

perseus 04-05-2002 10:28

Citaat:

Fleet Admiral schreef:

foto

Haarlem RulezZ!

Rabbi Daniel 04-05-2002 10:50

Citaat:

ick schreef:
ik vind de plan-v diesels nog steeds 't coolste... dat motorgeluidje... je hoort die V12 (dacht ik) HARD rossen.... keertje in gereden naar delfzijl (kan dat?) (die niet-electrische lijn boven groningen)

qua locs de 1600 series natuurlijk, zien der gewoon cool uit, jammer dat je ze zo weingi meer ziet

voor de randstad de sprinter... 0 - 120 in 90 seconden... dat doe je niet met 'n 10-stels IC die door 'n 1700 gesleurd word :)

Plan V... de Wadlopers? Die zijn echt leuk ja. :)
Vooral die 1-wagen stellen,

Hmm de 1600... wel mee eens ja. :)
Zijn trouwens ook de sterkste locs van Europa, de 1600/1800 serie. :o

Sprinter/Citypendel is ook wel grappig ja. :cool:

ick 06-05-2002 03:16

Citaat:

Fleet Admiral schreef:


Plan V... de Wadlopers? Die zijn echt leuk ja. :)
Vooral die 1-wagen stellen,

Hmm de 1600... wel mee eens ja. :)
Zijn trouwens ook de sterkste locs van Europa, de 1600/1800 serie. :o

Sprinter/Citypendel is ook wel grappig ja. :cool:

die 1 wagen stellen rulen zwaar, is net 'n metro :)

die 1800 ken ik niet volgens mij.. maar ben ook al tijd niet zo meer met treinen bezig... heb zelf wel nog 'n spoormodel van 'n 700 d8 ik... zal wel ff zoeken als ik tijd heb :) is iig. heel klein (2 assig) diesellocje :)

Danique 06-05-2002 11:54

ik weet niks van typenummers ofzo..

maar die duitse treinen jah die ene met die bruine stoelen die een beetje achterover leunen, heeeerlijk, lekker een beetje in zo'n stoel hangen :)
en van die duiste 6 zitters, waar je in zo'n afgesloten coupé zit...das leuk als je met je vriendje alleen bent ;)

en die dubbeldekkers van de ns met van die blauwe stoelen..niet van die banken, maar stoelen...beetje nieuwe trein ofzo, niet die ouwe. IRM dan ofzo...

Toeter! 06-05-2002 16:33

Fleet Admiral..... je moet nog veel leren :D

de postbode 06-05-2002 18:35

kan dit topic niet beter naar de kantine??? treinen zijn niet echt hardware en aan gezien het ook niet om de technische kant van de trein gaat lijkt hoort ie hier niet echt thuis :o

dus.... H&T -----> kantine

-de postbode-

Rabbi Daniel 07-05-2002 19:31

Citaat:

de postbode schreef:
kan dit topic niet beter naar de kantine??? treinen zijn niet echt hardware en aan gezien het ook niet om de technische kant van de trein gaat lijkt hoort ie hier niet echt thuis :o

dus.... H&T -----> kantine

-de postbode-

Néé, want op DK werd mij juist verteld naar H&T te gaan. :p ;)

ick 08-05-2002 00:58

Citaat:

danique2 schreef:


en die dubbeldekkers van de ns met van die blauwe stoelen..niet van die banken, maar stoelen...beetje nieuwe trein ofzo, niet die ouwe. IRM dan ofzo...

regiorunner? die vinnik niet zo super... dat geluidje is KUT

ik houw wel van 'n pittigge diselmotor (liefst 2takt @ 12000+ toeren, maar dat lijkt me nix voor 'n trein)

Manus J. van Alles 09-05-2002 09:42

Citaat:

Fleet Admiral schreef:

Hmm de 1600... wel mee eens ja. :)
Zijn trouwens ook de sterkste locs van Europa, de 1600/1800 serie. :o

Dat dacht ik niet. Hooguit de sterkste elektrische locs...

beuk 10-05-2002 21:06

Citaat:

Boeing 747-400 schreef:
De trein van Delft naar Leiden.
Hier sluit ik me bij aan :D

Orion16 10-05-2002 22:29

'n koploper vind ik nog altijd het mooist om te zien, het interieur alleen niet zo.. Dan heb ik liever zo'n moderne dubbeldekker (reis iedere dag in een dubbeldekker met groene bekleding en waar de rokersruimtes boven groter zijn dan de niet-rokersruimtes :p )

poeriekoeri 11-05-2002 19:06

Wat heeft dit nou weeer met hardware te maken:confused:

ick 12-05-2002 03:09

Citaat:

poeriekoeri schreef:
Wat heeft dit nou weeer met hardware te maken:confused:
een trein is behoorlijk HARD, en de ware kan je der zelf otch wel bij bedenken he?

ick 12-05-2002 03:10

Citaat:

ick schreef:


een trein is behoorlijk HARD, en de ware kan je der zelf otch wel bij bedenken he?

en 't heet Hardware & TECHNIEK, en als 'n trein geen techniek is, eet ik me pakje peuken op

dopehead 15-05-2002 20:18

ouwde dubjes.

chursel 21-05-2002 15:35

Dacht de honden kop en da HST

Rabbi Daniel 23-05-2002 18:06

Citaat:

chursel schreef:
Dacht de honden kop en da HST
HST zegt niets... ;)

http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/...6001Almelo.jpg
Duitse ICE3, Amsterdam-Köln, kan 330 km/h. :o
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/fr/...344Berchem.jpg
Of de TGV die ook in Nederland kan rijden? Kan maar 300. :p

M@TRIX 24-05-2002 12:46

denk bosch - tilburg die rijd wel soepeltjes

MissBi@tch 24-05-2002 13:19

Citaat:

M@TRIX schreef:
denk bosch - tilburg die rijd wel soepeltjes
ja mee eens :D


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.