![]() |
stoornis in emotie-regulatie
Ok, ik was net bij m'n therapeut. Na een aantal gesprekken, waar me heel veel gevraagd werd, vertelde ze dat ze er vrijwel zeker van was dat ik een stoornis in de emotie-regulatie heb. Ik overdonderd, allemaal goed en wel, toen was het tijd. Maar ik weet dus echt niet wat een stoornis in de emotie-regulatie is. Weet iemand het?
|
Misschien kan je haar om verduidelijking vragen?
Regulatie is het regelen. Dus de letterlijke uitleg zou zijn: niet goed je emoties kunnen regelen. Maar wat ze daar precies mee bedoeld hangt weer van jouw situatie af. |
Goede therapeut als ze haar diagnose niet uitlegt ;)
|
http://www.google.nl/search?hl=nl&ie...e+stoornis&lr=
edit: persoonlijk vind ik het errug dom van je psycholoog om met zo'n term te smijten aan het einde van een sessie en dus niet genoeg uitleg kunnen geven. digitracker: slet je was me voor :cool: |
Ze stelde allerlei vragen over zwart/wit denken, dat doe ik. Ik heb ook zeer wisselende stemmingen, voel me vervreemd van m'n lichaam, eetstoornissen.
Bij zoeken kwam ik ook inderdaad borderline tegen, dat is het toch niet? |
Ik zou als ik jou was bellen dat je je onzeker voelt hierover en het wilt weten.
|
Zoiets heb ik ook...
Wat hierboven staat klopt, en ik vind dat je therapeut dat moet uitleggen. |
Citaat:
@Fleet Admiral: Is het door een psycholoog of psychiater vastgesteld dat je het zelf ook hebt, of vermoed je alleen maar dat je het zelf ook hebt? Ik kan me namelijk nog herinneren dat je, na het doorlopen van een lijst met kenmerken van borderline, de symptomen bij jezelf meende te herkennen. Offtopic: Hoe is het trouwens afgelopen met dat gesprek dat je eind november hebt gehad? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01. |